2018-07-20, 20:29
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Alltså, ingen förespråkar ministerstyre men här borde såväl regeringen som riksdagen (naturligtvis semester) gå in. Telia saknar ju uppenbarligen kompetens såväl som moralisk kompass. Sätter inte Damberg stopp för den affären får jag spader. Nu fick SD just vind i seglen...fy fan.

Känns som en ren överföring av skattemedel till Bonnier.

Har SD uttalat sig i saken?
Citera
2018-07-20, 20:33
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
Finns det någon i den här tråden som ens bryr sig på riktigt på vad det är dom köper och inte när det kommer till sådant här?

Hur pallar man ens? Det finns ju hur många sätt som helst att kolla på olaglig TV.

Filmer? Bara att ansluta sig till en private tracker och få ner dem i bästa kvalité både bild och ljudmässigt i stället för Netflix och annan skit.
Ja, jag bryr mig om hur man handskas med skattepengar.
Citera
2018-07-20, 20:52
Medlem
hahatamejomnikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Har SD uttalat sig i saken?

I princip tycker SD att det är en stålande affärsidé att sko sig på skattemedel. Åkesson har på dokumenterat studiebesök lovordat asylbaroner som exempel på framgångsrik kapitalism, och oavsett om det handlar om flyktingar, eller som i det här fallet att skattebetalarna betalar 10 miljarder för en judisk tavla målad av en apa, så gillar SD det ekonomiskt, politiskt och kulturellt.
Senast redigerad av hahatamejomnikan 2018-07-20 kl. 21:24.
Citera
2018-07-20, 21:36
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
Justerade rubrik.
/Mod.
Citera
2018-07-20, 21:52
Medlem
Holdingbreaths avatar
Thomas Mattsson är en skurk.
Citera
2018-07-20, 21:52
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2018/07/telias-kop-av-telia-ar-logiskt-tittarna-vinnare-om-tv4-far-battre-distribution-och-mer-pengar-till-i nnehall/
Citera
2018-07-20, 23:02
Medlem
Evil_Santas avatar
Konkurrensverket måste godkänna denna affären också vilket inte är helt självklart att de gör.
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-07-20 kl. 23:08.
Citera
2018-07-20, 23:07
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
När Staten betalar 9,3 MILJARDER för TV4 verkar KORRUPTION. - Full Total Retard.

TV4 är värd mycket, mycket MINDRE än Friatider, Samnytt och Nyheter idag tillsammans. Frågan är om inte bara tex FriaTider är värt mer än TV4.

Seriöst vad är det som pågår?

Aaa eller hur undrar hur mycket annonsintäkter samnytt, friatider och nyheter idag har jämfört med tv4
Citera
2018-07-20, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ja, jag bryr mig om hur man handskas med skattepengar.

Ja, det är ju ni etniska svenskar så sjukt bra på!

Skulle ni handskats rätt med skattepengar sedan 40-50 år tillbaka skulle inte ert land sett ut som det gör idag med alla kriser och brister.

Och nu menar du att det skulle vara bra och börja med statligt marksänd TV?
Citera
2018-07-20, 23:21
Medlem
Evil_Santas avatar
Är lite rostig på bolagsrätt men kan inte staten stoppa denna affären relativt enkelt om det är så viktigt för dem?

De äger 37% av rösterna enligt andra i tråden. Äger man mer än 10% av rösterna kan man kalla extra bolagsstämma för att byta ut stryelsen. För att byta ut styrelsen till en sympatiserar med statens åsikt i denna fråga behöver man väl bara majoritet av de avgivna rösterna vilket de enkelt kan få på en stämma om de redan har 37%? På så vis kan de skjuta affärren i sank relativt enkelt om de verkligen vill det?

Vad är det jag missar ?

Nu tror jag visserligen inte detta är en tillräckligt viktig fråga för att staten skulle ingripa och byte ut styrelsen på detta rätt omständiga sättet men jag tror att det är möjligt i teorin.
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-07-20 kl. 23:40.
Citera
2018-07-21, 00:05
Avstängd
Citat:
Alltså, ingen förespråkar ministerstyre men här borde såväl regeringen som riksdagen (naturligtvis semester) gå in. Telia saknar ju uppenbarligen kompetens såväl som moralisk kompass. Sätter inte Damberg stopp för den affären får jag spader. Nu fick SD just vind i seglen...fy fan.

Känns som en ren överföring av skattemedel till Bonnier.

Förbud mot ministerstyre innebär bara att en enskild minister inte får gå in och detaljstyra. Regeringen som helhet får och bör däremot stoppa affären.

Man borde även undersöka kopplingarna mellan Marie Ehrling (som är den pådrivande i affären) och familjen Bonnier.

Marie Ehrling har varit gift med Bengt Westerberg, vilket säger en del om hennes moraliska kompass....
Citera
2018-07-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Är lite rostig på bolagsrätt men kan inte staten stoppa denna affären relativt enkelt om det är så viktigt för dem?

De äger 37% av rösterna enligt andra i tråden. Äger man mer än 10% av rösterna kan man kalla extra bolagsstämma för att byta ut stryelsen. För att byta ut styrelsen till en sympatiserar med statens åsikt i denna fråga behöver man väl bara majoritet av de avgivna rösterna vilket de enkelt kan få på en stämma om de redan har 37%? På så vis kan de skjuta affärren i sank relativt enkelt om de verkligen vill det?

Vad är det jag missar ?

Nu tror jag visserligen inte detta är en tillräckligt viktig fråga för att staten skulle ingripa och byte ut styrelsen på detta rätt omständiga sättet men jag tror att det är möjligt i teorin.
Håller med. Regeringen, som äger 37% av Telia, (och oppositionen) är mot affären. Samtidigt sägs det: ”Det här är inget beslut för ägarna, det är ett styrelsebeslut”. Då får man väl anta att 37% av styrelsen redan är tillsatt av Sveriges regering, och lyssnar till Damberg och de andra. Ändå har styrelsen lyckats enas om det här, trots att 37% av styrelsen röstade nej? Eller gjorde de det? Om inte måste regeringen se till att byta ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in