2018-07-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Hittade inlägget med länkarna och ser att det var en ren spekulation från MegaTant och inte ens ett rykte. Den här anläggningen gogglade jag på: https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g298419-d11688629-Reviews-Anantara_Spa_at_Al_Baleed_Resort_Salalah-Salalah_Dhofar_ Governorate.html

Läste i något inlägg (kanske av Megatant också?) att detta hotell ska ligga precis i anslutning till egendomen där konferensen ska ha hållits, men vet inte om det är korrekt. Var bodde Tim i så fall - på godset eller på hotellet?

I den andra tråden om alternativa teorier har det uppmärksammats att en av Tims ”vänner” (inte en i hans entourage), besökte just detta hotell kort efter att Tim dog vilket kanske inte är underligt, men fick iaf mig att fundera lite. Hon har postat detta på sin IG.
Citera
2018-07-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Tänk all ångest han även måste ha känt inför allt han gjort och upplevt.
Inte bara prestationsångesten - att räcka till rent musikaliskt för sina fans utan jag menar vad som hänt i själva livet.
Jag tror är man en sökare och skör själ som Tim verkar ha varit, så plötsligt är man äldre och mogen, tittar tillbaks på livet. Fyllor på spelningar, minnesluckor, droger, massor av tjejer, alkohol, ”utsatt” sina närmaste vänner och familj för jobbiga samtal och händelser....ja listan är lång. Världen har sett och vet allt han gjort. Han har nog tänkt många gånger, vafan gjorde jag så för...
Alla människor har nog någon form av livsångest tror jag, mer eller mindre. Det kan ju vara saker som vi gjort eller sagt, som hänger med och spökar lite från vårt förflutna.
Tänk er en världsstjärna som Tim - vad han har varit med om....inte lätt..
Bara en reflektion..

Låter som ett rimligt resonemang helt i linje med tidigare tankar om att TB hade ångest, var alltför fokuserad på vad andra människor tyckte. Men att känna skuld för att man orsakat nära och kära svårigheter är lite annorlunda och kanske ännu tyngre att bära. Att känna skuld, att känna att världen blir bättre om man själv försvinner (då har man ju inte riktigt kontakt med verkligheten längre eftersom närstående för det mesta lider mer av att man dör), att plågas av vad man föreställer sig att man ställt till med, att uppleva ett stort självförakt, det hänger ju ofta ihop med depression. Och ångest och depression kan ju också förekomma samtidigt. Och det där med att världen har sett och vet allt han gjort eller sagt hänger ju mycket ihop med True stories. Det är konstigt att han ville göra den när han var så reserverad. Fast reserverad är kanske inte rätt ord?
Citera
2018-07-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kung1avkungsan
Om TB blev mördad.. vad tror du familjen skulle säga som är annorlunda än nu?

Det rör sig om de allra mäktigaste i världen - som potentiellt mördat Tim. Det skulle vara locket på, precis som nu.

Det är jävligt märkligt att det inte finns mer information nu när det gått 3 månader.
I think you are right with your first statement. Imagine the family had dad some doubts. What could they do? Probably the police had all their papers ready, when the whole family arrived, as fast as they were with their statement.
And how could they do or order any own investigations? Nobody will allow them or another person, exept the Oman Police, to investigate on an estate of the Royal Oman Family. I would even go so far to say that no Oman police officer would ever 'find out' anything that could in any form harm the prestige of The Royal Oman Family. It's more than obscure that Tim was found dead in such a place (despite of all the problems he perhaps had).
Senast redigerad av av.fan2012 2018-07-20 kl. 15:03.
Citera
2018-07-20, 15:08
Medlem
Är det någon som känner till något om denna hyllning som ska ha skett?

https://www.edmsauce.com/2018/07/19/sergio-ramos-and-james-harden-attend-avicii-tribute-in-ibiza/

Ur texten: "American Superstar Basketball player, James Harden (of the Houston Rockets) and fresh off the World Cup 32-year-old Spanish Soccer Star Sergio Ramos made an unlikely bond at the World's #1 Open Air Club, Ushuaia at TOMORROWLAND PRESENTS DIMITRI VEGAS & LIKE MIKE GARDEN OF MADNESS which paid heavy tribute to the late Time Bergling (aka Avicii)."

