2018-07-18, 22:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Jag tolkar precis tvärtom. Lena ville mer,Stefan ville INTE. Därav hennes anmälningar .Av hämnd. Finns annat jag nyss nämnt som också passar in. Det är bara för du så gärna vill svärta ner SD som du tolkar så. Önsketänkande.

Vad tror du ofredandet från SD mot LW handlade om?

SD: Lämna mig ifred! Sluta ofreda mig!

Något sådant då?
Citera
2018-07-18, 22:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nej, nej det var stridbara LW som inte accepterade ett nej och bråkade med SD och äldsta sonen,

Har du någon källa på att det var så?
Citera
2018-07-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Jag tolkar precis tvärtom. Lena ville mer,Stefan ville INTE. Därav hennes anmälningar .Av hämnd. Finns annat jag nyss nämnt som också passar in. Det är bara för du så gärna vill svärta ner SD som du tolkar så. Önsketänkande.

Om LW verkligen velat bli av med SD tror jag hon hade slutat geocasha o undvikit allt som var i närheten
Citera
2018-07-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
.

Såg nu att det var polisutredaren Nylander enligt ovan artikel.
Citera
2018-07-18, 22:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
De kanske "ville mer" på olika sätt. Han kanske mer ville få ut henne ur sin bil, och hon kanske mer ville sitta kvar och övertala honom om att följa med in och fika:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Resten av det som polismannen säger är:

En av parterna ville mer än den andra, säger Nylander och fortsätter:

– Det är vad det handlar om, en ojämn syn på hur de ska umgås.

Jag tolkar det som att polismannen pratar allmänt om deras relation, och inte specifikt om händelsen i bilen. Sen har jag svårt att få ihop det med att parten som blir utredd för ofredande är den som vill lämna. Men märkligare saker har ju hänt i världen.
Citera
2018-07-18, 22:19
Medlem
Jag TROR de drev en "katt och råttalek" med och mot varandra. När den ena ville mer ville den andra mindre. Det var just det som utgjorde gnistan mellan dem..eller det "magiska" som LW uttryckte det. De var nog lika goda kålsupare bägge två. Blev kränkta av ett nej och upphetsade av att "vinna" tillbaka den andre. Därav deras av och på förhållande. När det kändes som de kört fast och höll på att förlora gentemot den andra hade de ett varsitt trumfkort att plocka fram ur rockärmen. SD hade bilder och filmer som LW skickat på sig själv som han hotade att sprida vidare och LW hade SD:s hot och kränkningar på mobilen som hon hotade att anmäla honom med...
Citera
2018-07-18, 22:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jag tolkar det som att polismannen pratar allmänt om deras relation, och inte specifikt om händelsen i bilen. Sen har jag svårt att få ihop det med att parten som blir utredd för ofredande är den som vill lämna. Men märkligare saker har ju hänt i världen.
Vem är denne "Nylander", och vad svamlar han om? Kan du länka till artikeln?
Citera
2018-07-18, 22:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Om LW verkligen velat bli av med SD tror jag hon hade slutat geocasha o undvikit allt som var i närheten

Ja det låter rimligt. Men jag tror deras relation var väldigt mycket fram och tillbaks, några tecken på det är ju att hon drog tillbaks anmälan om ofredande och att hon fortsatte umgicks med honom efter "misshandeln".

Det verkar ha varit ett ganska destruktivt förhållande minst sagt.
Citera
2018-07-18, 22:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vem fan är "Nylander"? Kan du länka till någon artikel?
Spaningsledaren. Om du är för lat för att hänga med behöver du väl inte gnälla på allt?

Edit: Ok då. https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Citera
2018-07-18, 22:24
Medlem
Citat:

Gissar på att han var arg och svartsjuk i bilen av samma skäl som före nyåret då han ofredade henne med SMS (pga hotellnatt med exet ML?). Hon ville ta en försoningsfika men han ville inte.
Citera
2018-07-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Jag TROR de drev en "katt och råttalek" med och mot varandra. När den ena ville mer ville den andra mindre. Det var just det som utgjorde gnistan mellan dem..eller det "magiska" som LW uttryckte det. De var nog lika goda kålsupare bägge två. Blev kränkta av ett nej och upphetsade av att "vinna" tillbaka den andre. Därav deras av och på förhållande. När det kändes som de kört fast och höll på att förlora gentemot den andra hade de ett varsitt trumfkort att plocka fram ur rockärmen. SD hade bilder och filmer som LW skickat på sig själv som han hotade att sprida vidare och LW hade SD:s hot och kränkningar på mobilen som hon hotade att anmäla honom med...

Citat:
Ja det låter rimligt. Men jag tror deras relation var väldigt mycket fram och tillbaks, några tecken på det är ju att hon drog tillbaks anmälan om ofredande och att hon fortsatte umgicks med honom efter "misshandeln".

Det verkar ha varit ett ganska destruktivt förhållande minst sagt.

Ja det stämmer nog mycket bra vad man får intryck av
Citera
2018-07-18, 22:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Vem är denne "Nylander", och vad svamlar han om? Kan du länka till artikeln?

Har du tappat tråden? Det är från den artikeln som du och jag diskuterat några vändor nu. Men du kanske inte läste artikeln. Här kommer den igen:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in