Citat:
Ursprungligen postat av
2big4you
Tackar.
När jag frågade hotellet fick jag till svar "painted hard court" och utan att veta är ju känslan att de inte kostar på allt för mycket på ett 3 stjärnigt hotell men om har lust kan du kolla vad som menas mer exakt.
Vet att det är lurigt med bilder men om du vill försöka dig på en slutsats eller en uppskattad slutsats om vad du tror.
1. Underlag på banan?
2. Kan man utesluta asfalt?
3. Väta eller slitage vid baslinjen?
4. Förmodad billigare variant av painted hard court på hotellbanan i Algarve, ej Greenset eller Plexi?
1. Skulle gissa på att det är asfalt som de antagligen har köpt en billigare färg och målat banan med. Alternativt så har de tagit in en firma som har någon färg som helt enkelt är just hard court. Men de två starkaste varumärken vi har i Sverige är Greenset och Plexi. Har tyvärr ingen koll alls på vad de heter utomlands om det finns ytterligare.
2. Nej, för i de flesta fall är det just asfalt som är underlaget. Det kan vara en sådan grej att det är "fel asfalt" dvs att asfalten inte är tät från början.
3. Jättesvårt att avgöra. Kan ju vara dåligt tagen bild, skiftningar i färgen, slitage, väta osv. Men eftersom att färgen precis vid baslinjen är ljusare än den längre upp i spelfältet så borde det ju snarare vara tvärtom om det vore väta. För om det vore väta dvs det mörka så är det ju en otroligt stor yta som är vätskadad så det tror jag ej på.
4. Ingen aning vad de heter isåfall. Det enda vi på företaget kan erbjuda är Acrylotex samt Plexi. Omöjligt att svara på om de har några ytterligare billigare saker utomlands.
Men just uttrycket "painted hard court" är troligtvis att de målat på asfalt med någon färg (ej plexi eller greenset) då dessa är ganska dyra.