Har inte hittat nåt på nätet (google, youtube, insta) förutom själva artikeln.

3 månader idag. Skänk gärna en slant till Tims syster Lindas insamling till Suicide Zero och sprid den. Det kan vara ett sätt för fans att känna att de faktiskt gör något i all sorg och maktlöshet. Jag tror dock inte den riktigt nått ut till världen. https://egeninsamling.suicidezero.se/fundraisers/min-fodelsedagsinsamling-forlangs
Citera
2018-07-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Läste i något inlägg (kanske av Megatant också?) att detta hotell ska ligga precis i anslutning till egendomen där konferensen ska ha hållits, men vet inte om det är korrekt. Var bodde Tim i så fall - på godset eller på hotellet?

I den andra tråden om alternativa teorier har det uppmärksammats att en av Tims ”vänner” (inte en i hans entourage), besökte just detta hotell kort efter att Tim dog vilket kanske inte är underligt, men fick iaf mig att fundera lite. Hon har postat detta på sin IG.
.
Tror inte Salalah-hotellet är den platsen han dog på. All info som presenterats i pressen är Muscat. Men det är ändå märkligt att ingen vet var. Det finns bilder på en privat egendom men inget är bekräftat. Om det inte var en konferens med aktiviteter som skulle kunna ge en psykos, vad var det då som hände? Vad gjorde han där och med vem, många frågor.. För mig blir de spekulationerna långt mer fantasifulla en den story Viktig01 presenterar.
Citera
2018-07-20, 16:31
Medlem
Citat:
.
Tror inte Salalah-hotellet är den platsen han dog på. All info som presenterats i pressen är Muscat. Men det är ändå märkligt att ingen vet var. Det finns bilder på en privat egendom men inget är bekräftat. Om det inte var en konferens med aktiviteter som skulle kunna ge en psykos, vad var det då som hände? Vad gjorde han där och med vem, många frågor.. För mig blir de spekulationerna långt mer fantasifulla en den story Viktig01 presenterar.
It's frustrating. There seems to be no chance to go one step further. I mean a step which is based on facts and not on speculation.
Citera
2018-07-20, 16:42
Medlem
En annan sak jag har undrat är vilka som egentligen var bryshorna. Jag läst följande i Levan Tsikurishvilis instagram: "your best friends that meant the whole world to you, who also quickly became my close friends". Jag undrar om det inte ändå var så att de var som hans närmaste familj. Kanske hade han mått ännu sämre utan dom? Så här skriver Sean Eriksson (också på Insta): "The bond in our close circle of friends is stronger than anything that we could imagine and we have you to thank for that." Vilka fler hörde till den innersta kretsen?
Citera
2018-07-20, 16:45
Medlem
De senaste sidorna här inne borde kanske ligga i 'konspirationsteorier' istället men jag svara här ändå.. Angående meditationen, han mediterar garanterat ibland MEN på ett Comex-event och innan själva eventet? (eventet ägde rum helgen efter Tim dog) Och i 7 timmar och skadar sig själv i meditationen? Med vad? Nä, då hade han legat på sjukhus alternativt varit tvångsinlagd.. Och jag ser inte riktigt varken muslimska shejker eller 'tech-nissar' som personer som bara slår sig ner i grupp och mediterar tillsammans (fördomar, jag vet!!) Kanske om Tim var på en 'hälso-mässa' eller liknande men som sagt.. Kan han ha meditera hemma hos shejken? 'hej, välkommen hem till mig!' 'tack, jag ska gå och meditera lite bara'. Eller på godset? Kanske stämmer bättre? Om det nu är sant så får vi ändå tänka på att det var berättarens vän som var vän/bror till en av Brysherna typ? Det är en del information som kan vändas och vridas på den vägen..
Citera
2018-07-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewindingspirit
De senaste sidorna här inne borde kanske ligga i 'konspirationsteorier' istället men jag svara här ändå.. Angående meditationen, han mediterar garanterat ibland MEN på ett Comex-event och innan själva eventet? (eventet ägde rum helgen efter Tim dog) Och i 7 timmar och skadar sig själv i meditationen? Med vad? Nä, då hade han legat på sjukhus alternativt varit tvångsinlagd.. Och jag ser inte riktigt varken muslimska shejker eller 'tech-nissar' som personer som bara slår sig ner i grupp och mediterar tillsammans (fördomar, jag vet!!) Kanske om Tim var på en 'hälso-mässa' eller liknande men som sagt.. Kan han ha meditera hemma hos shejken? 'hej, välkommen hem till mig!' 'tack, jag ska gå och meditera lite bara'. Eller på godset? Kanske stämmer bättre? Om det nu är sant så får vi ändå tänka på att det var berättarens vän som var vän/bror till en av Brysherna typ? Det är en del information som kan vändas och vridas på den vägen..
Håller med att det verkar väldigt konstigt att han skulle ta livet av sig på en privat egendom när han bevisligen checkat in på hotell. Tror inte han skulle valt det sättet, han var en för respektfull person för att göra så. Och om de var där han dog borde det finnas en förklaring mer än att han ”var skör och sökte frid” Väldigt märklig plats men tror inte det är en konspirationsteori att det var där han dog. Eller har du uppgift om att han avled på hotellet han bodde på?
Citera
2018-07-20, 17:24
Medlem
Citat:
Håller med att det verkar väldigt konstigt att han skulle ta livet av sig på en privat egendom när han bevisligen checkat in på hotell. Tror inte han skulle valt det sättet, han var en för respektfull person för att göra så. Och om de var där han dog borde det finnas en förklaring mer än att han ”var skör och sökte frid” Väldigt märklig plats men tror inte det är en konspirationsteori att det var där han dog. Eller har du uppgift om att han avled på hotellet han bodde på?

