Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 11:26
  #8629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
När och var träffades TB och Tereza? På hennes Instagram finns en bild från 7 september 2017 som ev är från hans hem och en liten filmsnutt från 17 september som definitivt måste vara Luka spelandes på TBs flygel. Bilden där TB och Luka klär julgran verkar ha lagts ut 5 december, men då var det nog inte så många som noterade vem mannen på bilden var. Det sägs att det tog slut i februari 2018. Stämmer det? I Terezas brev till TB framgår inte riktigt hur relationen var när han dog, men man förstår ändå att de inte är ovänner och fortfarande hade nån slags kontakt. Det där med relationsstatus kan ju vara lite upp och ner och fram och tillbaka. Eftersom Tim var uppvuxen i Sverige borde hans förväntningar på kvinnor vara att de var självständiga och levde egna liv. Trots att Tim var en varm och kärleksfull person var det kanske inte helt lätt att vara hans flickvän eftersom han arbetade så mycket och reste mycket och levde så nära sina kompisar. För en kvinna med ett eget liv och en egen karriär blev det nog knepigt i längden. Om han också hade missbruksproblem och mycket ångest kanske han hade svårt att finna ro i en relation.
So it could be, that although he had retired from touring, there was not enough time in his life for a close realtionship or an own family?
Citera
2018-08-21, 11:52
  #8630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
So it could be, that although he had retired from touring, there was not enough time in his life for a close realtionship or an own family?

Jag gissar att han jobbade mycket med att göra musik och han reste mycket med sina vänner efter att han slutade turnera. Det är klart att han hade mycket mer tid än tidigare och han hade ju t.ex. en relation med Tereza men om han var rastlös och samarbetade med människor på olika ställen så kanske ändå var svårt att hitta en stabil tillvaro. Det är förstås inget jag vet, bara gissningar.
Citera
2018-08-21, 12:37
  #8631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
När och var träffades TB och Tereza? På hennes Instagram finns en bild från 7 september 2017 som ev är från hans hem och en liten filmsnutt från 17 september som definitivt måste vara Luka spelandes på TBs flygel. Bilden där TB och Luka klär julgran verkar ha lagts ut 5 december, men då var det nog inte så många som noterade vem mannen på bilden var. Det sägs att det tog slut i februari 2018. Stämmer det? I Terezas brev till TB framgår inte riktigt hur relationen var när han dog, men man förstår ändå att de inte är ovänner och fortfarande hade nån slags kontakt. Det där med relationsstatus kan ju vara lite upp och ner och fram och tillbaka. Eftersom Tim var uppvuxen i Sverige borde hans förväntningar på kvinnor vara att de var självständiga och levde egna liv. Trots att Tim var en varm och kärleksfull person var det kanske inte helt lätt att vara hans flickvän eftersom han arbetade så mycket och reste mycket och levde så nära sina kompisar. För en kvinna med ett eget liv och en egen karriär blev det nog knepigt i längden. Om han också hade missbruksproblem och mycket ångest kanske han hade svårt att finna ro i en relation.


Jag har också funderat över när de träffades. Kollar man på Terezas inlägg på instagram ser man att hon var på Burning Man som hölls 24Aug - 4Sep 2017.
I bildspelet hon la upp på insta den 27April finns en bild där hon sitter i ett badkar bredvid Tim där hon har samma gröna outfit som på bilden hon lägger upp den 5 Sep från Burning Man.
De betyder att de måste iaf ha känt varandra under Burning Man eller vad tror ni?

Undrar också ang eventuella uppbrottet i februari. Vad finns det för olika teorier kring det? Läst så många olika versioner.
Citera
2018-08-21, 13:28
  #8632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollo90
Undrar också ang eventuella uppbrottet i februari. Vad finns det för olika teorier kring det? Läst så många olika versioner.
Jag har inte läst nåt annat än hatfulla attacker på Tereza, inga teorier om när, var, hur och varför, så du får gärna berätta eller länka. Fast folk som spyr hat över Tereza tycker jag är ganska ointressant och tröttsamt.
Citera
2018-08-21, 14:57
  #8633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Jag har inte läst nåt annat än hatfulla attacker på Tereza, inga teorier om när, var, hur och varför, så du får gärna berätta eller länka. Fast folk som spyr hat över Tereza tycker jag är ganska ointressant och tröttsamt.


Ach skriver i sitt inlägg på FB: "And your biggest problems were women trouble." .
https://www.reddit.com/r/EDM/comment...aviciis_death/
Men att det skulle vara slut framgår inte här eller någon annanstans vad jag vet, så ställer mig samma frågor som du.

Själv skulle jag aldrig spy hat över Tereza om det är det du menar... Tycker hon verkar vara en helt fantastisk person med otroligt stort hjärta. Bara kärlek!
Citera
2018-08-21, 15:05
  #8634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollo90
Ach skriver i sitt inlägg på FB: "And your biggest problems were women trouble." .
https://www.reddit.com/r/EDM/comment...aviciis_death/
Men att det skulle vara slut framgår inte här eller någon annanstans vad jag vet, så ställer mig samma frågor som du.

