2018-07-18, 22:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nånå: så här skrev TS:

En kort film på två yngre män med utländsk bakgrund och denna text sprider sig på Facebook
https://m.facebook.com/story.php?sto...00002137891818

"Dom här två "killarna" 20år ca hoppade på mina tvilling döttrar utanför McDonalds Linköping centrum idag. Mina döttrar är på us nu med allvarliga skador.
Hjälp mig hitta/identifiera dessa svin !!!

Sprid vidare och dela så mycket ni bara kan så vi kan få fast dom !!!"

Det finns ingen nyhet om detta på corren, svt eller Linköping news.
Har det ens skett eller är det fake news från en sd-sympatisör?

Det finns alltså i denna text inget påstående om att någon ljuger, bara en källkritisk fråga om historien är sann eller inte. Under Flashbacks gyllene dagar, då forumet faktisk hjälpte till att lösa brott hade detta varit en helt normal frågeställning, men det var innan infantil avskumshöger bredde ut sig... Tyvärr går det för med Flashback, och det är nog censurmodsens fel.

(Detta sagt så lär det ju vara så att andra än TS burit sig illa åt mot såväl flickorna som deras pappa - och det är självfallet förkastligt.)
Nu vet vi inte exakt om TS är ironisk eller inte. Men narrativet om att alla anklagelser mot invandrare på något vis skulle bero på lögner från "SD-sympatisörer" är helt & hållet något som skapats i sossarnas trollfabriker.

För övrigt framstår svenskt debattklimat som närmast efterblivet så fort man läser om faller i utländsk media. https://ekstrabladet.dk/112/16-aarige-piger-udsat-for-grov-vold-blev-beskyldt-for-at-lyve-om-overfaldet/7237353

(hoppsan "någon" har råkat tipsa danskarna, mot betalning)
Citera
2018-07-18, 22:53
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu vet vi inte exakt om TS är ironisk eller inte. Men narrativet om att alla anklagelser mot invandrare på något vis skulle bero på lögner från "SD-sympatisörer" är helt & hållet något som skapats i sossarnas trollfabriker.

För övrigt framstår svenskt debattklimat som närmast efterblivet så fort man läser om faller i utländsk media. https://ekstrabladet.dk/112/16-aarige-piger-udsat-for-grov-vold-blev-beskyldt-for-at-lyve-om-overfaldet/7237353

(hoppsan "någon" har råkat tipsa danskarna, mot betalning)

Nå, TS förfrågan var helt berättigad. Ibland dyker det det upp felaktiga anklagelser,och Flashbacks detektiver var förr i tiden ganska duktigt på att avslöja sådana. Men det har ju infantil avskumshöger satt stopp för.

Att det sedan finns finns nättroll med agenda är ju sant, men det är väl snarare AFA eller annan avskumsvänster än sossar? Sossarna är ju det enda partiet som gör någonting mot invandringsproblemen, låt vara för för lite och för sent!
Citera
2018-07-18, 23:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nå, TS förfrågan var helt berättigad. Ibland dyker det det upp felaktiga anklagelser,och Flashbacks detektiver var förr i tiden ganska duktigt på att avslöja sådana. Men det har ju infantil avskumshöger satt stopp för.

Att det sedan finns finns nättroll med agenda är ju sant, men det är väl snarare AFA eller annan avskumsvänster än sossar? Sossarna är ju det enda partiet som gör någonting mot invandringsproblemen, låt vara för för lite och för sent!
Men vad är det Flashbacks "detektiver" skulle ha avslöjat i det här fallet tycker du?

Själv var jag initialt avvaktande & försökte ta reda på mer om postaren. Men det visade sig snart att allt stämde & att de onda vänstergrupperna gjorde allt för att hata, hota & skylla på dom som var offer.

Jag har svårt för att se vad högern har "satt stopp för" i det här fallet. Ondskefulla vänstermänniskor önskade att dessa småtjejer skulle få cancer, för att dom var offer för grov misshandel. Vad finns det för kritik mot "Flashbacks detektiver"? Skulle vi rotat fram mer skit om tjejerna? Var dom kanske utmanande klädda? Hade dom kanske gillat Tintin i lågstadiet? Var har forumet fallerat enligt din mening?
Citera
2018-07-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ondskefulla vänstermänniskor önskade att dessa småtjejer skulle få cancer, för att dom var offer för grov misshandel.

Oddsen för att tonårsflickor INTE misshandlas av just invandrare är ju tämligen dåliga, så jag förstår inte hur dessa kritiker tänker riktigt.
Citera
2018-07-18, 23:36
Medlem
Alla psyksjuka marxsistmongon som kallade detta fejk kan dra åt helvete. När skall ni inse att era misslyckade försök till damage control bara ger SD mer röster?
Citera
2018-07-18, 23:57
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:

Hur fan tänker du nu?

Sossarna lyckas genomföra saker för att de har makten, men de är snarare sist på bollen när framförallt SD har drivit frågan i flera år. Herregud, med människor som resonerar som du gör så blir man mörkrädd.
Citera
2018-07-19, 00:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Hur fan tänker du nu?

