2018-07-20, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för upplysningen, då vet alla för 500: ade gången att SD är Sk*ligen misstä*nkt (tangerar exakt 500 träffar i detta nu. )
Setts i området påstår jag är påhittat av din opålitliga väninna flixa81.
Stormig relation förvisso men stormen stod LW för liksom hon gjorde med sonen vilken hon inte heller lyckades dominera.
Statistiken talar för att det är en man hon känner är mycket tunt eftersom LW närapå undantagslöst umgicks med män.
Liksom Rosamund som stod SD nära beskrivit SD så han under sitt tidigare 41 åriga liv aldrig visat vådssmma tendenser. Så det epitetet får vi nog tillskriva skvallerkäringarna.
Vad som däremot tydligt framkommit tydligt i tråden är att LW inte ryggar det minsta för att ta till våld.

Resten förutom 500 träffars-skäligen får väl tillskrivas av skvalleret från det glittrande stimmet som tycker SD är en fuling till man vilket dom hävdar framgår på bilderna.

Ett vänligt råd läs inte till jurist.

Har du ngn källa till LW och sonen?
Vill du länka Rosamunds inlägg hittar inte de, eller det är som du hittar på?

Att SD är skäligen misstänkt har du sagt nu ex antal gånger.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-20 kl. 20:57.
Citera
2018-07-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för upplysningen, då vet alla för 500: ade gången att SD är Sk*ligen misstä*nkt (tangerar exakt 500 träffar i detta nu. )
Setts i området påstår jag är påhittat av din opålitliga väninna flixa81.
Stormig relation förvisso men stormen stod LW för liksom hon gjorde med sonen vilken hon inte heller lyckades dominera.
Statistiken talar för att det är en man hon känner är mycket tunt eftersom LW närapå undantagslöst umgicks med män.
Liksom Rosamund som stod SD nära beskrivit SD så han under sitt tidigare 41 åriga liv aldrig visat vådssmma tendenser. Så det epitetet får vi nog tillskriva skvallerkäringarna.
Vad som däremot tydligt framkommit tydligt i tråden är att LW inte ryggar det minsta för att ta till våld.

Resten förutom 500 träffars-skäligen får väl tillskrivas av skvalleret från det glittrande stimmet som tycker SD är en fuling till man vilket dom hävdar framgår på bilderna.

Ett vänligt råd läs inte till jurist.

Men jag förstår inte va problemet är! Vart vill du komma? Vad vill du uppnå? Vi har fattat att du håller SD bak ryggen! Det jag är mest nyfiken på är din teori? Vad tror du hände och vem tror du mördade LW. Kan inte minnas att jag läst det på nått ställe.
Citera
2018-07-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har tidigare skrivit vad jag anser är anledningen till att de omplacerades. Jag tror inte på din teori.
Vi är flera som kommit med andra vinklar på olika saker som du presenterat. Trots att du efterfrågar andras åsikter så är det problematiskt att diskutera med dig. Du viftar bort allt som inte stödjer dina egna teser och fortsätter mala på i samma spår.
Kom från rätt person....
Ni får ha egna åsikter och tankar, även uttrycka dom här. Ni får tycka jag har fel.

Men det är frustrerande att ni inte svarar upp på att både får gå sant att det första som kanaliseras ut är just utredningen. Det hotas ju till och med tjänstefel!
Sedan backas ju min tes upp av PS själv i hans skrivelse till JO.
Citera
2018-07-20, 20:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kom från rätt person....
Ni får ha egna åsikter och tankar, även uttrycka dom här. Ni får tycka jag har fel.

Men det är frustrerande att ni inte svarar upp på att både får gå sant att det första som kanaliseras ut är just utredningen. Det hotas ju till och med tjänstefel!
Jag har inte läst hans skrivelse till JO. Eller JK. Jag gör det gärna om du kan bistå med länkar.

