Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 01:39
Medlem
Jag tror att AfS i alltför många mätningar har dragit det korta strået och fått strax/precis under 2 %, vilket har lett till att de aldrig har särredovisats i en mätning såhär långt. Dock är jag övertygad om att de klarade 2 % i denna mätning. Frågan är då om de klarat 2 % i någon tidigare mätning? Om så, så kommer de särredovisas i nästa mätning de klarar 2 %. I värsta fall är detta första mätningen som de faktiskt klarade 2 %, och då lär vi tyvärr inte hinna se dem särredovisade alls innan valet. Vore perfekt om de blev särredovisade i augustimätningen så att de får den boost och uppmärksamhet som de behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hur förhåller sig afs till (((orsaken))) till Västvärldens och i synnerhet Sveriges alla problem?

Du vet nog lika väl som de flesta andra att AfS inte pratar öppet om en sådan fråga. Visst den är avgörande för hela västvärlden och i förlängningen världen... men AfS har förmodligen valt en balansgång och duckar i denna fråga. För mig är det tillräckligt att de erkänner att det finns en stark globalistisk agenda bakom, vilket Jeff Ahl har uttryckt tidigare (han får rätta mig om jag blandar ihop honom med någon annan, kan nämligen minnas fel). Det räcker faktiskt gott för mig personligen. Men visst hade jag föredragit att de varit mer öppna, men svensken är inte direkt redo för denna fråga nu ändå.

Kort sagt, jag tror inte att parlamentarism är den riktiga lösningen på våra djupa problem, men det är ett medel på vägen. Att få in AfS i riksdagen skulle vara extremt positivt för den bredare saken.
Citera
2018-07-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag tror att AfS i alltför många mätningar har dragit det korta strået och fått strax/precis under 2 %, vilket har lett till att de aldrig har särredovisats i en mätning såhär långt. Dock är jag övertygad om att de klarade 2 % i denna mätning. Frågan är då om de klarat 2 % i någon tidigare mätning? Om så, så kommer de särredovisas i nästa mätning de klarar 2 %. I värsta fall är detta första mätningen som de faktiskt klarade 2 %, och då lär vi tyvärr inte hinna se dem särredovisade alls innan valet. Vore perfekt om de blev särredovisade i augustimätningen så att de får den boost och uppmärksamhet som de behöver.

Du vet nog lika väl som de flesta andra att AfS inte pratar öppet om en sådan fråga. Visst den är avgörande för hela västvärlden och i förlängningen världen... men AfS har förmodligen valt en balansgång och duckar i denna fråga. För mig är det tillräckligt att de erkänner att det finns en stark globalistisk agenda bakom, vilket Jeff Ahl har uttryckt tidigare (han får rätta mig om jag blandar ihop honom med någon annan). Det räcker faktiskt gott för mig personligen. Men visst hade jag föredragit att de varit mer öppna, men svensken är inte direkt redo för denna fråga nu ändå.

Kort sagt, jag tror inte att parlamentarism är den riktiga lösningen på våra djupa problem, men det är ett medel på vägen. Att få in AfS i riksdagen skulle vara extremt positivt för den bredare saken.

Så de duckar i den absolut viktigaste frågan? Trovärdigt. Jag vill ha politiker som är ärliga och genuina. Inte några som duckar den absolut viktigaste frågan för att det är obekvämt.
Citera
2018-07-19, 01:48
Medlem
Citat:
Så de duckar i den absolut viktigaste frågan? Trovärdigt. Jag vill ha politiker som är ärliga och genuina. Inte några som duckar den absolut viktigaste frågan för att det är obekvämt.

Den må vara viktigast, men jag menar att det bästa är att börja i rätt ände. Vi är i ett desperat behov av ett bättre invandringskritiskt parti i riksdagen då SD i princip är socialliberaler numera. Och AfS är faktiskt betydligt hårdare än SD någonsin har varit, så det är inget att fnysa åt. Samt om du nu verkligen är insatt i världspolitiken, historia och hur maktstrukturen ser ut, så bör du vara väl medveten om att parlamentarismen är värdelöst i längden. Jag ser det personligen som sagt som ett medel, och jag tar vara på det. Det är trots allt inte ansträngande att lägga en lapp i en låda.

Om du nu absolut inte kan kompromissa i den här frågan, så får du väl stödja NMR helt enkelt. Även om jag inte är någon representant för AfS (jag är förmodligen betydligt radikalare än dem) kan jag säga direkt att nej, de kommer definitivt inte att prata öppet om "gnuggar händerna"-frågan.
Citera
2018-07-19, 02:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Hur förhåller sig afs till (((orsaken))) till Västvärldens och i synnerhet Sveriges alla problem?

Orsaken är ytterst en modern teologi, sedan WWII, med magiska tal som 6M. Men det är inget som politiska partier ska ägna sig åt (om de vill ha mer an 5000 röster). Den striden får (i nuläget) föras genom andra kanaler. IKN har redan gett dig ett föredömligt svar härvidlag.

