2018-07-17, 22:19
Medlem
Korpen911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är lika bra att förbjuda allt från höger till vänster eftersom det finns rasister i alla partier.

Och realpolitiskt är alla riksdagspartier rasistiska mot Sveriges urbefolkning i och med att de låter landet bli övertaget av främlingar. Det finns ingen mer rasistisk regim än den som regerar Sverige just nu.

Helt ärligt är jag för borttagandet av gränser helt, alla får vi plats å dela på jorden vart vi än är👍 Då försvinner problematiken med mitt å ditt, då är det i stället allas.
Senast redigerad av Korpen911 2018-07-17 kl. 22:19. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-17, 22:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen911
Helt ärligt är jag för borttagandet av gränser helt, alla får vi plats å dela på jorden vart vi än är👍 Då försvinner problematiken med mitt å ditt, då är det i stället allas.

Okej så jag kan komma hem till dig och ta allt som finns i ditt hem, viken adress har du?
Citera
2018-07-17, 23:18
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen911

Har du pool? Kommer över med 20 polare och festar på Fredag.
Citera
2018-07-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
https://www.expressen.se/kultur/var-slutar-asiktsforbuden-morgan-johansson/

Åkesson själv verkar ju väldigt pigg på det här, kanske han kan arrestera sig själv sen.
Eller är det bara när det gäller att förbjuda NMR Jimmie får ribba?
Citera
2018-07-18, 00:13
Avslutad
Jag gillar inte NMR, men att förbjuda dem är ändå en urusel idé.

I nuläget är NMR i huvudsak ett gäng flaggbärande slipsnissar som marscherar runt och skanderar lite. På sin höjd delar de ut lite flygblad också. Inte nånting att oroa sig över. Inte en "våldsbejakande organisation", i varje fall inte som jag skulle definiera begreppet.

Föreställ er då att man förbjuder organisationen, samt även att delta i likartade organisationer. OK. Vad tror staten ska hända? Att alla medlemmarna bara ska säga "Oj, nu får vi visst inte göra såhär längre!" och sen gå hem och skämmas?

Knappast. Medlemmarna i NMR är väldigt övertygade i sin tro i nuläget, samt även helt förvissade om att de blir motarbetade av svenska staten hela tiden (vilket ju förvisso kan sägas stämma). Ett förbud kommer i första hand att stärka dem i denna tro, för nu har det ju visat sig stämma! Förutom att nu kommer de inte längre att bara känna att de för en "god kamp" mot "onda krafter"; nu kommer de att känna att de är martyrer också! De är ju förföljda för sin tro! Inte en chans att de kommer att splittras efter ett förbud har trätt i kraft. Om något kommer de ju endast att stå än mer enade och sammansvetsade efter det.

De kommer även att få mängder av nya medlemmar som vill "bekämpa kulturmarxismen". Eftersom NMR blev förbjudna måste detta ju betyda att de var ett hot mot det rådande etablissemanget. Medlemsantalet i organisationen kommer således att öka - kanske tiofalt. Kanske mer.

Organisationen kommer givetvis också att gå under jorden och sluta upp med att annonsera allt de tar sig för via en hemsida (vilken "motståndsrörelse" har egentligen en offentlig hemsida??). I stället kommer de givetvis att kommunicera via forum på Darknet, samt via olika typer av krypterade chattnätverk, krypterade mailadresser och liknande. Vapeninförskaffning och vapenträning följer på detta, liksom att ta reda på information om hur man exempelvis bygger bomber. Men nu är det plötsligt mångdubbelt svårare för polis och åklagarmyndighet att spåra NMR och ta reda på deras planer, eller ens att kartlägga alla gruppens nya medlemmar. Särskilt när den svenska polisen är så överansträngd av all invandrarbrottslighet att de knappt ens har tid att utreda alla gängmorden.

Ett förbud kommer i slutänden också att leda till en sista sak, nämligen våld. Så länge det, liksom i nuläget, inte finns ett konkret förbud mot NMR så länge de inte tillgriper eller uppmanar till våld så finns det ju liksom ingen idé med att göra det heller. Man har ju inget, eller i varje fall ganska litet, att vinna på att göra det. I stället kan man ju gå med instoppad slips och skandera i vit skjorta och bara chilla lite allmänt med en flagga.