Vad menar du att PS säger som tyder på att han gjort fel i utredningen?
Citera
2018-07-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Detta absurda glömde jag att svara på. Varför skulle det inte att gå att avskriva en skälig misstanke? Vilket svammel återigen. Med en sådan verklighetsuppfattning som du har skulle det kunna krylla med en massa misstänkta i en å samma utredning, för ett å samma brott. Trots att gärningsmannen skulle varit själv i att utföra brottet. Uppenbarligen oavsett om det finns en misstänkt som inte längre är misstänkt. Den misstänkte förbli misstänkt i all oändlighet rent juridiskt!
Slappna av...
I kontexten (inte lösryckt) menar jag att SD inte kan avskrivas i dagsläget. (Saknar alibi, var i området, hade förmågan o.s.v)

Sedan är det som så att oftast finns det massa misstänkta. Sedan tas en huvudmisstänkt fram av dessa som dom kör i mål med, antingen åtal och dom, eller att det inte håller. Eller så får dom sätta in dom andra misstänkta i ekvationen och se om någon annan kommer upp i bevisövervikt.
Citera
2018-07-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har inte läst hans skrivelse till JO. Eller JK. Jag gör det gärna om du kan bistå med länkar.

Vad menar du att PS säger som tyder på att han gjort fel i utredningen?
Han menar att dom vart uthängda att inte skött utredningen rätt (inte ordagrant, men innebörden, som jag tolkar den är väl bäst att skriva här nu mer...)
Citera
2018-07-20, 21:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han menar att dom vart uthängda att inte skött utredningen rätt (inte ordagrant, men innebörden, som jag tolkar den är väl bäst att skriva här nu mer...)
Det lät faktiskt som du hade läst hans anmälan till JO, vilket var vad som triggade min nyfikenhet.

Att han, luttrad av erfarenheten, tycks anse att anfall är bästa försvar kan jag nog förstå. Han har sedan han blev känd fått uthärda ett antal attacker av sina s. k. ledare och kommit ur dom utan klander såvitt jag vet?
Citera
2018-07-20, 21:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Kom från rätt person....

Jag har ju svarat! Men återigen maler du på om din egen teori. Jag har redan fattat vad du tror och jag tror att du har fel.
Vad menar du med mitt fetade?
Citera
2018-07-20, 21:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Du tycker inte att det jag skrev återspeglar ganska exakt vad MN sa? Konstigt, vet inte hur tydlig jag ska vara för att inte bli anklagad att skapa trådsanningar...

Men frågan kvarstår, som ingen vill svara eller spekulera i på ett vettigt sätt: Varför fick båda gå, om det var som dom senare omskrev det personligt med PS?

Jag har framfört min teori och jag tror att ni erkänner den i det tysta, för jag kan väl inte ha rätt???

Det är nog inte så mycket märkligare än att Springare fick lämna positionen pga fortsatta interna konflikter och biträdande fick gå för att ledningen misstänker att fel kan ha begåtts i utredningen.
Citera
2018-07-20, 21:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Slappna av...
I kontexten (inte lösryckt) menar jag att SD inte kan avskrivas i dagsläget. (Saknar alibi, var i området, hade förmågan o.s.v)

Sedan är det som så att oftast finns det massa misstänkta. Sedan tas en huvudmisstänkt fram av dessa som dom kör i mål med, antingen åtal och dom, eller att det inte håller. Eller så får dom sätta in dom andra misstänkta i ekvationen och se om någon annan kommer upp i bevisövervikt.

Det av mig fetade. Källa på det?
Citera
2018-07-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det av mig fetade. Källa på det?
Sveriges riks lag, börja med den...
Det är ett axiom
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-20 kl. 21:33. Anledning: Förtydligar
Citera
2018-07-20, 21:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Det var bland de första buden, tror aldrig det fastställdes men absolut möjligt, eftersom de aldrig kom in i USA finns ju inte heller några loggar därifrån. Jag tror personligen inte alls att resan var en flykt - dels för att de har barn, dels för att det vore för uppenbart, dels för att han inte greps direkt vid hemkomst, och dels för att åklagaren vid häktning bedömde att det inte fanns en flyktrisk.
Det kan ju ändå vara ett sätt att åka och andas lite när det bränner under fötterna. Ska bli spännande att läsa när resan bokades. Man kan ju också passa på att ha ihjäl någon när man vet att man ska på semesterresa. Smida försvar i lugn och ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in