Själv skulle jag aldrig spy hat över Tereza om det är det du menar... Tycker hon verkar vara en helt fantastisk person med otroligt stort hjärta. Bara kärlek!

Nej, jag menade verkligen inte att du skulle spy hat över nån! Ledsen om det framstod så. Men har förekommit en del förskräckliga kommentarer på hennes Insta (som ju nu är tillbaka) och det var dem jag hade i tanken.
Citera
2018-08-21, 18:01
  #8635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Good 👍🏻😊

Yes, Emily wrote that she was Tims first love and gulwalkman just commented with a question something like if it wasn’t Gabriela who was that, since they dated before them. Emily reacted hard claiming that is was what Tim told her and that gulwalkman don’t know anything about Tim. Very strange reaction for me, since she also if they have a history together don’t know all people in his life. Maybe she is tired of some fans picking on her, or she just wants to raise her importance a little more like so many others....

It's not a secret that Tim had some girls before Emily. When he started his dj-career the girls followed 'automatically', Tim said it himself. And think of the scene in the documentary, when Jesse Waits tells how he and Tim got to know each other. So it's probably a question of how you interpret the words 'first love'. Perhaps even Tim and Emily had different 'interpretations' of this.

It's interesting that all the girls (those we know) claim to have remained Tim's friends. Or is it kind of a competition? I don't know.
On Emily's insta you see that she posts photos with herself kissing Tim at the 8th of April 2013. And in a post from Racquel's insta Racquel claims to be together with Tim since the 20th of April 2013.
https://www.instagram.com/p/nBGRYQk4...racquelnatasha
So you don't need to have psychic abilities to guess, why Tim broke up with Emily?

Now I bored you enough with this gossip talk. Anyway this has nothing to do with the events in Oman.
__________________
Senast redigerad av av.fan2012 2018-08-21 kl. 18:04.
Citera
2018-08-21, 22:17
  #8636
Medlem
Avicii vann pris för bästa video på VMA’s men han fick ingen hyllning och nämndes bara väldigt kort. Hur dåligt är inte det av MTV? Tycker dom hade en utmärkt möjlighet att hylla och hedra honom efter allt han bidragit med musikaliskt 😢

https://www.instagram.com/p/BmwJlD7H...=1exi11wqjla5m
Citera
2018-08-22, 00:09
  #8637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
När och var träffades TB och Tereza? På hennes Instagram finns en bild från 7 september 2017 som ev är från hans hem och en liten filmsnutt från 17 september som definitivt måste vara Luka spelandes på TBs flygel. Bilden där TB och Luka klär julgran verkar ha lagts ut 5 december, men då var det nog inte så många som noterade vem mannen på bilden var. Det sägs att det tog slut i februari 2018. Stämmer det? I Terezas brev till TB framgår inte riktigt hur relationen var när han dog, men man förstår ändå att de inte är ovänner och fortfarande hade nån slags kontakt. Det där med relationsstatus kan ju vara lite upp och ner och fram och tillbaka. Eftersom Tim var uppvuxen i Sverige borde hans förväntningar på kvinnor vara att de var självständiga och levde egna liv. Trots att Tim var en varm och kärleksfull person var det kanske inte helt lätt att vara hans flickvän eftersom han arbetade så mycket och reste mycket och levde så nära sina kompisar. För en kvinna med ett eget liv och en egen karriär blev det nog knepigt i längden. Om han också hade missbruksproblem och mycket ångest kanske han hade svårt att finna ro i en relation.


Dom lärde nog känna varandra tidigare än så.
https://www.instagram.com/p/BN0Wzl7B...d=1ru52ynxdz3s
Citera
2018-08-22, 01:27
  #8638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Dom lärde nog känna varandra tidigare än så.
https://www.instagram.com/p/BN0Wzl7B...d=1ru52ynxdz3s
Det är möjligt att du har rätt, men vad är det med bilden som gör att du tror det? Vet vi att bilden är tagen vid TBs hus?
Citera
2018-08-22, 09:58
  #8639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech
Det är möjligt att du har rätt, men vad är det med bilden som gör att du tror det? Vet vi att bilden är tagen vid TBs hus?


That is Stahl House (also known as Case Study House 22). It is a famous iconic piece of mid-centiry architecture. Much older than TBs house. It is also in LA.

http://www.walkamongthehomes.com.au/...house-stalking
Citera
2018-08-22, 11:37
  #8640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julie80
That is Stahl House (also known as Case Study House 22). It is a famous iconic piece of mid-centiry architecture. Much older than TBs house. It is also in LA.

http://www.walkamongthehomes.com.au/...house-stalking

Det betyder väl att bilden inte på något sätt knyter ihop TB och Tereza vid den tidpunkten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback