2018-07-20, 10:32
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardeerwall
Eller med kompetenta svin 🙏
Genom att kalla polisman i tjänst för svin har du på sätt och vis diskvalificerat dig från en saklig diskussion eftersom du uppenbarligen tillhör den del av befolkningen som saknar respekt för de som är satta att hålla ordning på befolkningen.
Visst kan det handla om en enskild stressad polisman som gjorde en felaktig bedömning men minst lika gärna om en polisman som genom sitt agerande räddade livet på en läkare och/Eller kollega.
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2018-07-20 kl. 10:37.
Citera
2018-07-20, 10:34
Medlem
Päronsodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Då inte ens den gatan finns i Norrköping utan endast i Hisings Backa så känns det föga troligt, om nu inte Hitta.se har missat att lägga till gatan.

Någon som vet vart och vem BO är?

Tingstagatan, ta bort bokstäverna D och S så hittar du rätt.
Citera
2018-07-20, 10:39
Medlem
Universells avatar
Varför krävs det 2 poliser för ett handräckningsärende?
Visste de att det kunde bli en kaosartad situation?
Fanns läkare på plats, så de sköt direkt i mitten av kroppen eller huvudet?
Citera
2018-07-20, 10:47
Medlem
Svenska poliser verkar njuta av att skjuta psykiskt störda människor.De tar med sig en s k läkare för att t ex skriva vårdintyg så att de kan hämta patienten men klarar inte av uppdraget.Ett par skötare tillsammans med läkaren skulle kunna göra ett jobb men det verkar så att man har bestämt sig för att avlasta psykvården så pengarna kan gå till de muslimska invaderarna.Grattis Sverige! ni har verkligen skött er bra . Islamiseringen ger sina frukter.
Citera
2018-07-20, 10:52
Medlem
ParkLane66s avatar
Mycket tragisk händelse. Troligen bär ingen skulden. Alla som varit i nära kontakt med psykotiska människor vet hur fort det kan svänga.
Ett troligt scenario är att personen blivit psykotisk och på något sätt blivit våldsam/hotfull och behövt bli intagen på psyk. Polisen följer med läkaren för att garantera säkerheten för läkaren. Personen känner sig hotad av sina vanföreställningar och försvarar sig genom att gå till attack. Polisen blir tvungen att dra sitt vapen och ge verkanseld.
Psykotiska människor kan bli otroligt starka och tåla enormt med våld. En elpistol hade nog fungerat bättre här.
Jag har på nära håll sett personer jag kännt bli omhändertagna av polis när dom blivit psykotiska. Ofta minns dom inget eller har bara lite minne av vad som hänt när dom varit psykotiska. Den psykotiske kan bli totalt förändrad och inte alls går att känna igen.
Vissa personer som är kända för att bruka våld tar polisen innan en läkare undersöker dom. Det kan vara rena insatsstyrka som tar dom. Polisen brukar alltid ta psykisk ohälsa på största allvar.
Personen kan mycket väl vara en i vanliga fall fullt fungerande person men något har snäppt till och så slutar det så här tragiskt.
I det här fallet verkar det bara finnas förlorare. Jag lider med alla inblandade.
Det jag är kritisk till är att polisen inte verkar ha haft tillgång till elpistol.
Citera
2018-07-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Genom att kalla polisman i tjänst för svin har du på sätt och vis diskvalificerat dig från en saklig diskussion eftersom du uppenbarligen tillhör den del av befolkningen som saknar respekt för de som är satta att hålla ordning på befolkningen.
Visst kan det handla om en enskild stressad polisman som gjorde en felaktig bedömning men minst lika gärna om en polisman som genom sitt agerande räddade livet på en läkare och/Eller kollega.
Folk blir förbannade för att detta händer alltför ofta.Poliser klarar inte av denna uppgift.Jag som jobbat många år med psykpatienter vet att poliser beter sig väldigt illa om dessa hjälplösa människor.Ta bort de från denna uppgift och sätt in rutinerade psykpersonal.
Citera
2018-07-20, 10:53
Medlem
T-L-Ks avatar
Jag har fått LPT två gånger och det har aldrig kommit någon och hämtat mig. Polisen var inte inblandad alls när jag fått det, men det kanske beror på att jag samarbetade och inte försökte bestrida deras beslut. Däremot så tror jag säkert att de hade skickat snuten om jag hade varit omöjlig.

