2018-07-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja och har dom inte lyckats kolla detta bättre, alltså alla avtryck på kniven, så lär dom inte hitta nåt nytt nu heller. Dom har haft god tid på sig och kniven är väl det som analyserats i minsta detalj. Jag skulle tippa på att GM stulit eller fått kniven av någon. GM var vid tillfället tonåring, det känns mer och mer troligt och han bodde hemma. Jag håller fast vid min teori angående satanism, eller studier i mörk magi, djurplågare och sadist, psykiskt labil, kedjerökare, passivt aggressiv till att börja med, men utvecklas under ett par år till aktivt agerande. Gravt empatistörd med Asperger syndrom, dragits till mörker och skräck hela livet. Det eskalerar i puberteten. Blev besatt efter demon experiment och ritualer, mycket vanligare än vad vi fattar, ska jag säga. Många fler som håller på med sånt här idag än vad det var då, det blir bara mer och mer. Det händer så mycket vrickade saker nu, även på högre nivåer och i slutna sällskap. Snart bubblar bägaren över och all skit rinner ut, som stopp i en kloak. Det kommer att bli vidrigt när sanningen rinner ut över oss.
När du kom in i tråden med helt annorlunda teorier backade jag först. Har kollat nätet och, my goodness vad mycket bisarra ismer, som florerar och har funnits sen före seklet. Idag är jag mer benägen att ta dig på allvar och ja, du kan en point här, definitivt.
Citera
2018-07-17, 22:07
Medlem
Gärningsmannen kommer aldrig gripas, det är känslan nu. Hela 14 år av utredning och inget har gett framgång. Antingen var det den psykiskt körda galningen som sedan dog eller hamnade på hem etc. Eller så var det ett 'tillfälligt' spel och nu sitter gärningsmannen med tre barn i en villa i Tallboda. Stort spann.
Citera
2018-07-18, 01:16
Medlem
MossTrumss avatar
Ännu en mördare som gäckat polisen i tre decennier i USA är nu gripen tack vare att polisen kunnat matcha dna mot släktregister med dna.
Citat:
Nu har 59-årige John Miller kunnat gripas för mordet, tack vare tekniska framsteg inom genealogi, det vill säga släktforskning och släktregister, och DNA-teknologi
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaOAE6/flickmordare-fangad-av-polis--efter-tre-decenniers-jakt

Synd att Sverige ligger på efterkälken vad gäller avancerad datorteknik på så många områden gentemot omvärlden. Är det pengar som fattas eller brist på beslutsfattare som vet något annat och mer väsentligt än att göra karriär via ryggdunkandets "ädla" konst?
Citera
2018-07-18, 01:26
Medlem
MossTrumss avatar
Det är väl bara för utredarna att skicka gm's dna till någon av släktforksningssajterna i länken nedan. Om 4-6 veckor kan polisen vara gm på spåren.

https://www.top10bestdnatesting.com/?utm_source=google&kw=genealogy%20dna%20test&c=235 769901109&t=search&p=&m=e&adpos=1t1&dev=c&devmod=& mobval=0&network=g&campaignid=792287265&adgroupid= 48114899984&targetid=kwd-116771221&interest=&physical=1012321&feedid=&a=700 8&ts=genealogy&gclid=CjwKCAjwp7baBRBIEiwAPtjwxPMR_ KBWL1PaJ-UIM_O3gbO0d9YjVJhzSagGBAurDcONpnl45GHiRRoCk-YQAvD_BwE
Citera
2018-07-18, 02:53
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
När du kom in i tråden med helt annorlunda teorier backade jag först. Har kollat nätet och, my goodness vad mycket bisarra ismer, som florerar och har funnits sen före seklet. Idag är jag mer benägen att ta dig på allvar och ja, du kan en point här, definitivt.

