2018-07-19, 15:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Formellt är ju SD fortfarande misstänkt. Det jag undrade över var mer om polis och åklagare längre är så säkra på att det var han som dödade LW. Man verkar ju trots stora ansträngningar inte ha hittat något mer på honom än den här bilhistorien från 2017:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Men visst kan det vara så att utredarna (precis som utredarna här i tråden) fortfarande fokuserar på skvaller och rykten om SD, snarare än på de faktiska omständigheterna kring själva brottet. I så fall tror jag att det här kommer att förbli ouppklarat.

Citat:
Nja, nog har man väl läckt en del. Enligt media skall det handla om ett svartsjukedrama med SD inblandad, och man ansåg sig också ha hittat blodiga kläder både i SD:s bostad och bil (den som "dumpades" på Arlanda).

Det är tydligt att man läcker selektivt, och tystnaden kring fyndet som gjordes i skogen antyder att det är någonting här som stör den bild man har velat måla upp av SD som GM.

Det fetade:

1. Det där har avhandlats många gånger förut. Endast bilhistorien räcker inte för att vara skäligen misstänkt. Det krävs konkreta objektiva bevis för det. Så självfallet har utredarna mer än en misshandelsanmälan som talar för SD som GM.

2. Jag tror att de källor från utredningen som medlemmar får, kommer från poliser som varit involverad i vissa uppdrag rörande arbetet med förundersökningen. Poliser i yttre tjänst har inte insyn i hela förundersökningsmaterialet. Jag tror knappast det är åklagaren eller förhörsledaren som läckt. Därav är det inte så konstigt om det uppfattats om selektivt. Huruvida de poliser som har glappat har en agenda mot SD låter jag vara osagt. Men att dra slutsatsen att bara för att inte allt från utredningen har läckt ut så finns det en agenda mot SD, tycker jag är märkligt.
Senast redigerad av Netherworld 2018-07-19 kl. 16:01.
Citera
2018-07-19, 15:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Nämen.... Barnen fick nog men för livet av det.
SD:s barn hade en hemmavarande mamma. Förhoppningsvis turades de om, eller hade barnvakt.
SD visar än en gång prov på att han ist för att slå på en person så gnuggar han knogar eller slår i väggen. Han får utlopp för frustrationen så. Han är ingen mördare.
Och varför analyseras SD:s förhållande till sina barn? Om han är en frånvarande far har väl inget med Lenas död att göra? Stefan är inte mördad.
Att Lena som person är viktig för mej beror på att man försöker hitta ett motiv. Det tycker jag man har gjort nu.

SD är skäligen misstänkt. Tycker du då att det är märkligt att han analyseras? Förresten, vem var det nu du trodde hade mördat LW? (Har ärligt tappat bort det)
Senast redigerad av Netherworld 2018-07-19 kl. 15:56.
Citera
2018-07-19, 16:00
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Nja, nog har man väl läckt en del. Enligt media skall det handla om ett svartsjukedrama med SD inblandad, och man ansåg sig också ha hittat blodiga kläder både i SD:s bostad och bil (den som "dumpades" på Arlanda).
Det är tydligt att man läcker selektivt, och tystnaden kring fyndet som gjordes i skogen antyder att det är någonting här som stör den bild man har velat måla upp av SD som GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror att de källor från utredningen som medlemmar kommer från poliser som varit involverad i vissa uppdrag rörande arbetet med förundersökningen. Poliser i yttre tjänst har inte insyn i hela förundersökningsmaterialet. Jag tror knappast det är åklagaren eller förhörsledaren som läckt. Därav är det inte så konstigt om det uppfattats om selektivt. Huruvida de poliser som har glappat har en agenda mot SD låter jag vara osagt. Men att dra slutsatsen att bara för att inte allt från utredningen har läckt ut så finns det en agenda mot SD, tycker jag är märkligt.

Utan att veta hur det ligger till i just detta fall vill jag bara inflika att det är tillåtet att lämna ut uppgifter från pågående förundersökning, om man bedömer att det inte kan skada utredningen.
Citera
2018-07-19, 16:07
Medlem
Citat:
Nämen.... Barnen fick nog men för livet av det.
SD:s barn hade en hemmavarande mamma. Förhoppningsvis turades de om, eller hade barnvakt.
SD visar än en gång prov på att han ist för att slå på en person så gnuggar han knogar eller slår i väggen. Han får utlopp för frustrationen så. Han är ingen mördare.
Och varför analyseras SD:s förhållande till sina barn? Om han är en frånvarande far har väl inget med Lenas död att göra? Stefan är inte mördad.
Att Lena som person är viktig för mej beror på att man försöker hitta ett motiv. Det tycker jag man har gjort nu.

Fetade:
Om inte annat så lär de få det...
Citera
2018-07-19, 16:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Utan att veta hur det ligger till i just detta fall vill jag bara inflika att det är tillåtet att lämna ut uppgifter från pågående förundersökning, om man bedömer att det inte kan skada utredningen.

