Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 22:51
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Strålande! Vilka övriga partier kan det tänkas vara som ökat? Känns som att MED står och stampar och PP gör inga väsen av sig.

PP tjatar om det där jävla HBTQ skräpet än.
Citera
2018-07-18, 23:14
Medlem
4,7% i "övriga" bådar gott inför framtiden
Hoppet är det sista som överger en
Citera
2018-07-18, 23:16
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Man lär väl ha åtminstone 3% av det som redovisas som övriga? Det bådar gott!
Jag tror det kan vara möjligt att F! går småstarkt månaderna innan val för att sedan gå tillbaka in i ekokammaren. Min gissning är att Afs är typ max 1.5 procent.
Citera
2018-07-18, 23:17
Medlem
Baertlings avatar
Har svårt att se att PP skulle få mer än 0,3 % av rösterna, och MED lär ligga på ungefär samma nivåer typ 0,4 - 0,5 %. Återstår då kanske 3,5 - 4 % till AfS vilket vore det mest sensationella i hela undersökningen...om det stämmer förstås.

Med ett så stort Övriga måste ju nästan YouGov gå ut och klarlägga styrkeförhållandena där.
Citera
2018-07-18, 23:17
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag tror det kan vara möjligt att F! går småstarkt månaderna innan val för att sedan gå tillbaka in i ekokammaren. Min gissning är att Afs är typ max 1.5 procent.
F! Ingår inte i övriga partier...
Citera
2018-07-18, 23:20
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
F! Ingår inte i övriga partier...
Kanon
Citera
2018-07-18, 23:28
Medlem
Eftersom SD backar med nästan 3 procentenheter i den här undersökningen så är det sannolikt att ökningen för gruppen övriga beror på att SD väljare går över till AfS.
Mycket glädjande att övriga nu är så stora och nu är det dags att särredovisa den gruppen lite tycker jag.

Dessutom skulle kanske AfS få ännu lite större stöd om dom fanns med som ett eget alternativ.
Citera
2018-07-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Har svårt att se att PP skulle få mer än 0,3 % av rösterna, och MED lär ligga på ungefär samma nivåer typ 0,4 - 0,5 %. Återstår då kanske 3,5 - 4 % till AfS vilket vore det mest sensationella i hela undersökningen...om det stämmer förstås.

Med ett så stort Övriga måste ju nästan YouGov gå ut och klarlägga styrkeförhållandena där.

Håller med. Den där fåniga regeln att ett parti måste ha haft minst 2 procent i tre mätningar måste kunna tänjas lite på om procenten är tillräckligt hög i en enskild mätning (särskilt inför ett val). Typ att alltid redovisa partier som når 3 procent, även om partiet aldrig fått ens 2 procent i någon mätning tidigare. Lite fånigt när övriga har så mycket om 4,7 procent.
Citera
2018-07-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Absolut, detta är positivt. Men varför redovisar inte YouGov vilket parti som utgör dessa 4,7%?

I Yougovs marsmätning fick Alternativ för Sverige nästan två procent. Sedan dess har det varit märkligt tyst från Yougov om hur stort stödet är för partiet.
Citera
2018-07-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion

Fi särredovisas. De ingår inte i gruppen övriga partier.
Citera
2018-07-19, 00:38
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Övriga exklusive FI får 4.7% (+1.3) i YouGovs julimätning. Detta bör vara mycket bra nyheter för AfS.

https://www.metro.se/artikel/yougov-ökad-polarisering-v-och-sd-ser-ut-att-bli-valets-stora-vinnare
Onekligen!

Sverigedemokraternas successivt urvattnade politik förefaller nu bita dem i svansen. Gustav Kasselstrand aviserade häromdagen att antalet val-aktivister och medlemmar har ökat markant efter Almedalen och framför allt efter Åkessons utspel beträffande frånvaron av en aktiv återvandringspolitik.

Det är sorgligt att bevittna Sverigedemokraternas förfall, men tack och lov att Kasselstrand, Hahne, Jessica Ohlson et al. gjorde slag i saken och bildade ett parti i hyfsat god tid innan Riksdagsvalet.
Citera
2018-07-19, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
I Yougovs marsmätning fick Alternativ för Sverige nästan två procent. Sedan dess har det varit märkligt tyst från Yougov om hur stort stödet är för partiet.

Viktor Södermark ringde Yougov och frågade om junimätningen och då hade de ganska exakt 2 %.(risk det var 1,99 och inte 2,01). Såg det på hans Twitter.

Yougov är säkert minst dåliga på att mäta AfS, men tyvärr kan de vara lite statistiskt instabila. Lek med tanken att AfS objektivt sett har 3,5 %. Yougov kanske rent metodmässigt underskattar AfS när de frågar eftersom de är ett övrig parti som inte listas lika tydligt, vilket gör att medelvärdet vid en OU är 2,8 %. På grund av statistik osäkerhet kanske de varierar med mellan 1,5 och 3,5 % vilket gör att de trots det riskerar att missa chansen få över 2 % tre undersökningar i rad.

Sen tror jag det skett en riktig ökning senaste veckorna då AfS haft mycket aktivitet och SD gjort några självmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in