2018-07-18, 18:50
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen911
Ja tyvärr skulle det ju inte funka i praktiken tack vare folk som dej... där dom som behöver det istället förmodligen skulle fixa det galant utan problem.

Men helt klart är jag för ett förbud mot det som är topic å vill öppna upp för mer folk att bosätta sej vart dom vill på våran planet, den tillhör alla lika mycket👍

Men världens enda ”humanitära stormakt” i dagsläget är Sverige. Det är bara här som vänsterkonceptet ”allt åt alla” blivit överideologi. Hur ska du övertala alla andra länder i världen att detta är en finfin idé? Ska du och dina spinkiga vänsterkamrater inte bara upprätthålla ett förbud mot att opponera sig mot er idé i Sverige utan i hela världen?
Senast redigerad av Divination 2018-07-18 kl. 18:55.
Citera
2018-07-18, 19:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Helt ärligt är jag för borttagandet av gränser helt, alla får vi plats å dela på jorden vart vi än är👍 Då försvinner problematiken med mitt å ditt, då är det i stället allas.

Citat:
Ja tyvärr skulle det ju inte funka i praktiken tack vare folk som dej... där dom som behöver det istället förmodligen skulle fixa det galant utan problem.

Men helt klart är jag för ett förbud mot det som är topic å vill öppna upp för mer folk att bosätta sej vart dom vill på våran planet, den tillhör alla lika mycket👍

Det var inte speciellt länge du var för "borttagandet av gränser helt", så fort du själv påverkades av de orden så ändrade du dig.
Citera
2018-07-18, 20:00
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Fast att vilja deportera folk är väl inte förföljelse? På vilket sätt förföljer NMR folk och vilka grupper?

Att deportera folk låter i mina öron som förföljelse. NMR vill ju skicka iväg judar (som ett exempel) till andra länder (eller avrätta dem?).
Citera
2018-07-18, 20:04
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Ingen bryr sig....så ta snuttefilten nu! Nationalismen och konsvervatismen kommer pumpas så hårt framöver så du kommer hoppas du levde på en annan planet.
Jo, ganska många människor bryr sig väldigt mycket. De flesta inser förhoppningsvis att dessa föråldrade ideer gick käpprätt åt helvete på 30-talet. Det är ju inte direkt så att samma sak kommer bli en kanonsucce nu.
Citera
2018-07-18, 20:08
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
hejhej, jag bara undrar, skicka tillbaka människor till de länder de kommer ifrån är det lika med förföljelse?
Ja, det tycker jag absolut. Skulle du vilja bli skickad iväg från ett land du valt att bosätta dig i ? Det är en särbehandling beroende på ursprung.

men allamänniskor tillhör väl nån slags folkgrupp, som t.ex. Turkar, Kineser eller Svenskar?
Ja, så är det. Vad vill du ha sagt med det ?
Citera
2018-07-18, 20:11
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jo, ganska många människor bryr sig väldigt mycket. De flesta inser förhoppningsvis att dessa föråldrade ideer gick käpprätt åt helvete på 30-talet. Det är ju inte direkt så att samma sak kommer bli en kanonsucce nu.

Det enda som verkligen gått åt helvete är liberala och marxistiska idéer om globalism. Vi har förövrigt sisådär 100 år av ”epic fail” för vänsterns egalitära utopier. Nu är det snart dags för nästa dikeskörning.
Citera
2018-07-18, 20:35
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det enda som verkligen gått åt helvete är liberala och marxistiska idéer om globalism. Vi har förövrigt sisådär 100 år av ”epic fail” för vänsterns egalitära utopier. Nu är det snart dags för nästa dikeskörning.

Marxism har inget alls gemensamt med globalism (förklara gärna vad du menar). Globalism är väl något som visat sig vara väldigt framgångsrikt (jag tänker på handel mellan alla länder som något positivt). Vem är förloraren om två länder utövar ömsesidig handel ? Tycker personligen att det är kanon om jag kan handla något med bra pris/prestanda från ett annat land.
Citera
2018-07-18, 20:41
Avslutad
Citat:
I vilket skede skulle dessa -ismer ha gått åt helvete? Tvärtom har nationalismen varit väldigt populär i stora delar av världen sedan 30-talet. Och konservatismen, jag vet ärligt talat inte hur den -ismen kan "gå käpprätt åt helvete". Till sin natur är den varken nyttig eller onyttig; det beror helt på sammanhang om den -ismen "går åt helvete". Inte heller den idén verkar särskilt "föråldrad"; det är helt enkelt omöjligt att göra den "obsolet" av ovan sagda skäl. Sammanhanget bestämmer om någon anser den nyttig eller onyttig.
Citera
2018-07-18, 20:42
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Marxism har inget alls gemensamt med globalism (förklara gärna vad du menar). Globalism är väl något som visat sig vara väldigt framgångsrikt (jag tänker på handel mellan alla länder som något positivt). Vem är förloraren om två länder utövar ömsesidig handel ? Tycker personligen att det är kanon om jag kan handla något med bra pris/prestanda från ett annat land.

Så klart det har. Marxismen är global. Det var liksom en av de viktigaste punkterna för Karl Marx. Frihandel är en liberal idé som Karl Marx älskade. Det var det bästa sättet att förgöra nationer på ansåg han. Observera dock att frihandel och handel inte är samma sak. Du har förresten aldrig funderat lite djupare på varför en varas pris kan skilja sig väsentligt åt mellan olika länder?
Citera
2018-07-18, 20:59
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
I vilket skede skulle dessa -ismer ha gått åt helvete? Tvärtom har nationalismen varit väldigt populär i stora delar av världen sedan 30-talet. Och konservatismen, jag vet ärligt talat inte hur den -ismen kan "gå käpprätt åt helvete". Till sin natur är den varken nyttig eller onyttig; det beror helt på sammanhang om den -ismen "går åt helvete". Inte heller den idén verkar särskilt "föråldrad"; det är helt enkelt omöjligt att göra den "obsolet" av ovan sagda skäl. Sammanhanget bestämmer om någon anser den nyttig eller onyttig.

Är du helt rubbad eller ? Det dog >5 miljoner människor efter Hitlers härjningar. Tycker du det var ett positivt utfall ?
Var har dessa perverterade ideologier varit populära ???
Citera
2018-07-18, 21:05
Avslutad
Citat:
Är du helt rubbad eller ?
Vad är det för slags oförskämt svar?

Citat:
Det dog >5 miljoner människor efter Hitlers härjningar.
Nu byter du ämne. Varför byter du ämne?

Citat:
Var har dessa perverterade ideologier varit populära ???
Nationalism och konservatism har varit populära över hela världen sen ditt, vad det verkar, godtyckliga val av årtionde. Det kan väl ändå inte vara obekant?
Citera
2018-07-18, 21:07
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Att deportera folk låter i mina öron som förföljelse. NMR vill ju skicka iväg judar (som ett exempel) till andra länder (eller avrätta dem?).

De flesta länder deporterar människor. Illegala, kriminella eller parasiter.

Om de kan, kan vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in