Men efter att till och med en "fridfull" organisation av detta slag har förbjudits, vad blir kvar då? Våld. Och enbart våld. Organisationen är ju nu lika olaglig oavsett om du är våldsam eller inte, så varför inte lägga slipsarna på hyllan och gå ut och slakta lite invandrare istället? Eller elda ner lite flyktingförläggningar. Eller spränga bilar som tillhör journalister eller politiker. Gradvis övergår man från ett gäng skanderande slipsnissar till en renodlad terrororganisation, i stil med IRA, och börjar utkämpa ett regelrätt krig mot invandrare, journalister och politiker. Man har ju ändå ingenting att förlora längre, och att "motståndet" förbjudits visar ju med all önskvärd tydlighet att det är berättigat.

Det kommer nog många andra att tycka också. Många arga, unga svenska män i förorten (som kanske själva blivit utsatta för invandrarvåldet, eller har familjemedlemmar som blivit det) kommer tycka att det som NMR nu gör är helt berättigat. Äntligen är det nån som fysiskt slår tillbaks mot alla invandrare som har förstört hela Sverige! Att staten förbjöd dem visar ju hur rätt de har! Medlemsantalet kommer således att svälla ännu mer, och våldet att fortsätta.

Det är därför jag tycker det är helt förkastligt att förbjuda organisationer som NMR. Det finns inget säkrare sätt att göra dem till martyrer, samt till en magnet för diverse hatiska och missbelåtna svenskar som vill hämnas på hela det svenska samhället.

Varför inte adressera de invandrarrelaterade problem som gett upphov till NMR istället?

Lyssnar ni, svenska staten?
Senast redigerad av B0B0 2018-07-18 kl. 00:17.
Citera
2018-07-18, 01:19
Medlem
Handlade det inte om att förbjuda rasistiska organisationer och grupperingar från gator och torg? Eller handla det om att förbjuda NMR i sin helhet?
Jag ser inte ett förbud som något fel i detta avseenden. De vill utvisa svenska medborgare, de vill straffa och ställa dagens politiker till rätta. De pratar om att hänga dem vid varje ledig lyktstolpe. Förtjänar man som organisation att finnas då? Nej inte i mitt tycke.
Citera
2018-07-18, 01:37
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Vi lyssnar på yttrandefrihetsexperten Nils Funcke tycker jag.

”Att i allmänna ordalag förespråka politiskt våld är en sak. Det är och bör förbli en rättighet att förespråka såväl en oblodig som blodig revolution. Det gäller oavsett om man vill införa republik och hänga den siste kapitalisten i den siste prästens tarmar, ha ett klasslöst samhälle eller en rasren nation. Det tål demokratin.”

-Nils Funcke

https://www.nordfront.se/yttrandefrihetsexperten-nils-funcke-det-ar-inte-olagligt-att-uppmana-till-revolution.smr

Det är inte lagligt öht. Vart har du fått det ifrån?
Citera
2018-07-18, 01:50
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Gäller det också om människor organiserar sig som svar på systematiska hot, trakasserier och övergrepp från främlingar och människor i ren självbevarelsedrift måst svara med samma medel, och gäller det oavsett hur makten ser ut?

Nej det skulle jag inte kunna påstå. För själva olagligheten ligger i att ”förstöra”.

Skyddar du dig. Tex. Säg att du och alla organiserar i ett område för att nattvandra mot våldtäkter som sker i området. Så är det ju ingenting med det som är olagligt.

Men skulle man organisera sig för att följa invandrare på nätterna för att ha uppsyn på dem, vilket då skapar en ”rörelse” med människor som kan ansluta sig och anamma samma grundbeteende så måste man ju gör det olagligt. För själva målet är inte i sig att skydda civila mot olyckor och brott. Utan att ”bestämma” rättsfilosofin i ett område, det får bara vi göra tillsammans i den demokratiska processen, inte av människor som ser sig som fanbärare bakom ridån.

