2018-07-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nejdå, det missade jag inte - det var ju bland annat det jag skrev om när jag nämnde hur amerikanernas ilska skulle sätta press på Putin, jag hade inte sett riktigt hela filmen när jag skrev men det ändrade ju ingenting, det var bara mer av samma. Och fortfarande finns förstås riskfaktorn att Putin är totalt ointresserad av att spela med. Dessutom tycker jag Scott allvarligt verkar underskatta rysslands militära storlek.
Vad det amerikanska folket tycker är nog skitsamma för putin och det är en punkt där jag tror Scott har lite fel. Vad som däremot är bra men hans analyser är att han verkar vara "medel" och spekulerar efter det.

Citat:
Ja att gå in handelskrig är nog ingen idealisk strategi för att kamma dem medhårs i alla fall, det kan vi ju vara överens om hoppas jag.
Då har du helt missat Trumps förhandlingsteknik

Citat:
Menar du att Trump är villig att tillsammans med USA kliva ner från tronen som världens största supermakt/president? Eller kan du utveckla hur du menar?
Trump tänker mer på det amerikanska folket än att vara någon slags supermakt
Citera
2018-07-19, 15:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vad det amerikanska folket tycker är nog skitsamma för putin och det är en punkt där jag tror Scott har lite fel. Vad som däremot är bra men hans analyser är att han verkar vara "medel" och spekulerar efter det.

Ja det måste jag verkligen ha gjort. Har han bytt från att göra sig osams till att göra sig helt omöjlig som strategi?
Och vad hade han för strategi mot Putin? Rulla runt och spela död?

Citat:

Vad fint av honom, men hur kan det vara i amerikanska folkets intresse att ge upp rollen som världens ledande supermakt? Jag får globalistvibbar av det här...

Glömde säga att jag faktiskt gillade Scotts video, även om jag inte höll med om riktigt allt så hade han en hel del poänger.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-19 kl. 15:49.
Citera
2018-07-19, 16:18
Medlem
Citat:
Vad fint av honom, men hur kan det vara i amerikanska folkets intresse att ge upp rollen som världens ledande supermakt? Jag får globalistvibbar av det här...
Tror du det amerikanska folket vill lägga massa skattepengar på att kriga i andra länder?
Citera
2018-07-19, 16:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tror du det amerikanska folket vill lägga massa skattepengar på att kriga i andra länder?

Det har jag väl aldrig påstått? Men att göra sig osams med halva världen känns ju som en märklig väg att uppnå nån form av världsfred..
Citera
2018-07-19, 16:26
Medlem
Citat:

Min personliga uppfattning är att Donald Trump gärna skulle vilja kontrollera hela världen , plus att utöka sin personliga förmögenhet så mycket som möjligt.
Make Donald Trump Great Again!
Citera
2018-07-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Min personliga uppfattning är att Donald Trump gärna skulle vilja kontrollera hela världen , plus att utöka sin personliga förmögenhet så mycket som möjligt.
Make Donald Trump Great Again!
Tror vi alla vet din "personliga" uppfattning. Den framgår med all tydlighet

Jag tror faktiskt att det ligger något i vad du säger men Trump vill vara omtyckt, kan han blir poppis samtidigt som han gör vad folket vill så föredrar han det
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-07-19 kl. 16:51.
Citera
2018-07-19, 19:07
Medlem
Citat:
Tror vi alla vet din "personliga" uppfattning. Den framgår med all tydlighet

Jag tror faktiskt att det ligger något i vad du säger men Trump vill vara omtyckt, kan han blir poppis samtidigt som han gör vad folket vill så föredrar han det

Det vill i och för sig alla ledare. I början åtminstone.
Citera
2018-07-20, 08:22
Medlem
Pussykings avatar
Tystnaden från Q kan ju en att undra lite, men en sak som är konstant är attackerna mot Q.

Jag har följt hashtaggen Qanon på twitter sen dag ett, i början var det konstruktivt och folk samarbetade för att knäcka ledtrådarna vi fick av Q. Men som på en given signal började bottar attackera tråden ungefär samtidigt som media bestämde sig för idiotförklara följarna.

Bottarna hade samma budskap; tror man på Q är man helt väck. Precis efter artiklarna är det begripligt om ett antal Bror Duktig figurer ska in i tråden och berätta att de vet bäst, men redan dagen efter är det faktiskt obegripligt att vara så engagerad i något man inte tror på för fem öre.

