Citat:
Ursprungligen postat av
blodigdiarre
Tack för svar. Om datorn står såhär: AMD E1-2500 APU with Radeon (TM) HD graphics
Installed memory RAM 4,00 GB 3,44 useable.
64-bit.
Den tillverkades 2012
Så då går det alltså att hämta Windows 10:an kostandsfritt igen för att den har funnits i datorn? Likaså att sätta in svenska versionen på 8:an? Det gick inte att gör från BIOS:et när skärmen var släckt. Den störtvägrade ta emot ursprungssystemet, Windows 8, svenska.Men, Windows 8 har sina fördelar, som att tex kunna vänta med uppgraderingar som man själv vill. Och för övrigt, storleksmässigt känns 10:an overkill för den datorn. Eller det kanske är att föredra trots allt?
Du kan installera 8, 8.1 eller 10:an om du vill. ISO`s finns på nätet. Men 10:an bör funka bäst.
Med tanke på det sparsamma minnet så är en nyinstallation bäst för datorprestandan. Plocka hem musplatte och grafikdrivisen ifrån "hemsidan" före installation.
Glöm inte att aktivera alla processorer efter installation.
W.updates går att hantera nöjaktigt nog numera med olika metoder.