Sossarna lyckas genomföra saker för att de har makten, men de är snarare sist på bollen när framförallt SD har drivit frågan i flera år. Herregud, med människor som resonerar som du gör så blir man mörkrädd.
DET ÄR VÄL OFF TOPIC HÄR, MEN JO DET VAR LÖFVEN SOM STRAMADE ÅT invandringspolitiken - inte alliansen. Vad SD beträffar har man inte åstadkommit ett dugg utan har hittills varit nöjda med att vara ett passivt stödparti år alliansen. Ta reda på fakta innan du vräker ur dig saker, men detta har ju i sig mycket lite med det aktuella bortfallet att göra. Jag menade bara att i den mån "drevet"motpappan och BO var organiserat, så finns det inga anledning att tro att sossarna ligger bakom. Snarare någon form av avskumsvänster i så fall.
Citera
2018-07-19, 00:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Men vad är det Flashbacks "detektiver" skulle ha avslöjat i det här fallet tycker du?

Själv var jag initialt avvaktande & försökte ta reda på mer om postaren. Men det visade sig snart att allt stämde & att de onda vänstergrupperna gjorde allt för att hata, hota & skylla på dom som var offer.

Jag har svårt för att se vad högern har "satt stopp för" i det här fallet. Ondskefulla vänstermänniskor önskade att dessa småtjejer skulle få cancer, för att dom var offer för grov misshandel. Vad finns det för kritik mot "Flashbacks detektiver"? Skulle vi rotat fram mer skit om tjejerna? Var dom kanske utmanande klädda? Hade dom kanske gillat Tintin i lågstadiet? Var har forumet fallerat enligt din mening?
Inte mer än att det verkar stämma att flickorna verkligen blivit misshandlade. På den gamla goda tiden hade tråden ägnat sig åt att försöka hitta GM istället för att ägna sig åt allehanda konspirationsteorier a la avskumshögern.
Citera
2018-07-19, 00:22
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
DET ÄR VÄL OFF TOPIC HÄR, MEN JO DET VAR LÖFVEN SOM STRAMADE ÅT invandringspolitiken - inte alliansen. Vad SD beträffar har man inte åstadkommit ett dugg utan har hittills varit nöjda med att vara ett passivt stödparti år alliansen. Ta reda på fakta innan du vräker ur dig saker, men detta har ju i sig mycket lite med det aktuella bortfallet att göra. Jag menade bara att i den mån "drevet"motpappan och BO var organiserat, så finns det inga anledning att tro att sossarna ligger bakom. Snarare någon form av avskumsvänster i så fall.

Det är bara partier/personer med makt som kan genomföra förändringar, hur svårt är det för dig att förstå?

SD har aldrig haft makt, men har hela tiden försökt påverka. Det är alltid de med makten som har ansvaret. I detta fall var det du som gick off topic först så jag tar dig tillbaka igen, sossarna är lika mycket hycklare i vänsterkulturen som MMR, AFA etc som anklagade tvillingarna och deras pappa för fake news. Nu när sanningen har kommit fram visar det sig att det bara var de invandringskritiska som hade rätt, och där befinner sig definitivt inte sossarna. Vakna för helvete!
Citera
2018-07-19, 00:29
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Inte mer än att det verkar stämma att flickorna verkligen blivit misshandlade. På den gamla goda tiden hade tråden ägnat sig åt att försöka hitta GM istället för att ägna sig åt allehanda konspirationsteorier a la avskumshögern.

Här håller jag med dig, men släpp att extremvänstern med sossarna i spetsen är de som har lösningen. Dessa tjejer har antagligen nu insett vad som händer i vårt land. ”Avskumshögern” är visserligen högljudda men klart ointressanta även i detta forum.
Citera
2018-07-19, 01:20
Medlem
KABUNs avatar
Citat:

Jag hoppas du får cancer!!!

Handen på hjärtat, låter det som avskumsvänster?

Nej, snarast som Standup Comedy.

Med Soran Ismail.

BUU!!!

Hoppas du blev så rädd så du dog!!!

Är jag också "avskumsvänster" nu?
Citera
2018-07-19, 06:29
Medlem
Citat:
Nånå: så här skrev TS:

En kort film på två yngre män med utländsk bakgrund och denna text sprider sig på Facebook
https://m.facebook.com/story.php?sto...00002137891818

"Dom här två "killarna" 20år ca hoppade på mina tvilling döttrar utanför McDonalds Linköping centrum idag. Mina döttrar är på us nu med allvarliga skador.
Hjälp mig hitta/identifiera dessa svin !!!

Sprid vidare och dela så mycket ni bara kan så vi kan få fast dom !!!"

Det finns ingen nyhet om detta på corren, svt eller Linköping news.
Har det ens skett eller är det fake news från en sd-sympatisör?

Det finns alltså i denna text inget påstående om att någon ljuger, bara en källkritisk fråga om historien är sann eller inte. Under Flashbacks gyllene dagar, då forumet faktisk hjälpte till att lösa brott hade detta varit en helt normal frågeställning, men det var innan infantil avskumshöger bredde ut sig... Tyvärr går det för med Flashback, och det är nog censurmodsens fel.

(Detta sagt så lär det ju vara så att andra än TS burit sig illa åt mot såväl flickorna som deras pappa - och det är självfallet förkastligt.)

Inte för att jag förstår hur DU läser men min kommentar var just riktad mot kommunist och blattekramarna som helt utan hämningar kastade sig över pappan och påstod att han hittade på. Ts har jag varken kommenterat eller kritiserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in