Twitter låter ju heller inte hashtaggarna trenda, så för normies är Q en väldigt begränsad rörelse. Nu någon månad efter artiklarna det oerhört märkligt med samma om inte större intensitet i attackerna mot twittertrådarna.

Lägg då till att Q har varit tyst i två veckor och folk är fortfarande lika motiverade att berätta för världen vad man inte tror på.

Shillsen som attackerar Q är just nu det största beviset för att det faktiskt finns något att attackera. ”All this for a larp?”
Citera
2018-07-20, 08:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Tystnaden från Q kan ju en att undra lite, men en sak som är konstant är attackerna mot Q.

Jag har följt hashtaggen Qanon på twitter sen dag ett, i början var det konstruktivt och folk samarbetade för att knäcka ledtrådarna vi fick av Q. Men som på en given signal började bottar attackera tråden ungefär samtidigt som media bestämde sig för idiotförklara följarna.

Bottarna hade samma budskap; tror man på Q är man helt väck. Precis efter artiklarna är det begripligt om ett antal Bror Duktig figurer ska in i tråden och berätta att de vet bäst, men redan dagen efter är det faktiskt obegripligt att vara så engagerad i något man inte tror på för fem öre.

Twitter låter ju heller inte hashtaggarna trenda, så för normies är Q en väldigt begränsad rörelse. Nu någon månad efter artiklarna det oerhört märkligt med samma om inte större intensitet i attackerna mot twittertrådarna.

Lägg då till att Q har varit tyst i två veckor och folk är fortfarande lika motiverade att berätta för världen vad man inte tror på.

Shillsen som attackerar Q är just nu det största beviset för att det faktiskt finns något att attackera. ”All this for a larp?”

Menar du att största skälet att tro på Q är att många INTE tror på honom/henne?
Hoppas jag missförstod dig..
Citera
2018-07-20, 09:28
Medlem
Två tweets från Trump från igår:

Citat:
The Summit with Russia was a great success, except with the real enemy of the people, the Fake News Media. I look forward to our second meeting so that we can start implementing some of the many things discussed, including stopping terrorism, security for Israel, nuclear........

Citat:
....proliferation, cyber attacks, trade, Ukraine, Middle East peace, North Korea and more. There are many answers, some easy and some hard, to these problems...but they can ALL be solved!

Det ser ut som det blir ytterligare toppmöten mellan Putin och Trump. Alla områden som Trump nämner för diskussion tangerar också pågående deep state projekt. Det betyder med andra ord fortsatt demontering av deep state. Allt sker förstås under radarn, det ska inte uppmärksammas så mycket utåt, det som sker det sker mest under ytan.

Edit: När/om Q är tillbaka kan han/dem ge oss fler ledtrådar om den pågående upprensningen av deep state.
Senast redigerad av Q-follower 2018-07-20 kl. 10:00.
Citera
2018-07-20, 11:51
Medlem
Varför har Trump startat handelskrig med Kina?
Det passar inte in i någon av mina otaliga och avancerade modeller av vad Trump borde göra för att ta drain the swamp.

Sen passar det inte heller in i modellerna att han pratar mest med Macron som väl hade en rotschild som sugar daddy om man skall tro ryktena.
https://www.zerohedge.com/news/2018-07-19/these-are-leaders-trump-and-putin-phone-most-often

Någon/några har lagt tid och pengar, mycket av båda, på att driva Q. Jag tror inte ens de mest inbitna Q förnekarna idag driver tesen att Q är några killar i en källare längre.

Jag föreslog väl för ett tag sedan att Q kan ha en mole i Trump administrationen och att det är därför han har lite advance information.

Fake news både från Q, Q förnekarna, MSM och pro-Trump och anti-Trump lägren är ganskan många och välgjorda, igen tid och pengar.

Finns säkerligen en eller två härinne som har som försörjning att sitta och diskutera Q.
Citera
2018-07-20, 12:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Varför har Trump startat handelskrig med Kina?
Det passar inte in i någon av mina otaliga och avancerade modeller av vad Trump borde göra för att ta drain the swamp.
Trump gick inte till val med sloganen "Drain the swamp", utan "Make America great again". Kina har höga importtullar sedan länge, vilket trumpadministrationen nu svarar mot med egna importtullar. Handelskriget startades av Kina, inte USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Finns säkerligen en eller två härinne som har som försörjning att sitta och diskutera Q.
Amen. Se min signatur, första meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in