2018-06-20, 18:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ingen i min bekantskapskrets har blivit övergiven i alla fall.

Överge handlar inte bara om ett fysiskt övergivande, utan även ett ställningstagande och en prioritering nu när landet håller på att glida in allt mer i våld och misär. Jag själv kan exempelvis stanna kvar med min fru, men låta bli att hjälpa en annan "damsel in distress".

För du håller väl med om att gruppen män och kvinnor håller på att bli enormt politiskt polariserade?
Citera
2018-06-20, 19:02
Medlem
Swe1227s avatar
Jag tycker våra kvinnor är de mest underbara varelserna på hela jorden. Men visst hotas de av feminism och annat. Det är mest politiken som det är fel på, och lite för lama män har man också stött på "knähundar"
Citera
2018-06-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Överge handlar inte bara om ett fysiskt övergivande, utan även ett ställningstagande och en prioritering nu när landet håller på att glida in allt mer i våld och misär. Jag själv kan exempelvis stanna kvar med min fru, men låta bli att hjälpa en annan "damsel in distress".

För du håller väl med om att gruppen män och kvinnor håller på att bli enormt politiskt polariserade?

Nej, inte direkt. Ingeting som jag märkt av.
Citera
2018-06-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, inte direkt. Ingeting som jag märkt av.

Men du lever ju under en sten också. Till och med Stevie Wonder ser att vi har en enorm polarisering mellan män och kvinnor.
Citera
2018-06-20, 20:30
Medlem
Pansarveckets avatar
Nu börjar det vända även för Nyheter 24:
https://nyheter24.se/debatt/909788-kdu-feminister-hotar-jamstalldheten

Feminister hotar jämställdheten.
Citat i spoilern:

En poll under debattartikeln visar att 86% helt håller med.
Folk är inte så korkade som feminister och SVT/SR vill göra gällande.
Vårt jämställdhetsarbete här är alltså snart klart.
Citera
2018-06-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nu börjar det vända även för Nyheter 24:
https://nyheter24.se/debatt/909788-kdu-feminister-hotar-jamstalldheten

Feminister hotar jämställdheten.
Citat i spoilern:

En poll under debattartikeln visar att 86% helt håller med.
Folk är inte så korkade som feminister och SVT/SR vill göra gällande.
Vårt jämställdhetsarbete här är alltså snart klart.

Vi nådde jämställdhet för länge sedan, men eftersom feminism är en progressiv ideologi började man istället med konspirationsteorier om patriarkat och ovetenskapliga påhitt som att kön bara är en social struktur. Med feminism kommer man aldrig att nå ett färdigt eller utopiskt samhälle just på grund av ideologins natur av progressivitet. Det blir bara värre och mer absurt ju längre vi låter det fortgå.
Citera
2018-06-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Men du lever ju under en sten också. Till och med Stevie Wonder ser att vi har en enorm polarisering mellan män och kvinnor.

På vilket sätt? Män och kvinnor röstar i princip likadant. Med män lite mer åt höger och kvinnor lite mer åt rött.

Ser fortfarande män och kvinnor dejta samt män och kvinnor gå på promenader tillsammans och handla i mataffärerna tillsammans.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-06-20 kl. 22:27.
Citera
2018-07-21, 00:12
Medlem
WordWarriors avatar
Hörde idag, en gammal kompis som man trodde var gjuten med sin tjej från Arboga. Kommer ut nu som gula febern. Asiatisk tjej, de gifter sig i augusti.

Fin var hon också, jag är djupt avundsjuk och mycket kåt!

Så ska inte ni göra detsamma? Överge svenska kvinnor för något mycket, mycket bättre?
Citera
2018-07-21, 02:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hörde idag, en gammal kompis som man trodde var gjuten med sin tjej från Arboga. Kommer ut nu som gula febern. Asiatisk tjej, de gifter sig i augusti.

Fin var hon också, jag är djupt avundsjuk och mycket kåt!

Så ska inte ni göra detsamma? Överge svenska kvinnor för något mycket, mycket bättre?
Done. De kan stå där med sina afghanska arbetslösa skäggbarn och sen åka till Gambia på ålderns höst.
Citera
2018-07-21, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Done. De kan stå där med sina afghanska arbetslösa skäggbarn och sen åka till Gambia på ålderns höst.

Säg det till din dotter vettja :P.

Glöm inte heller att säga: - Inte din man! När någon bryter sig in hos henne och sticker ett träsvärd i vaginan på henne.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-07-21 kl. 03:47.
Citera
2018-07-21, 06:49
Medlem
Citat:
Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Varför skulle, säg kvinnor från kulturländer som Costa Rica eller Filipinerna vilja vara med ateister utan värderingar?
Citera
2018-07-21, 07:58
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Varför skulle, säg kvinnor från kulturländer som Costa Rica eller Filipinerna vilja vara med ateister utan värderingar?

I alla länder där inte artificiella skyddsnät som backar upp kvinnors dåliga val kommer kompetenta män alltid ligga högst i kurs så Vida inte hederskulturen hindrar dem från att möta just dessa män.

Har således inte ett skit med vad kvinnorna själv vill att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in