2018-03-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Det är inte att ta i det finns 15-20 målare I stan som säkert kört iaf 20+ tunnlar/väggar eller tåg under exempelvis 2017. Sen finns det ett par som laggt bra mycket mer än så. Jag pallar inte tänka för mycket men om jag bara ska plocka fram några snabba namn utan någon ordning.
1.Rabeks
2.driller
3.chufl
4.mars
5.haber
6.tops
7.biok
8.srg
9.mixer
10.arak
11.robot
12.dr
13.kesh
14-20+ mofo cl möh ask Dec iou, osv såna som gjort målningar som jag inte fick med namn på finns.

År 2018 har väll precis startat och graffen börjar ju oftast blomma när våren knackar på.
Men jag håller med scenen är relativt död, graffitins glansdagar kanske är över i Västerås. Speciellt när alla tycker det är trevligare att spendera kvällen med telefonen i handen och glo på instagram än att måla och leva livet.

Okej då, jag kanske har en annan bild av vad en aktiv målare e... men fett att folk lirar!

Finns det nån insta med grejer från Vasterås?
Citera
2018-03-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Okej då, jag kanske har en annan bild av vad en aktiv målare e... men fett att folk lirar!

Checka up_north_coloring på instagram. Blandat från Västerås med många gamla fina pjäser!
Citera
2018-03-05, 22:25
Medlem
Citat:

Säkert, berätta gärna vad du anser är en aktiv målare.
Det finns massor med instagram konton och dem är väldigt lätta att finna om du är intresserad.
Citera
2018-03-16, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Säkert, berätta gärna vad du anser är en aktiv målare.
Det finns massor med instagram konton och dem är väldigt lätta att finna om du är intresserad.

Du ska nog upp i en 40 - 50 pieces minst och bomba också, då e du aktiv.. kor du 15 - 20 på ett år så e inte de så mycket tycker jag i alla fall.
Citera
2018-03-17, 11:08
Medlem
Citat:
Du ska nog upp i en 40 - 50 pieces minst och bomba också, då e du aktiv.. kor du 15 - 20 på ett år så e inte de så mycket tycker jag i alla fall.

Så en i veckan istället för en varannan vecka ger definitionen aktiv och inaktiv?
Jag tycker att en aktiv målare är en målare som man inte blir förvånad över att denne gjort något nytt.
Skulle jag exempelvis snubbla på en färsk Näu målning i kingbeat hade jag varit väldigt förvånad. Men hade jag däremot sett en Dec målning där hade jag inte varit det. Sen finns det ju såna som man kan säga är mer aktiva än andra.

Om man ska lägga en ribba för folk som är mycket aktiva så tänker iaf jag över 100 målningar/året, allt under är typ samma som en aktiv status.
Citera
2018-03-18, 13:06
Medlem
parkråttas avatar
Folk är ute och bombar verkar det som vilket är kul. Men inte fan läggs det nå vidare mycket pieces. Fejmet liras ju friskt men tycker inte det räknas som "aktivitet". Flera fina som lämnat oss på sistone. Vissa ett tapp för scenen.

"Listan" av aktiva vet jag inte om jag kan hålla med om, vissa där kör ju typ nästan bara fejm. Vissa tycker jag inte ens är i närhaten av aktiva, att slänga upp massa nya tags nån gång i veckan tycker jag inte duger. Att det skulle "saneras extremt mycket" vetefan asså. För 5 år sedan kunde de buffa tunnlar flera gånger på ett par veckor men ändå kom det upp nya pieces stadigt. Men sedan är ju tunnlar inte allt, och ja, de som höll tunnelmåleriet aktivt har väl tröttnat och kör annat, förståeligt. Panels kommer ibland, cred till dom som kör. Finns ett gäng grabbar (gubbar) som harvar på med sin grej halvt i skymundan sedan många år tillbaka och gör det bra. "dom som vet..."

Av "listan" tycker jag nästan bara Chufen är värd att nämna som aktiv. Han ligger i och har gjort det et par år. Och Tops. MBK-folket kanske de med, men de verkar taggat ner på piecandet och bombar bara vad jag ser. MSL-lirarna bombar ju men nja.. Ask kör fejm. SRG har jag ingen koll alls på men det är ju coola pieces man ser på nätet i alla fall. Dec-folk har ju "nya projekt" och just dec tycker jag inte syns så jäkla mkt alls längre. Möh har inte gjort särskilt mycket mer än några enstaka tags på flera år typ, iou samma lika. Biok klottrar några tags kanske och åker hit och kör nån panel men har aldrig ansett kill crew vara en del av västeråsscenen. Motbevisa mig?

