Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Uppgiften om att det skulle handla om ett svartsjukedrama måste ju Metro ha fått antingen från polisen eller från någon annan. Men oavsett varifrån uppgiften kom från början måste väl ett svartsjukemotiv ha varit vad åklagaren Åsa Hiding utgick ifrån? Vad skulle motivet enligt henne annars ha varit?
Jag tror absolut att åklagaren är öppen för att motivet kan vara svartsjuka, men om hon är erfaren kan hon säkert tänka sig andra motiv. Exempelvis ett vanligt bråk som eskalerat och att GM tappat besinningen. LW kan ha varit våldsam själv till en viss grad som lett till handgemäng som sen eskalerat till dödligt våld. Jag ser det som möjligt att något annat än svartsjuka kan ha varit en utlösande faktor.
Aledningen till att jag reagerade på det EGT påstod var för att denne gärna smutskastar polisen för att sin agendas skull, genom falska påståenden. I detta fall genom att polisen skulle vilja sprida falska påståenden om SD genom media. Det låter fullständigt absurt att polisen skulle hålla på med att lägga energi på något sådant.