2018-07-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
What really makes me confused is the interview with Neil Jacobson. It is dated 20th of april 7.31 pm.
He said: 'Tim had a list of people he was hoping we could reach out to for this album. That was actually the last communication I had from him two days ago, and that’s haunting.' So they were in full work with the album, nothing was finished, and it seems that Tim was busy with ideas. Sounds not very depressed. When it's true what he says (and why should he lie) they phoned on the evening of the 18th and because of the time shift it must have been 19th in the morning in Oman. So Tim was ok then.
De här uppgifterna är konkreta och jag uppfattar dem som pålitlitliga. De ger en tidpunkt nära hans död när han för en person som han samarbetar med framstår som engagerad och positiv och inriktad på framtiden. Uppgifterna om konferensen och meditationen tycker jag är mer osäkra. Det kan vara sant men det kan också vara osant. Vem var Google-chefen? Hade hans/hennes närvaro något samband med TB eller var han/hon där av en annan anledning? Pågick det en konferens eller ett informellt möte? Deltog TB i så fall? Var TB gäst hos den som ägde resorten eller var det ett exklusivt ställe där man kunde hyra ett hus vid stranden med garanterad avskildhet? Och vad heter han som äger egendomen?
Citera
2018-07-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
De här uppgifterna är konkreta och jag uppfattar dem som pålitlitliga. De ger en tidpunkt nära hans död när han för en person som han samarbetar med framstår som engagerad och positiv och inriktad på framtiden. Uppgifterna om konferensen och meditationen tycker jag är mer osäkra. Det kan vara sant men det kan också vara osant. Vem var Google-chefen? Hade hans/hennes närvaro något samband med TB eller var han/hon där av en annan anledning? Pågick det en konferens eller ett informellt möte? Deltog TB i så fall? Var TB gäst hos den som ägde resorten eller var det ett exklusivt ställe där man kunde hyra ett hus vid stranden med garanterad avskildhet? Och vad heter han som äger egendomen?

Anledningen till att jag tror det finns substans i det Viktigt01 förmedlar är att storyn är för komplex för att bara vara ett påhitt alltigenom. Det är väldigt märkligt att det inte går att hitta någon information alls angående konferensen med tanke på hur känd TB är. Någon deltagare borde ha läckt vid det här laget men det är tvärtyst. Håller med om att det ger ett antal följdfrågor och trovärdigheten runt hans deltagande och vad som hände minskar ju mer tiden går. Konversationen med Neil är väldigt trovärdig men säger egentligen inte mer än att han uppfattade TB som glad och positiv inför framtiden just där och just då. Uppenbarligen hände något, men vad..? En psykos skulle kunna vara förklaringen. Det blir så tunt och svårförståeligt med uttalanden (från familjen = hög trovärdighet) som att han var "skör och fått frid" det stämmer inte med de fragment som går att se från de sista månaderna.
Citera
2018-07-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Anledningen till att jag tror det finns substans i det Viktigt01 förmedlar är att storyn är för komplex för att bara vara ett påhitt alltigenom. Det är väldigt märkligt att det inte går att hitta någon information alls angående konferensen med tanke på hur känd TB är. Någon deltagare borde ha läckt vid det här laget men det är tvärtyst. Håller med om att det ger ett antal följdfrågor och trovärdigheten runt hans deltagande och vad som hände minskar ju mer tiden går. Konversationen med Neil är väldigt trovärdig men säger egentligen inte mer än att han uppfattade TB som glad och positiv inför framtiden just där och just då. Uppenbarligen hände något, men vad..? En psykos skulle kunna vara förklaringen. Det blir så tunt och svårförståeligt med uttalanden (från familjen = hög trovärdighet) som att han var "skör och fått frid" det stämmer inte med de fragment som går att se från de sista månaderna.

Om TB blev mördad.. vad tror du familjen skulle säga som är annorlunda än nu?

Det rör sig om de allra mäktigaste i världen - som potentiellt mördat Tim. Det skulle vara locket på, precis som nu.

