2018-07-20, 20:13
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Nej. Jag vill att grundlagen ska upprätthållas och förbjuda föreningar som är av militär eller liknande natur. Samt föreningar som förespråkar våldsamt motstånd mot [demokratin] som grundförutsättning.

Skulle du anse att tex en grupp skulle få bilda en föreningar för att kunna promota att förändra och påverka den demokratiska makten med subversiva metoder?

Grundvalet är att när en organisation som tex NMR som profilerar sig militärt iom att de SER sig som en ”alternativ” statsmakt som en dag ska få makten. Då får vi bannemej dra gränsen där att de får inte organisera sig. Tänka får de göra för de ser världen med ögon jag inte kan, och deras dialog behöver vi. Men inte deras koncentration av rädsla. Varför? Jo jag ska förklara.

De individer som faktiskt har intresset att förändra eller påverka. De som har ideer de kan sprida. De kan göra det med den demokratiska metoden och delta i dialogen. Framföra sin åsikt och argumentera varför den är rätt på det sätt som får andra att också kunna acceptera din sida av dkna behov.

Du förstår, demokratin är ett system där VI, allihop går till val för att kollektivt bestämma vart vi allokerar resurser. Därmed är din uppgift som demokratisk medborgare att delta och argumentera för vart du tycker VI ska fokusera våra resurser på för att förbättra livet för andra.

Målet är inte att du eller jag ska argumentera för att bryta oss ur eller dividera oss i skickt. Utan att tillsammans samtala oss till den bästa existensen vi kan ha. Där våra behov ska tillgodoses med respekt. Inte rädsla.

Så när en tillräckligt stor koncentration av människor med starka känslor som grundar sig i rädsla börjar organisera sig för att de med retoriken av panik försöker påverka människors tankemönster. Då är det absolut dags att skydda den demokratiska metoden.

Jag kommer aldrig gå de människors ärende genom att fördumma nyansera för deras vinningsskull.

Men jösses. På vilket sätt profilerar sig NMR militärt? Skulle du säga detsamma om Kommunistiska Partiet som vill ta över samhället med väpnad kamp?

Citat:
All historisk erfarenhet visar att borgarklassen, när dess makt och privilegier hotas, kommer att ta till alla medel för att skydda sin ställning, inklusive vapenmakt och fascistisk diktatur. Därför måste arbetarklassen och dess förbundna vara förberedda på väpnad kamp.

http://kommunisterna.org/politik/partiprogram
Citera
2018-07-20, 20:29
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
SD är det och de utmålas som rasister.

Nej da. Men deremot kanske NMR. Som uttryckligen har det i istt namn. Nordisk Motståndsrörelse.
Citera
2018-07-20, 20:30
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Nej, men mina tidigare länkar till juridikprofessor Joakim Nergelius gör det. I motsats till ditt ”tyckande”.

Att han gör sin vedertagna analys är inte desamma som att det är gällande doktrin.
Citera
2018-07-20, 20:31
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men jösses. På vilket sätt profilerar sig NMR militärt?

Om du skriver ut namnet så får du en första anblick.
Citera
2018-07-20, 20:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej da. Men deremot kanske NMR. Som uttryckligen har det i istt namn. Nordisk Motståndsrörelse.

Vadå nejdå, vad i det jag skrev är det du inte håller med om, var specifik.
Citera
2018-07-20, 20:50
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Om du skriver ut namnet så får du en första anblick.

Det där var inget legitimt argument, så prova igen.
Citera
2018-07-20, 20:56
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Jaså, har du en egen definition av frihandel också? Annars är det den vedertagna definitionen som återfinns i min länk. Liberal kapitalism inklusive frihandel är så Karl Marx tänkte sig att världskommunismen skulle komma till stånd. Det är liksom det centrala hos Karl Marx ifall du inte fattat det. Kommunism genom liberalism. Protektionism är sånt som stater och nationer använder för att kunna existera som just stater och nationer. Vilket Marx avskydde.
Nej, det tror jag inte (hur menar du?). Frihandel är enligt mig https://sv.wikipedia.org/wiki/Frihandel
Spännande att Marx tänkte sig använda kapitalism för egna syften.
Marx känns inte relevant att ens diskutera, då hans läror visat sig inte fungera.
Citera
2018-07-20, 21:00
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Fast jag tror inte att någon i ex. de fria baltiska staterna skulle hålla med dig om att deras nationalistiska känslor efter Sovjetisk ockupation och att glädjen över att vara fria folk handlade om "rashygien och liknande teorier". Eller att något annat folk, för den delen, ägnade sig åt "rashygien och liknade teorier" när de hyllade sin frihet och det egna landet, för att som herrar i det egna huset skapa något eget.

Nej men, baltiska ländernas frihetskämpande har väl inget med nationalism/rashygien att göra ?
Det är väl bara bra för dem och alla andra att de blev fria.
Citera
2018-07-20, 21:08
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Nu? Du menar hur vänstern betett sig i flera decennier? Ägnat sig åt allt det jag skrev utan att ett knyst om organisationsförbud hörts.
Hur har dom betett sig i decennier?
Citera
2018-07-20, 21:11
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vi kan börja med dig.
Nä jag tror mig inte vara bättre än dig rent genetiskt, bara ideologiskt.
Citera
2018-07-20, 21:13
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Att han gör sin vedertagna analys är inte desamma som att det är gällande doktrin.

Med all respekt så väger en juridikprofessors bedömning något tyngre än random PK-mupps på flashback. Särskilt som muppen ifråga bara ”tycker” om grundlagarna.
Citera
2018-07-20, 21:15
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Hur har dom betett sig i decennier?

Det har jag förklarat för dig. Ifall du legat nedfryst så kan du exempelvis googla Göteborgskravallerna. Bara för att nämna en av ett otal förödande incidenter som vänstern ställt till med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in