Men när 'alla' skriver 'godset', menar man alltså ett hotell? Jag fick för mig att det var ett hus han hyrt eller lånat.. Jag fattar verkligen ingenting här 😂 (nä, jag kom på att det kanske inte var rätt plats att lägga dessa inlägg där, tänkte fel, att alla diskussioner om hans död skulle läggas där men så är det ju inte, min tanke som felade bara)
Citera
2018-07-20, 18:15
Medlem
Hur tänker ni kring de tre bilderna Tim publicerade på Instagram den 19/4 kl 17 och sedan raderar efter en stund (oklart hur länge de låg där)?! Bilderna finns dock kvar på Facebook i mappen för Instagram-bilder.. Vad jag förstått är det bara Sean och Tim som hade lösenordet..
Citera
2018-07-20, 18:44
Medlem
Jag tänker lite på det här med dödsorsaken och stället han valde. Finns ju många retreat med Spa och meditation. Detta kan ju ha varit ett extremt lyxigt och avskilt ställe, och där kanske just healing och själasök genom meditation är ett val. Kan det vara en just sådan som gick snett?
Tim mediterar och har kanske tagit nån typ av drog eller medicin ( jag vet att man gör det i vissa kulturer) Det är kanske svaret på varför han skadat sig samt kunnat meditera i 7 timmar?
I en del kulturer, där man tex skall nå Nirvana osv...skall man visst gå igenom vissa ”nivåer” på ”vägen”,
(Jag är inte så insatt i detta med meditation, men vet en del som åker till vissa ställen för att meditera i flera dagar/ veckor)
Sen därifrån har det bara spårat ut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in