Det är jävligt märkligt att det inte finns mer information nu när det gått 3 månader.
Citera
2018-07-20, 11:48
Medlem
Citat:

Det kan stämma men det blir inte riktigt trovärdigt eftersom det saknas så mycket information. Jag skulle verkligen vilja veta mer om vad det var för slags ställe. Det skulle ge en hint om vilken typ av verksamhet eller möten som ägde rum där. Att meditation skulle kunna locka en orolig själ som TB är förstås helt möjligt. Jag tror inte meditation alltid är att rekommendera om man har mycket ångest, men det är ett sidospår. Jag tror inte ett skit på teorin om mord, men den diskussionen finns det ju en egen tråd för.
Citera
2018-07-20, 12:08
Medlem
Citat:
Det kan stämma men det blir inte riktigt trovärdigt eftersom det saknas så mycket information. Jag skulle verkligen vilja veta mer om vad det var för slags ställe. Det skulle ge en hint om vilken typ av verksamhet eller möten som ägde rum där. Att meditation skulle kunna locka en orolig själ som TB är förstås helt möjligt. Jag tror inte meditation alltid är att rekommendera om man har mycket ångest, men det är ett sidospår. Jag tror inte ett skit på teorin om mord, men den diskussionen finns det ju en egen tråd för.

Det finns länkar i tråden, jag gjorde en sökning men fick inte upp något mer än att de erbjuder yoga mm, sökte inte vidare när det inte kom träff på datumet. Eftersom storyn innehåller biggies (som stats- och googlechef) tog jag för givet att det var en intern träff och att det skulle vara lönlöst att söka vidare. Psykosteorin är den som mest kan förklara varför han tog beslutet att ta sitt liv just där och just då trots allt som pekar på att han mådde bättre. Jag har svårt att köpa att han efter alla år av kamp (högst trovärdighet för det upprepar han själv gång på gång) verkade må bra, att han då skulle ge upp och checka ut. När han bevisat för sig själv och resten av värden att han inte behöver stå på scenen för att kunna göra det han älskade - musik. Att han då inte skulle orka längre - om ingen extra tillstött - känns konstigt. Något har hänt, antingen inne i honom själv- psykos, eller påverkan utifrån: stress/press från omgivning som när han turnerade. Sistnämnda har varit ett faktum tidigare men inte då han gick bort. Eller en annan press utifrån? Kanske från hans sista tjej vem vet..
Senast redigerad av Gaianzenith 2018-07-20 kl. 12:13. Anledning: texten föll bort
Citera
2018-07-20, 12:12
Medlem
Är det det ställe som på Google maps kallas Bait al Barakah Royal Palace? Jag kan inte hitta något annat ställe som passar in. Men jag vet absolut ingenting om det omanska kungahuset, hur det fungerar, hur många personer som räknas dit (en del kungahus verkar ju bestå av en enorm massa människor).
Citera
2018-07-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Tim berättade på Muscat Hills Resort att han gillade Oman så mycket att han skulle förlänga sin resa och stanna i några dagar extra i Oman. De sa att de skulle åka till Omans utkanter, jag vet inte vart, men det finns så många platser och han sa inte precis vart.

Jag tror att han åkte till Salalah, som var tidigare Omans huvudstad, där även nyvarande Sultanen är född. När sultanen tog makten av sin far så lät han bygga ett nytt palatsområde i Muscat, dit han flyttade. Kvar i Salalah palatset bodde tidigare sultanens mamma, men numera en stor del sultanens släktingar bor där. Förr i tiden ägde sultanen i stort sätt hela Salalah, men numera bara en del av staden runtomkring Al-Hosn palatset. Senare har man byggt ett nytt palats där i sultanens privata område och i östra sidan ett hotell som ägs av sultanens släkt, eller i princip sultanen själv. Hotellkomplexet öppnades år 2016.

http://timesofoman.com/article/97684

https://www.hozpitality.com/news/announcements/anantara-al-jabal-al-akhdar-supports-omanisation-efforts-in-the-sultanate

https://www.anantara.com/en/al-baleed-salalah

Hotellanläggningen är skyddad av en mur. Ett mycket romantiskt och avslappnande ställe. När man bläddrar bilder över anläggningen så hittar man flera bilder där två omaner står framför ingången och välkomnar gästerna. Sultanens bild finns både utanpå och innuti i hotellet. Säkerhetschefen här är Omans tidigare högsta polischef, alltså en släkting till sultanen. Omans kulturchef, en släkting till sultanen, har högsta ansvaret över hotellet. Här har man även spa och flera konferensrum och möjlighet att utöva de flesta sporterna. Ett av lyxigaste hotell på jordklotet. I Abu Dabi finns ett systerhotel till detta.