Ja, bra att du uppdaterar dig. Det är enda sättet att förstå vad som försigår i världen just nu. Det som har hänt är att folk i sin egoism, triggar igång negativa energier, de attraherar dessa och de eskalerar sedan, de tappar jordförbindelsen, folk blir narcissistiska psykopater och ett redskap för chaos-energier att manifestera sig materialistiskt, genom en kropp. Där ställer de till med über-kaos överallt, galenskap och ondska, allt för att sabotera ordning och reda och förståelsen för vad som är rätt och fel, samhället blir gränslöst och folk löper amok och beter sig som förrymda mentalpatienter! Kortslutning helt enkelt. Det är inte lämpligt att installera en tvättmaskin i badrummet utan att ha trefas, jordkoppling är nödvändig och bör tillämpas även på folk. Jag rekommenderar dig att läsa om besatthet-possession och exorcism. Vill du ha tips på böcker och författare, eller länkar, så skicka ett pm.
Citera
2018-07-18, 02:55
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det är väl bara för utredarna att skicka gm's dna till någon av släktforksningssajterna i länken nedan. Om 4-6 veckor kan polisen vara gm på spåren.

https://www.top10bestdnatesting.com/?utm_source=google&kw=genealogy%20dna%20test&c=235 769901109&t=search&p=&m=e&adpos=1t1&dev=c&devmod=& mobval=0&network=g&campaignid=792287265&adgroupid= 48114899984&targetid=kwd-116771221&interest=&physical=1012321&feedid=&a=700 8&ts=genealogy&gclid=CjwKCAjwp7baBRBIEiwAPtjwxPMR_ KBWL1PaJ-UIM_O3gbO0d9YjVJhzSagGBAurDcONpnl45GHiRRoCk-YQAvD_BwE

Ja en bra idé. Borde väl inte kosta skjortan heller tycker man.
Citera
2018-07-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ja, bra att du uppdaterar dig. Det är enda sättet att förstå vad som försigår i världen just nu. Det som har hänt är att folk i sin egoism, triggar igång negativa energier, de attraherar dessa och de eskalerar sedan, de tappar jordförbindelsen, folk blir narcissistiska psykopater och ett redskap för chaos-energier att manifestera sig materialistiskt, genom en kropp. Där ställer de till med über-kaos överallt, galenskap och ondska, allt för att sabotera ordning och reda och förståelsen för vad som är rätt och fel, samhället blir gränslöst och folk löper amok och beter sig som förrymda mentalpatienter! Kortslutning helt enkelt. Det är inte lämpligt att installera en tvättmaskin i badrummet utan att ha trefas, jordkoppling är nödvändig och bör tillämpas även på folk. Jag rekommenderar dig att läsa om besatthet-possession och exorcism. Vill du ha tips på böcker och författare, eller länkar, så skicka ett pm.
Jag stryker direkt under det du skriver om kaos. Det finns många orsaker och en av de viktigaste är kanske egoism + frånvaron av ordning. Morden i Linköping inträffade för snart 14 år sen och vi har ännu inte kommit närmare en lösning. Frågan man ställer sig idag, när vi har så mycket material och spårningsbara metoder till hands, är: finns det verkligen ett genuint intresse hos ansvariga att lösa Linköpingsmorden?
Citera
2018-07-18, 20:12
Medlem
Link04s avatar
Tittar man på teorin att det skulle vara planerat och det skulle finnas motiv som hämnd så faller det på att hans flyktväg går mot stan och inte mot T1 vilket skulle vara den naturliga flyktvägen om man har blod på sig.
Citera
2018-07-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ja en bra idé. Borde väl inte kosta skjortan heller tycker man.
Man har nog redan gjort detta. Problemet är att resultatet kanske inte alls ger en tillräckligt med information för att hitta gärningsmannen.
Citera
2018-07-19, 02:30
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Man har nog redan gjort detta. Problemet är att resultatet kanske inte alls ger en tillräckligt med information för att hitta gärningsmannen.
Svensk polis har inte verkställt ett enda sådant fall - där dna från ett brott matchas med ett släktforskningsregister innehållande dna - men har börjat fundera i de banorna under innevarande år efter framgångarna amerikansk polis haft.
Citat:
Rent konkret så funderar polisen att skicka in misstänktas DNA från brottsplatser till släktforskningstjänster utan att uppge att DNA:t skickats in av polisen. Skulle sedan släktforskningstjänsten få träff på en eventuell släkting till den misstänkte så skulle polisen kunna ta fallet vidare genom att nysta upp släktskap baserat på DNA-träffen.

