Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Hade bestämt mig för att ignorera dig efter ditt tilltag att jämföra mina frågor med SDs återupprepade krav på svar.
Men här kommer några synpunkter:
Hur vet du att polisen har SDs mobil? Han kan ha gjort sig av med den. Om polisen har mobilen, hur vet du att den inte är nollställd och raderad på info?
Att NOA kopplas in har inte endast med Lena-fallet att göra! Det har inträffat ett dubbelmord med gängkriminalitet som grund i Vivalla, Örebro. Polisen har inte resurser nog att klara av alla dessa grova brott varpå de begärt hjälp. Hjälpen är inte specifikt inriktad på Lenas mord.
Angående de poliser som fick gå från utredningen så tror jag inte att det handlar om detta fall alls. Polisen i Örebro har haft interna problem i många år. Jag tror att polisledningen såg en chans att bli av med irritationsmoment.
1:a Nä det vet jag faktiskt inte. varken om dom har den eller inte. Vore graverande om den är borta.
2:a Nä, det stämmer inte. Det är just vid ouppklarade mord, utan gärningsman efter 30 dagar. Är det flera tunga brott kopplas mer personal in. Nu kom dessa mord lägligt att skylla på. Jag vet inte om dom har några GM i det fallet eller inte.
3:e Det var både PS och biträdande som fick gå, mitt i en större, svår utredning. Skulle det vara interna problem, så skulle det tas efteråt, eller i etapper för att inte tappa tempo. Är det interna problem dom skyller på så begår ju ledningen ett grovt övertramp mitt i en utredning.
Enligt det som läckt ut är ju att dom är väldigt säkra på att dom har rätt GM. Så det är ju som att återkalla en polis precis innan han ska gripa en bankrånare.
Nä, jag tror inte ens du köper det om du tänker efter, det är något annat fel.