Ja, du har helt rätt. Tack för inflikningen! Men sådana uppgifter går då ut i media genom antingen en åklagare eller polisens presstalesperson. Enskilda poliser får inte på eget bevåg ta egna beslut rörande sådant. Dock så sker det ändå såklart. Ett inte alltför ovanligt förfarandet då är nog att poliser i yttre tjänst snackar med sina polare om vad de "gjorde på jobbet igår" och sen så är det igång Tyvärr så kan det vara så att sådana uppgifter går vidare från polaren till en annan polare med Flashbacks-konto och på vägen kan det bli fel. I LW-fallet kan det exempelvis vara det som skett rörande motstridiga uppgifter huruvida LW:s telefon hittats eller inte.
Citera
2018-07-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Enligt tidig uppgift i tråden har han, SD, ju blivit så arg på barnen att han slagit näven i en vägg, dvs psykisk misshandel. Han verkar ju också dra iväg på sina geocacheturer precis när andan faller på, utan att ta med barnen. Och LW har ju visst haft kvinnliga vänner, det ser man ju på hennes IG. Du är endast ute efter att svartmåla LW, så tröttsamt och tjatigt. Utifrån dina inlägg kan man utläsa ett rätt starkt kvinnoförakt

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Vad vet du om deras men..Och LW’s barn var inte spädbarn direkt, de äldre var nog kapabla att se efter de yngre emellanåt någon timme och barnen har faktiskt en far i närheten.
Att ge sig på döda ting visar på en aggressivitet och jag tror mycket väl att en sådan person kan ge sig på levande människor också om alla ”proppar brinner” Du menar alltså att VI här i tråden inte får spekulera i hur SD är som person eftersom det inte är han som är mördad, endast LW’s liv ska vändas in och ut enligt ditt bakvända resonemang!? SD är fortfarande aktuell som GM, har du glömt det

Lite farligt att gå in på att han har en aggressivitet p.g.a detta (OM det ens har skett) och sedan dra vidare med resonemanget till "levande människor också om alla 'proppar brinner'".
Och att dra till en trådsanning att det är psykisk misshandel mot barnen, kan det vara ganska många hopp från sanningen.
Min partner drog ofta till dörren eller väggen när hen vart arg, aldrig dock i ilska mot mig eller barnen. Det var mest situationer där hen själv var "klantig" eller nått annat gick emot hen. Varken jag eller barnen har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig.

Detta rykte är en del och det andra är själva anmälan, som definierar SD som våldsam.
Jag pratade tidigare med andra som umgåtts med honom mer och även nu i veckan med en till som känner honom ganska väl. Alla (4-5st) fann honom mer "lay-back", lite undergiven. Lugn och tålmodig med att låta andra komma fram i grupp. Inte häva sig själv. Spelevink och fäller ofta kommentarer, främst att förringa och förminska sig själv. Han pikar sällan andras tillkortakommanden.
Citera
2018-07-19, 16:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite farligt att gå in på att han har en aggressivitet p.g.a detta (OM det ens har skett) och sedan dra vidare med resonemanget till "levande människor också om alla 'proppar brinner'".
Och att dra till en trådsanning att det är psykisk misshandel mot barnen, kan det vara ganska många hopp från sanningen.
Min partner drog ofta till dörren eller väggen när hen vart arg, aldrig dock i ilska mot mig eller barnen. Det var mest situationer där hen själv var "klantig" eller nått annat gick emot hen. Varken jag eller barnen har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig.

Detta rykte är en del och det andra är själva anmälan, som definierar SD som våldsam.
Jag pratade tidigare med andra som umgåtts med honom mer och även nu i veckan med en till som känner honom ganska väl. Alla (4-5st) fann honom mer "lay-back", lite undergiven. Lugn och tålmodig med att låta andra komma fram i grupp. Inte häva sig själv. Spelevink och fäller ofta kommentarer, främst att förringa och förminska sig själv. Han pikar sällan andras tillkortakommanden.

Finns andra vänner som säger motsatsen...
Citera
2018-07-19, 16:45
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Kan tänka mej att han är en liten spjuver med glimten i ögat. Fruktansvärda övergrepp vissa här begår mot SD med familj. Mer eller mindre påstår att han är skyldig. Lägger upp bild på bild på honom. Det hade räckt med en. Rena rama personförföljelsen. Det finns inte på kartan hos de flesta här att SD är oskyldig. "Näädå,SKYLDIG! Skäligen misstänkt= SKYLDIG..?
Detta är ett brutalt mord. Den som gjort det är en rå,störd jävel. Empatilöst äckel. Det är INTE SD. Hur fan kan ni fortsätta tro det???????
Citera
2018-07-19, 17:12
Medlem
Citat:
Kan tänka mej att han är en liten spjuver med glimten i ögat. Fruktansvärda övergrepp vissa här begår mot SD med familj. Mer eller mindre påstår att han är skyldig. Lägger upp bild på bild på honom. Det hade räckt med en. Rena rama personförföljelsen. Det finns inte på kartan hos de flesta här att SD är oskyldig. "Näädå,SKYLDIG! Skäligen misstänkt= SKYLDIG..?
Detta är ett brutalt mord. Den som gjort det är en rå,störd jävel. Empatilöst äckel. Det är INTE SD. Hur fan kan ni fortsätta tro det???????
Lite osäker på varför du citerar mig. Har du fått för dig att jag håller SD som skyldig?
Jag är nog ganska öppen på vem GM är, även om jag har ett antal bollar i korgen SD. Det finns parametrar som gör honom högst trolig, men om dessa parametrar förändras lite, så förändras hela händelseförloppet.
Citera
2018-07-19, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ni som har de vanliga sociala medierna,instagram,faceb där NW brukar vara aktiv,kan väl slänga in ett getöga och kolla på aktiviteten de senaste dagarna...

Förföljer du honom?
Varför gör du så emot LW,s barn / familj
Citera
2018-07-19, 17:28
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns andra vänner som säger motsatsen...

Ja, har för mig att jag läst något sådant i tråden men kommer så klart inte ihåg från var.

Har du möjlighet att berätta mer utan att outa dig själv? Med tanke på alla obekräftade negativa saker som kommit ut om LW så vore det intressant att veta mer om SD’ dåliga sidor.
Citera
2018-07-19, 17:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Här kommer ditt vanliga dravel. Men jag ignorerar det mesta för nu. Men en fråga kanske du kan svara på iallafall, även om du oftast vägrar att svara på frågor: Hur väl känner du SD, om du själv fick uppskatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in