Rent juridiskt ska det inte finnas något som hindrar polisen från att skicka in DNA från en misstänkt utan att uppge att DNA:t faktiskt inte skickats in av personen som vill ha det testat. Runt 40.000 svenskar har skickat in sitt DNA till olika släktforskningstjänster uppger P4 Malmöhus.
Källa: http://feber.se/samhalle/art/381773/svensk_polis_kan_komma_att_anv/

Den juridiska sidan av detta nya "innovativa polisarbete" diskuteras här:
http://www.dagensjuridik.se/2018/05/lagligt-men-kan-vara-etiskt-tveksamt-polisen-vill-leta-dna-profiler-slaktforskningssajter
Senast redigerad av MossTrums 2018-07-19 kl. 02:42.
Citera
2018-07-19, 12:25
Medlem
MossTrumss avatar
Ännu ett exempel på att Sverige är frånsprunget vad gäller användandet av datorteknik vid brottsutredningar.

Personer som kan ha legat bakom attentatet med nervgift i Storbritannien mot en rysk spion och hans dotter är identifierade med hjälp av övervakningskameror och datorregister. I England kan övervakningskameror avläsa ansikten i folkvimlet och matcha mot inlagda ansikten i olika dataregister.
Citat:
– Utredarna tror att de har identifierat de misstänkta förövarna genom övervakningskameror och har samkört det med register över personer som som kommit in i landet vid den aktuella tidpunkten. Utredarna är säkra på att de misstänkta är ryssar, säger källan till PA.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jPAVXw/kalla-misstankta-bakom-skripal-fallet-identifierade

Det är dags att ta tag i saken och få in kompetenta människor i alla led - inte bara "snutar" längs hela stegen - om svensk polis överhuvudtaget ska kunna hänga med i utvecklingen.

edit: Jag sökte två veckors praktik en gång i tiden på Rikspolisstyrelsen i Stockholm när jag gick en magisterutbildning i Uppsala. Hon som var chef på RPS sa sig inte haft tid att svara efter tre veckor så jag sökte praktikplats på annat håll. Man ska var klippt och skuren, lyda order uppifrån och hålla käft - kanske - om man ska jobba på RPS. Arkivarier med kunskaper i programmering för artificiell intelligens kan söka jobb på annat håll, ungefär så resonerade den "snuten". God natt och sov gott, vill jag hälsa den kvinnliga chefen på RPS.
Senast redigerad av MossTrums 2018-07-19 kl. 12:44.
Citera
2018-07-19, 12:25
Medlem
Link04s avatar
Det finns egentligen ingenting som talar emot en GM med psykos. Han borde åkt fast snabbt om han hade en psykos men han klarade sig, det har hänt i andra ärenden och det var troligen vad som hände i Linköping.

Sen mest troligt att gärningsmannen var tillfälligt i Linköping när morden inträffade, sannolikt besökte han någon som bodde i närheten av mordplatsen. Finns ingen koppling mellan den personen och GM som polisen kan se, därför så kunde han återvända till sin hemstad utan att bli gripen. Blev säkert hämtad av en förälder eller så efter morden. Sen har dom skyddat honom pga att han är sjuk osv. GM:s beteende efter morden, där han snurrar runt rejält, talar starkt för en psykos. Även så vittnen beskriver honom. Han ser schizofren ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in