Detta med instagram har för övrigt dödat lite av västeråsgraffitin. Folk är så nöjda när de fått fett många likes på sin piece att de inte verkar orka köra någon ny. Nä jag är skeptisk och tycker scenen i västerås är tråkig, åtminstone det man ser på "gatan". Men det tar sig väl. Det finns ju lite lovande toys liksom, maf, pems, osg (inga vackra grejer där men tror det finns potential inför framtiden) - bara hoppas dom håller sig borta från knarket. Har å andra sidan flytt stan själv och inte bidragit på flera år så man ska väl inte sitta här och gnälla som en jäkla surgubbe, men fan, saknar lite Buckens glansdagar, tokig mfl.

mvh gnäll föredetting
Citera
2018-03-19, 07:57
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Folk är ute och bombar verkar det som vilket är kul. Men inte fan läggs det nå vidare mycket pieces. Fejmet liras ju friskt men tycker inte det räknas som "aktivitet". Flera fina som lämnat oss på sistone. Vissa ett tapp för scenen.

"Listan" av aktiva vet jag inte om jag kan hålla med om, vissa där kör ju typ nästan bara fejm. Vissa tycker jag inte ens är i närhaten av aktiva, att slänga upp massa nya tags nån gång i veckan tycker jag inte duger. Att det skulle "saneras extremt mycket" vetefan asså. För 5 år sedan kunde de buffa tunnlar flera gånger på ett par veckor men ändå kom det upp nya pieces stadigt. Men sedan är ju tunnlar inte allt, och ja, de som höll tunnelmåleriet aktivt har väl tröttnat och kör annat, förståeligt. Panels kommer ibland, cred till dom som kör. Finns ett gäng grabbar (gubbar) som harvar på med sin grej halvt i skymundan sedan många år tillbaka och gör det bra. "dom som vet..."

Av "listan" tycker jag nästan bara Chufen är värd att nämna som aktiv. Han ligger i och har gjort det et par år. Och Tops. MBK-folket kanske de med, men de verkar taggat ner på piecandet och bombar bara vad jag ser. MSL-lirarna bombar ju men nja.. Ask kör fejm. SRG har jag ingen koll alls på men det är ju coola pieces man ser på nätet i alla fall. Dec-folk har ju "nya projekt" och just dec tycker jag inte syns så jäkla mkt alls längre. Möh har inte gjort särskilt mycket mer än några enstaka tags på flera år typ, iou samma lika. Biok klottrar några tags kanske och åker hit och kör nån panel men har aldrig ansett kill crew vara en del av västeråsscenen. Motbevisa mig?

Detta med instagram har för övrigt dödat lite av västeråsgraffitin. Folk är så nöjda när de fått fett många likes på sin piece att de inte verkar orka köra någon ny. Nä jag är skeptisk och tycker scenen i västerås är tråkig, åtminstone det man ser på "gatan". Men det tar sig väl. Det finns ju lite lovande toys liksom, maf, pems, osg (inga vackra grejer där men tror det finns potential inför framtiden) - bara hoppas dom håller sig borta från knarket. Har å andra sidan flytt stan själv och inte bidragit på flera år så man ska väl inte sitta här och gnälla som en jäkla surgubbe, men fan, saknar lite Buckens glansdagar, tokig mfl.

mvh gnäll föredetting

Och så får jag rätta.mig själv lite, sprang på färsk ask-panel bara nån time efter jag postat
Tji fick man.
Citera
2018-07-07, 23:56
Medlem
Körs det något? Är ju ändå sommar... Brukar ju betyda nya toys, gamla rävar och nån som tar de till nästa nivå
Citera
2018-07-09, 13:16
Medlem
fjolla666s avatar
Någon eller några har gjort en remake av welcome i welcometunneln satt en del oldschooltags och figurer på väggen mittemot också.
Någon som vet mer och har kort?
Buffen har tyvärr varit där.
Citera
2018-07-20, 04:27
Medlem
Hur ser det ut i Västerås nu när sommaren gjort sin entré?
Citera
2018-07-20, 09:56
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TioMisslyckanden
Wtq kör en del men det ser förjävligt ut.
Citera
2018-07-21, 15:44
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TioMisslyckanden
Dom här står uppställda just nu.

https://anonfile.com/ccadxdf2b0/EB0B2121-04BC-448A-BAA9-702A56E5AB3D.jpeg

https://anonfile.com/Z2Z7w9fab1/59F6211F-435C-4083-8D15-1F1EAD46C4D5.jpeg

https://anonfile.com/a3a3xdf4b1/7BE863D8-D16E-42B0-8131-81DF81DD9EA7.jpeg

https://anonfile.com/bcaex9feb4/96A2A6E1-C0F6-4E29-BC69-B1580DCF2FFD.jpeg
Senast redigerad av buprenorfin 2018-07-21 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in