Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Ska du be om ursäkt att du svingade som du gjorde mot mig nu? Jag struntar i den detaljen, men titta på din sista mening och förklara varför biträdande omplaceras med?
Jag är ganska övertygad att det har bara med utredningen att göra.
Även om jag har SD som troligast, så är det massa annat som jag svänger om, återkommer om det resonemanget, men detta med att utredningsledningen bytes ut och NOA kommer in är ganska tydliga tecken på att dom är fel ute.
Dom tycker nog det är ändå skönt att ha en skälig misstänkt (som inte går att avskriva), så dom kan jobba utan blåslampa ett tag.
Jag har inget att be om ursäkt för. Återigen tror jag att det kan vara så att du uttryckt dig klumpigt och med en stor säkerhet rörande ett visst förhållande. Välkommen till flashback. Här är det vanligt att källor efterfrågas på saker som någon påstår. Du skrev:
Citat:
Mats Nylén gick ut direkt och sa att det hade med utredningen att göra.
Mats Nylén säger:
Citat:
– Våra tankar är att arbetet ska skötas på ett bättre sätt. Vi har satt in andra personer som nu leder utredningen, säger Mats Nylén, kommunikationschef på polisen.
Citat:
– Det är så att vi bedriver en verksamhet som är noga reglerad och det är viktigt att vi följer de lagar och regelverk som finns. Jag kan inte svara detaljerat på om det begåtts några misstag, men vi får inte begå lagbrott i samband med en utredning.
Citat:
– Vi har beslutat om att byta spaningsledare för den här mordutredningen. Exakt vad det beror på kan jag inte gå in på i detalj
Citat:
– Jag vill inte kommentera varför, men det stämmer att vi har bytt utredare, säger polisens kommunikationschef Mats Nylén.
Det är inte helt tydligt tycker jag att det bara beror på utredningen. Det verkar handla om interna konflikter mellan Springare och polisledningen i Örebro. Något som vi vet har funnits sen tidigare.