2018-07-19, 13:05
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen911
Jag ser det på mitt sätt utan cyklop på.
Å jag tycker det är en mänsklig rättighet att få bo vart man vill, jorden tillhör inte dej mer än mej...

Jaså, du ”tycker” det. Men obeaktat ditt ”tyckande” så är det i princip bara Sverige som för din idiotpolitik. Andra länder tillåter inte sånt.
Citera
2018-07-19, 13:06
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jodå, jag är fortfarande för, bara att vetskapen att folk som dej sabbar det mesta i en värld som denna, jag har redan gett upp hoppet om dom flesta människor, å med dom flesta menar jag vitt patrask som merparten som hänger här...

Edit: Nej jag är inte vänster...

Men heja afrikaner och så? Rasist som du är.
Citera
2018-07-19, 13:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Helt ärligt är jag för borttagandet av gränser helt, alla får vi plats å dela på jorden vart vi än är👍 Då försvinner problematiken med mitt å ditt, då är det i stället allas.

Citat:
Min dörr är öppen, å vi, jag och du har råd å dela med oss.

Citat:
Nu är inte mitt hem någon landsgräns å sin egen bostad har man fortfarande rätt till, det tror jag även du begriper även om du besitter en något lägre förståelse...

Alla har rätt till sin egen bostad men sen vart den är spelar mindre roll...

Min läsförståelse är utmärkt men däremot inte ditt minne för det var "borttagandet av gränser helt" du var för och din dörr är öppen skrev du men ändrade dig snabbt när jag frågade efter adressen, då var det plötsligt fel på de som ville in.

Citat:
Klart det är en mänsklig rättighet å få bosätta sej vart man vill.

Jasså, var kommer den rättigheten ifrån?
Citera
2018-07-19, 13:08
Medlem
Korpen911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Då vill jag bo hemma hos dig.
Jag tar med mina knivar.

Om du vill bo hos mej så får du väl köpa lägenheten bredvid eller bygga dej en stuga bredvid min.

Du verkar ju ha knivar så börja tälj på en timmerstuga.
Citera
2018-07-19, 13:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
https://www.svd.se/forbud-mot-nazism-ar-bara-forsta-steget
Jag läste igår en artikel i SvD där F! gått ut med lite åsikter kring det här med att förbjuda "rasistiska organisationer". Jag tyckte den var väldigt intressant, och hur den bekräftar (tycker i alla fall jag) hur vänstern är väldigt blinda för sina egna problem. Detta då Gudrun Schyman yttrar följande:

"Om regeringen kompromissar med Moderaterna, som föreslår en "kriminalisering av våldsbejakande extremism", finns risken att förbudet skapar rättosäkerhet och slår bredare än mot rasistiska och nazistiska organisationer."

Om jag nu inte missförstår Schyman, så låter det alltså som att hon enbart vill få bort extremism på högerfronten. Andra våldsbejakande organisationer (AFA, IS, you name it) bryr hon sig inte så mycket om. Ganska beklagligt om jag får säga det själv...

Ja, det är ganska uppenbart att hon menar så. Att förbjuda hennes kompisar är ju inget hon vill. Hon vill ju bara ha bort alla rasister, vita och män.

Nästan så man börjar tro att hon är någon form av Vit Sharia-förespråkare. Antingen konverterar man till att bli könlös veganhipster, eller så blir man hängd.
Citera
2018-07-19, 13:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om du vill bo hos mej så får du väl köpa lägenheten bredvid eller bygga dej en stuga bredvid min.

Du verkar ju ha knivar så börja tälj på en timmerstuga.

Han ville bo hos dig, inte granne med dig.
Citera
2018-07-19, 13:11
Medlem
Korpen911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Min läsförståelse är utmärkt men däremot inte ditt minne för det var "borttagandet av gränser helt" du var för och din dörr är öppen skrev du men ändrade dig snabbt när jag frågade efter adressen, då var det plötsligt fel på de som ville in.

Jasså, var kommer den rättigheten ifrån?

Min dörr är öppen för den jag välkomnar in, du är inte välkommen in i mitt hem, det väljer jag själv vem jag släpper in, den är öppen för den som behöver det.
Men du är välkommen att spika upp en egen stuga bredvid min👍

Jag tycker det är en rättighet.
Citera
2018-07-19, 13:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Min dörr är öppen, å vi, jag och du har råd å dela med oss.

Jag och Svenne kommer gärna över. Kan du skicka adressen i ett PM tro? Bjuder du på mat också?
Citera
2018-07-19, 13:13
Medlem
Korpen911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jaså, du ”tycker” det. Men obeaktat ditt ”tyckande” så är det i princip bara Sverige som för din idiotpolitik. Andra länder tillåter inte sånt.

Tur jag bor i Sverige då👍
Citera
2018-07-19, 13:14
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja att folk ska få stanna och få skapa sig ett hem låter inte så hatiskt. Att däremot vilja kasta ut dem låter mer illasinnat. Det blir lite jobbigt att debattera med någon som måste få sådant förklarat för sig.

Men pilutta dig då. Gråtar du dig till sömns när du läser om att Australien eller Bahrain deporterar illegala invandrare?
Citera
2018-07-19, 13:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Min dörr är öppen för den jag välkomnar in, du är inte välkommen in i mitt hem, det väljer jag själv vem jag släpper in, den är öppen för den som behöver det.
Men du är välkommen att spika upp en egen stuga bredvid min👍

Jag tycker det är en rättighet.

Så det där med Helt ärligt är jag för borttagandet av gränser helt, har du alltså backat ifrån. Även påståendet att man har rätt att bosätta sig var man vill.
Citera
2018-07-19, 13:15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja visst är det otrevligt med folk som beter sig på det viset?

Borde vi inte förbjuda vänsterfolk då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in