Om du inte är nöjd med våra svar så får du rösta på ett parti, som kommer att få färre än 5000 röster, och vara nöjd med det. Du kan inte både ha kakan och äta upp den, okej?
Citera
2018-07-19, 02:20
Medlem
Citat:

Som tidigare skribent påtalar är detta inget man diskuterar om i denna tidsperiod. Bättre att låta nmr syssla med det. AfS pratar om globalisthotet och jeff Ahl pratar om en liten internationell klick. Man pratar om banker osv.. Men som en tidigare individ har skrivit är det nationalistledarens plikt att prata om globalister istället för judar om det innebär att man kan få mer inflytande ifall man bara pratar om globalister.
Sen kan man ju själv säga hur stor skillnad det är på globalisteliten och den evige.

Kasselstrand gillar inlägg när dulny läser kritikkulturen.
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-07-19 kl. 02:22.
Citera
2018-07-19, 02:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Övriga exklusive FI får 4.7% (+1.3) i YouGovs julimätning. Detta bör vara mycket bra nyheter för AfS.

https://www.metro.se/artikel/yougov-ökad-polarisering-v-och-sd-ser-ut-att-bli-valets-stora-vinnare

Lysande! Allt går som jag har sagt

AfS ligger alltså med god råge över 3% nu. Jag har dunkat in 5300 kr till på Betfair nu, och plockat alla odds på 5.0 och uppåt.

Tänk vad dumma folk är som spelar så här. Jag kan såklart inte veta att AfS kommer in - men 5 gånger pengarna!!! När det varit uppenbart redan från början att det är åtminstone är fifty-fifty (eller ja, ännu mer nu!). Det ger ett väntevärde på EV = 2.5, och då är det i det närmste en plikt att spela.
Citera
2018-07-19, 02:50
Ser ut som att AfS kommer in.

https://www.metro.se/artikel/yougov-ökad-polarisering-v-och-sd-ser-ut-att-bli-valets-stora-vinnare
Citera
2018-07-19, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ser ut som att AfS kommer in.

Ändå frustrerande med en gigantisk övrig-stolpe och inget mer. Liksom inte ens någon kommentar om det? Varför ens redovisa den om de inte ens kommenterar det. Det är som att be om att få sin mejl nerspammad med denna fråga.
Citera
2018-07-19, 03:31
Medlem
flaess avatar
Citat:
I Gustav Kasselstrands och Erik Berglunds podcast Den kokta grodan (rekommenderas!) så har judefrågan omnämnts till och från.
Citera
2018-07-19, 03:31
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Ändå frustrerande med en gigantisk övrig-stolpe och inget mer. Liksom inte ens någon kommentar om det? Varför ens redovisa den om de inte ens kommenterar det. Det är som att be om att få sin mejl nerspammad med denna fråga.

Medhåll. Men det kan inte gärna vara något annat än besvikna Sverigevänner som gått till AfS. Dessutom måste det finnas ett mörkertal. AfS är till skillnad mot MED som de flesta inte ens hört talas om, känt i breda lager. Jag tror faktiskt att AfS kommer in.
Citera
2018-07-19, 05:16
Medlem
deTremouillacs avatar
Är ni inte rädda för att AfS siffror blåsts upp av att folk från Flashback är ovanligt flitiga på självrekrytering? Att det inte är en slumpmässigt sammansatt panel och att det därför finns viss bias?
Citera
2018-07-19, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Är ni inte rädda för att AfS siffror blåsts upp av att folk från Flashback är ovanligt flitiga på självrekrytering? Att det inte är en slumpmässigt sammansatt panel och att det därför finns viss bias?

Det är väldigt svårt att säga.

Det är fullt möjligt att AfS siffror blåsts upp här på flashback... det återstår att se...

Men...

Om man tittar på senaste yougov undersökningen så har SD sjunkit med ner till 25.7%, vilket inte är dåligt, men ändå en sänkning med 2.8%, samtidigt som övriga gått upp till 4.7%.

Det sistnämnda tycker jag är betydligt mer intressant. 4.7% klumpar ju ihop en massa olika partier där de flesta ligger på 0.XX procent. Jag skulle säga att det finns två, kanske tre partier som är större i den kategorin, Piratpartiet, Medborgerlig Samling och Alternativ för Sverige.

Piratpartiet har man ju inte hört ett skit om de senaste åren så de tror jag inte på över huvud taget..

I andra undersökningar jag sett där MeD varit en del av undersökningen så har de varit försvinnande små och även de har legat i 0.XX regionen trots att de verkar betydligt mer intressanta än Moderaterna i dagsläget.

Enligt mig har både M och S tappat allt vad visioner heter men folk fortsätter att rösta på dem av gammal vana.

Kollar man inför valet 2014 så låg övrigt på ungefär samma siffror, till och med lite mer... men då var FI inräknade i dessa. I vissa undersökningar nådde FI upp till 3.9% så de övrigt övriga var ju runt 1%... nu är FI med i undersökningarna så de är inte en del av de övriga partierna.

Då återstår ett parti... AfS...

Det här valet kan bli en större skräll än man trott... kommer AfS in i riksdagen kommer det att gå chockvågor genom både det politiska etablissemanget och pressen... och ja... jag inkluderar SD i det politiska etablissemanget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in