Tragisk situation, hoppas det kommer fram mer info om vad som hände.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Varför krävs det 2 poliser för ett handräckningsärende?
Visste de att det kunde bli en kaosartad situation?
Fanns läkare på plats, så de sköt direkt i mitten av kroppen eller huvudet?
Härom vet vi intet men jag har svårt att tänka mig att man skickar en läkare och två poliser mitt i natten för att en patient ska hämtas in för blodtryckstagning.

Om jag får killgissa handlar det om en känd psykospatient där man fått indikation på att denne slarvat med sin medicinering och således utgör en omedelbar fara för sin omgivning. Granne som ringt, anhörig som larmat om oroväckande signaler eller dylikt föranleder akut hämtning med handräckning. När man kliver in i bostaden går den sjuke banarnas, högst sannolikt med något slags tillhygge och polisen tvingas till verkanseld.

Eller så är det som andra antyder inkompetenta skjutglada ”grisar” som lustmördat en helt oskyldig men det senare saknar trovärdighetens skimmer om man säger så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Mycket tragisk händelse. Troligen bär ingen skulden. Alla som varit i nära kontakt med psykotiska människor vet hur fort det kan svänga.
Ett troligt scenario är att personen blivit psykotisk och på något sätt blivit våldsam/hotfull och behövt bli intagen på psyk. Polisen följer med läkaren för att garantera säkerheten för läkaren. Personen känner sig hotad av sina vanföreställningar och försvarar sig genom att gå till attack. Polisen blir tvungen att dra sitt vapen och ge verkanseld.
Psykotiska människor kan bli otroligt starka och tåla enormt med våld. En elpistol hade nog fungerat bättre här.
Jag har på nära håll sett personer jag kännt bli omhändertagna av polis när dom blivit psykotiska. Ofta minns dom inget eller har bara lite minne av vad som hänt när dom varit psykotiska. Den psykotiske kan bli totalt förändrad och inte alls går att känna igen.
Vissa personer som är kända för att bruka våld tar polisen innan en läkare undersöker dom. Det kan vara rena insatsstyrka som tar dom. Polisen brukar alltid ta psykisk ohälsa på största allvar.
Personen kan mycket väl vara en i vanliga fall fullt fungerande person men något har snäppt till och så slutar det så här tragiskt.
I det här fallet verkar det bara finnas förlorare. Jag lider med alla inblandade.
Det jag är kritisk till är att polisen inte verkar ha haft tillgång till elpistol.
Menar du att psyksjuka människor är farligare än 2 skjutglada poliser?
Citera
2018-07-20, 10:56
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Menar du att psyksjuka människor är farligare än 2 skjutglada poliser?
De ”skjutglada poliserna” var sannolikt där just för att personen ansågs synnerligen farlig. Poängen är ju att de som hämtar ska ha ett fysiskt övertag visavi den de ska hämta...
Citera
2018-07-20, 10:58
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Folk blir förbannade för att detta händer alltför ofta.Poliser klarar inte av denna uppgift.Jag som jobbat många år med psykpatienter vet att poliser beter sig väldigt illa om dessa hjälplösa människor.Ta bort de från denna uppgift och sätt in rutinerade psykpersonal.
Så din bild av det hela är att polisen sköt ihjäl en hjälplös människa?
Citera
2018-07-20, 11:00
Medlem
Vilken tur att polisen sköt honom innan någon oskyldig kom till skada. Förstår inte detta daltande med farliga psyksjuka personer. Att skydda medborgarna från att oprovocerat få en kniv i magen borde vara prio ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in