2018-07-20, 05:42
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Känner du inte till att det redan är olagligt att använda våld annat som försvar? Finns ingen anledning med tankeförbud för att motverka våld.

Vad menar du? För det har inte med vad jag pratar om utifrån vad jag läser.
Citera
2018-07-20, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nä, vi borde förbjuda folk som tror sig stå över andra!

Vi kan börja med dig.
Citera
2018-07-20, 08:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Vad menar du? För det har inte med vad jag pratar om utifrån vad jag läser.

Jo det har allt med det du skriver att göra. Du vill ha ha lagar mot de som använder hot eller våld men det finns redan.
Citera
2018-07-20, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ja, det är ganska uppenbart att hon menar så. Att förbjuda hennes kompisar är ju inget hon vill. Hon vill ju bara ha bort alla rasister, vita och män.

Nästan så man börjar tro att hon är någon form av Vit Sharia-förespråkare. Antingen konverterar man till att bli könlös veganhipster, eller så blir man hängd.

Håller helt med. Helt galet yttrande och i sammanhanget ganska komiskt. Det pratas hela tiden om hur SD (m.fl) måste ta avstånd från nazister, rasism, blaha, blaha, blaha. Men att vänstern måste göra upp med sina våldsamma polare är tydligen aldrig på kartan och när det faktiskt uppmärksammas att de stödjer sådant, så är det INGEN som vågar ställa dem mot väggen!
Citera
2018-07-20, 10:03
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Jo det har allt med det du skriver att göra. Du vill ha ha lagar mot de som använder hot eller våld men det finns redan.

Nej. Jag vill att grundlagen ska upprätthållas och förbjuda föreningar som är av militär eller liknande natur. Samt föreningar som förespråkar våldsamt motstånd mot [demokratin] som grundförutsättning.

Skulle du anse att tex en grupp skulle få bilda en föreningar för att kunna promota att förändra och påverka den demokratiska makten med subversiva metoder?

Grundvalet är att när en organisation som tex NMR som profilerar sig militärt iom att de SER sig som en ”alternativ” statsmakt som en dag ska få makten. Då får vi bannemej dra gränsen där att de får inte organisera sig. Tänka får de göra för de ser världen med ögon jag inte kan, och deras dialog behöver vi. Men inte deras koncentration av rädsla. Varför? Jo jag ska förklara.

De individer som faktiskt har intresset att förändra eller påverka. De som har ideer de kan sprida. De kan göra det med den demokratiska metoden och delta i dialogen. Framföra sin åsikt och argumentera varför den är rätt på det sätt som får andra att också kunna acceptera din sida av dkna behov.

Du förstår, demokratin är ett system där VI, allihop går till val för att kollektivt bestämma vart vi allokerar resurser. Därmed är din uppgift som demokratisk medborgare att delta och argumentera för vart du tycker VI ska fokusera våra resurser på för att förbättra livet för andra.

Målet är inte att du eller jag ska argumentera för att bryta oss ur eller dividera oss i skickt. Utan att tillsammans samtala oss till den bästa existensen vi kan ha. Där våra behov ska tillgodoses med respekt. Inte rädsla.

Så när en tillräckligt stor koncentration av människor med starka känslor som grundar sig i rädsla börjar organisera sig för att de med retoriken av panik försöker påverka människors tankemönster. Då är det absolut dags att skydda den demokratiska metoden.

Jag kommer aldrig gå de människors ärende genom att fördumma nyansera för deras vinningsskull.
Senast redigerad av Yppsilon 2018-07-20 kl. 10:08.
Citera
2018-07-20, 10:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Skulle du anse att tex en grupp skulle få bilda en föreningar för att kunna promota att förändra och påverka den demokratiska makten med subversiva metoder?

Nej det är därför jag är emot sådana här försök att avskaffa demokratin. Statsmakterna inte få förbjuda oppositionspartier som man gör i diktaturstater.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2018-07-20 kl. 10:22.
Citera
2018-07-20, 11:19
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Nej. Jag vill att grundlagen ska upprätthållas och förbjuda föreningar som är av militär eller liknande natur. Samt föreningar som förespråkar våldsamt motstånd mot [demokratin] som grundförutsättning.

Grundvalet är att när en organisation som tex NMR som profilerar sig militärt iom att de SER sig som en ”alternativ” statsmakt som en dag ska få makten. Då får vi bannemej dra gränsen där att de får inte organisera sig. Tänka får de göra för de ser världen med ögon jag inte kan, och deras dialog behöver vi. Men inte deras koncentration av rädsla. Varför? Jo jag ska förklara.

De individer som faktiskt har intresset att förändra eller påverka. De som har ideer de kan sprida. De kan göra det med den demokratiska metoden och delta i dialogen. Framföra sin åsikt och argumentera varför den är rätt på det sätt som får andra att också kunna acceptera din sida av dkna behov.

Du förstår, demokratin är ett system där VI, allihop går till val för att kollektivt bestämma vart vi allokerar resurser. Därmed är din uppgift som demokratisk medborgare att delta och argumentera för vart du tycker VI ska fokusera våra resurser på för att förbättra livet för andra.

Målet är inte att du eller jag ska argumentera för att bryta oss ur eller dividera oss i skickt. Utan att tillsammans samtala oss till den bästa existensen vi kan ha. Där våra behov ska tillgodoses med respekt. Inte rädsla.

Så när en tillräckligt stor koncentration av människor med starka känslor som grundar sig i rädsla börjar organisera sig för att de med retoriken av panik försöker påverka människors tankemönster. Då är det absolut dags att skydda den demokratiska metoden.

Jag kommer aldrig gå de människors ärende genom att fördumma nyansera för deras vinningsskull.

NMR uppfyller inga kriterier för en militär organisation och utöver det fortsätter du att vantolka grundlagarna. Som såssebolsjeviker och annat löskefolk plägar att göra.
Citera
2018-07-20, 16:01
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra, då kan dom börja med att förbjuda islam. Islam är även sexistiskt. Varför är det lagligt att vara sektmussla i Sverige.
Värsta, största rasistiska organisationen vi har här.

Jag tror att folk inte inser vidden av hur illa ställt det är med regeringspartierna...

Det blir lättare att förstå socialdemokraternas hållning i frågan när man betänker att SSU har kopplingar till den våldsbejakande extremvänstern samt att Socialdemokrater för tro och solidaritet har nära samarbeten med islamistiska grupperingar.

Det är därmed självklart att dessa politiska yttringar skall undantas när sossarna vill inskränka yttrandefriheten.

Dagens socialdemokrater är femtekolonnare. Och MP är minst lika illa.

Läs gärna Ledarsidorna.se, en blogg som drivs av en (tidigare?) socialdemokrat med insyn i detta sjuka parti.
Citera
2018-07-20, 17:42
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Nej det är därför jag är emot sådana här försök att avskaffa demokratin. Statsmakterna inte få förbjuda oppositionspartier som man gör i diktaturstater.

De är ju knappast oppositionspartier.
Citera
2018-07-20, 17:43
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
NMR uppfyller inga kriterier för en militär organisation och utöver det fortsätter du att vantolka grundlagarna. Som såssebolsjeviker och annat löskefolk plägar att göra.

Platituder gör knappast ett argument.
Citera
2018-07-20, 19:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
De är ju knappast oppositionspartier.

SD är det och de utmålas som rasister.
Citera
2018-07-20, 19:23
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Platituder gör knappast ett argument.

Nej, men mina tidigare länkar till juridikprofessor Joakim Nergelius gör det. I motsats till ditt ”tyckande”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in