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g298419-d10524848-Reviews-Al_Baleed_Resort_Salalah_by_Anantara-Salalah_Dhofar_Governora te.html

https://www.youtube.com/watch?v=2E69_JmXliU

Och till slut så undrar jag vad handlade konferansen om egentligen. Ville de att Tim skulle komma till anläggningen under högsesången och underhålla gäster?

Citat:
Är det det ställe som på Google maps kallas Bait al Barakah Royal Palace? Jag kan inte hitta något annat ställe som passar in. Men jag vet absolut ingenting om det omanska kungahuset, hur det fungerar, hur många personer som räknas dit (en del kungahus verkar ju bestå av en enorm massa människor).

Hittade inlägget med länkarna och ser att det var en ren spekulation från MegaTant och inte ens ett rykte. Den här anläggningen gogglade jag på: https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g298419-d11688629-Reviews-Anantara_Spa_at_Al_Baleed_Resort_Salalah-Salalah_Dhofar_ Governorate.html
Citera
2018-07-20, 12:49
Medlem
Citat:
Hittade inlägget med länkarna och ser att det var en ren spekulation från MegaTant och inte ens ett rykte. Den här anläggningen gogglade jag på: https://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g298419-d11688629-Reviews-Anantara_Spa_at_Al_Baleed_Resort_Salalah-Salalah_Dhofar_ Governorate.html

Om det stämmer så är det ju ett hotell, inte något slags privatpalats. Det verkar också mer rimligt. Men kanske MegaTant har mer kunskap om landet än vi? Rent generellt verkar Oman inte vara nåt ställe för nån som gillar demokrati, hur vackert det än är.
Citera
2018-07-20, 12:58
Medlem
Men det finns en massa ställen i Salalah som kallas "resort". Det kan väl vara vilken som helst? Och vet vi att han var i Salalah?
Citera
2018-07-20, 13:03
Medlem
Tänk all ångest han även måste ha känt inför allt han gjort och upplevt.
Inte bara prestationsångesten - att räcka till rent musikaliskt för sina fans utan jag menar vad som hänt i själva livet.
Jag tror är man en sökare och skör själ som Tim verkar ha varit, så plötsligt är man äldre och mogen, tittar tillbaks på livet. Fyllor på spelningar, minnesluckor, droger, massor av tjejer, alkohol, ”utsatt” sina närmaste vänner och familj för jobbiga samtal och händelser....ja listan är lång. Världen har sett och vet allt han gjort. Han har nog tänkt många gånger, vafan gjorde jag så för...
Alla människor har nog någon form av livsångest tror jag, mer eller mindre. Det kan ju vara saker som vi gjort eller sagt, som hänger med och spökar lite från vårt förflutna.
Tänk er en världsstjärna som Tim - vad han har varit med om....inte lätt..
Bara en reflektion..
Citera
2018-07-20, 13:07
Medlem
Citat:
Men det finns en massa ställen i Salalah som kallas "resort". Det kan väl vara vilken som helst? Och vet vi att han var i Salalah?

Nej, såg att Salalah var en ren spekulation från MegaTant baserat på storyn från Viktigt01
Citera
2018-07-20, 13:13
Medlem
Citat:
Salalah is on the other end of Oman. According to the death certificate (if it's not a fake) Tim died in Muscat. There were a few articles in the beginning with photos of the place taken from a road outside the complex and I remember that one source said, that it was a few km away from Muscat in a place where rich Omanis have their summer houses. (I try to find it again)
I don't know why all these secrets about the place where he died, the owner of the estate, the possible conference or meeting. I understand that the family doesn't want to give more details about the cause of death itsself, because it seemed to be a very cruel scene. But the other facts?

If you want to learn a bit more about life in Oman and the role of the Royal Family:
http://www.taz.de/!5057856/
the article is mainly about homosexuality in Oman but it gives a good insight. It shows that 'laws' and 'real life' are two completely different things in Oman.
The text is short and in German, but you can easily translate it. If you have a few minutes, please read it. I'm interested in your opinion and of everybody else also.
If you come to the starting page, just click on 'continue reading' in the middle, there are no costs.
Senast redigerad av Carolina1993 2018-07-20 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in