Jag skulle vilja säga att det finns en känsla här att det på något sätt skulle innebära att man förtrycker garanten för att skydda sig. Och det vill iaf jag påpeka att så är inte fallet. Men att organisera sig för att man anser en grupp ska förtryckas eller tex störta makten för sina egna endamål. Innebär att de är destruktiva element inom den demokratiska insitutionen. Vi kan inte tillåta människor som vill förstöra att få använda sig av de medlen vi har för den friheten vi skapat.
Citera
2018-07-18, 02:07
Medlem
Förstår inte riktig?

En nazist går på en flaga då vill regeringen förbjuda rasistiska organisationer!

Men när en islamist begår terrordåd och dödar och skadar tiotal oskyldiga, då regering vill inte förbjuda eller åtminstone fördöma islamister, och islam är fredens religion!!!

Kan nån förklara?
Citera
2018-07-18, 02:09
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Åkesson själv verkar ju väldigt pigg på det här, kanske han kan arrestera sig själv sen.
Eller är det bara när det gäller att förbjuda NMR Jimmie får ribba?

Det som ska förbjudas är våldsanvändning. Organisationer som använder våld som metod ska inte få tillstånd av polisen. Det är Sverigedemokraternas linje i sakfrågan. Det är en rak linje, som gäller alla oavsett höger eller vänster eller islamistisk organisation.

Det är din vänstersida som vill ha åsiktsförbud däremot, eftersom vänsterpartiet protesterade mot att vänsterextrema våldsorganisationer riskerade att drabbas av negativa konsekvenser om man likvärdigt hade infört dessa regler och lagar över hela linjen som man naturligtvis borde om man inte är en jävla hycklare som försvarar den egna sidan grova våld och extrema organisationer.

Det anser jag och dom flesta andra som man ser skriva om saken vara jävligt fel och motbjudande att man undantar den egna sidans våldsanvändande extremrörelser som AFA. Kritisera dina egna partier S och V du, din hycklare. Sverigedemokraterna har åtminstone en rak och likvärdig linje till skillnad från dig och din vänstersida.
Senast redigerad av 8711 2018-07-18 kl. 02:11.
Citera
2018-07-18, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det som ska förbjudas är våldsanvändning. Organisationer som använder våld som metod ska inte få tillstånd av polisen. Det är Sverigedemokraternas linje i sakfrågan. Det är en rak linje, som gäller alla oavsett höger eller vänster eller islamistisk organisation.

Det är din vänstersida som vill ha åsiktsförbud däremot, eftersom vänsterpartiet protesterade mot att vänsterextrema våldsorganisationer riskerade att drabbas av negativa konsekvenser om man likvärdigt hade infört dessa regler och lagar över hela linjen som man naturligtvis borde om man inte är en jävla hycklare som försvarar den egna sidan grova våld och extrema organisationer.

Det anser jag och dom flesta andra som man ser skriva om saken vara jävligt fel och motbjudande att man undantar den egna sidans våldsanvändande extremrörelser som AFA. Kritisera dina egna partier S och V du, din hycklare. Sverigedemokraterna har åtminstone en rak och likvärdig linje till skillnad från dig och din vänstersida.

Klarar du inte ett litet propagandaförsvar av din älskade lille Åkesson utan att hitta på saker om folk?
Jag förstår att det känns jobbigt för dig att din idol Åkesson har sagt att han är för att förbud mot NMR, då du tycks gilla dom nästan lika mycket. Fast ta inte ut på mig om du blivit lessen i läppen genom att ljuga om "min sida" och "mina egna partier".
Citera
2018-07-18, 02:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Klarar du inte ett litet propagandaförsvar av din älskade lille Åkesson utan att hitta på saker om folk?
Jag förstår att det känns jobbigt för dig att din idol Åkesson har sagt att han är för att förbud mot NMR, då du tycks gilla dom nästan lika mycket. Fast ta inte ut på mig om du blivit lessen i läppen genom att ljuga om "min sida" och "mina egna partier".

Klarar du inte att diskutera sak utan att fokusera på vem som har vem som idol?

Det är aktiviteter och inte tankar eller åsikter som kan förbjudas. Ett samhälle där man inte får tänka som man vill är det ingen som vill leva i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in