2018-07-17, 09:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Har Bajen dansat färdigt nu? Var ett tag sedan dom tog tre poäng väl? Lite tråkigt då jag hade föredragit Bajen som etta denna skitsäsong.

GP:s sportredaktion är mycket Häcken-vänliga.
Ja, två månader sen senaste vinsten, men det ska väl räcka till att hänga kvar med en sex poäng på resterande matcher. Precis ALLT talar för att Leif Johanssons pokal kommer att stå på SVFF och Solnalagets gemensamma kansli i år.
2018-07-17, 10:10
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, två månader sen senaste vinsten, men det ska väl räcka till att hänga kvar med en sex poäng på resterande matcher. Precis ALLT talar för att Leif Johanssons pokal kommer att stå på SVFF och Solnalagets gemensamma kansli i år.

Haha kan inte du börja skriva insändare i lokaltidningen? Vore kul att läsa.

Leif??
2018-07-17, 11:24
Medlem
Tlagnojs avatar
Vilket är hipsterlaget att heja på i GBG? Det kanske är Häcken som blivit poppis och därför är GP:s redaktion lite Häcken-inriktade?

Den enda göteborgaren jag umgås med i vardagslivet är en som i ungdomen var punkare och såklart är makrill.
2018-07-17, 11:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Vilket är hipsterlaget att heja på i GBG? Det kanske är Häcken som blivit poppis och därför är GP:s redaktion lite Häcken-inriktade?

Den enda göteborgaren jag umgås med i vardagslivet är en som i ungdomen var punkare och såklart är makrill.

GAIS skulle jag tro är "hipsterlaget" Häcken är inte och har aldrig varit poppis (förutom hos GP då)
2018-07-17, 12:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Har Bajen dansat färdigt nu? Var ett tag sedan dom tog tre poäng väl? Lite tråkigt då jag hade föredragit Bajen som etta denna skitsäsong.

Fyra matcher utan seger.

gnaget hemma där vi torska på en tveksam straff i slutet
kalmar borta, kryss och återigen tveksam straff
östersund hemma där vi leder men går bort oss under fem minuter och tappar matchen
elfsborg borta

Det visar sig väl nu i kommande tre om vi dansat färdigt, först Dalkurd hemma sedan dubbelmöte mot trelleborg. Ska vara 9 poäng eller minst 7.
2018-07-17, 13:03
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fyra matcher utan seger.

gnaget hemma där vi torska på en tveksam straff i slutet
kalmar borta, kryss och återigen tveksam straff
östersund hemma där vi leder men går bort oss under fem minuter och tappar matchen
elfsborg borta

Det visar sig väl nu i kommande tre om vi dansat färdigt, först Dalkurd hemma sedan dubbelmöte mot trelleborg. Ska vara 9 poäng eller minst 7.
Ni har ju uppenbarligen kapaciteten men 7 p där och guldet är borta.
2018-07-17, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, vi ska inte alltid ha sm-guld som mål.
Man ska ha realistiska målsättningar. Det är icke realistiskt att ha sm-guld som mål inför en sådan här säsong t.ex. Visst kan alla drömma om saker och ting, men som ett vettigt mål? Nej.

Utvecklingen sker ju på dom spelare vi har, sedan hur mycket bättre vi blir inför kommande säsong är ju omöjligt att säga idag, givetvis ska vi utvecklas vidare och det lär vi också göra. Vi har för tusan inte ens spelat en halv serie än.

Jörgen utvecklade ju inget alls, han förvaltade först arvet från Stahre och sedan gick det bara neråt, dessutom hade han en avsevärt bättre trupp än vad Poya har vilket inte får glömmas i en eventuell jämförelse.

Helt rätt att klubben inte skötts vettigt under många år, det är det som satt oss i det läge vi nu befinner oss i. Nu har vi börjat rensa och även om det är ett arbete som tar tid är det helt rätt väg att gå, vi har helt enkelt inget annat val.
Beträffande hur mycket pengar man har är det en annan sak, man måste också se på hur mycket minus dessa räknar med att gå. Vi har ju fortsatt problem med att få plusresultat.
Det spelar ju "ingen roll" om jag har hundra spänn mer än dig i plånboken om det jag måste köpa kostar 200 medan det du ska köpa kostar 100 då är vi lika ändå...

GP (Balkander) är ju uppenbarligen anti-blåvitt på alla sätt, han har t.o.m. lämnat matcher vi spelat under spelet för att gå till sin kammare några hundra meter längre bort och skriva sågande krönikor. Allt Häcken rör vid blir till guld dock enligt samme gubbe. Det där är nåt som går igen i GP generellt.

Oavsett vad du tycker eller inte så har IFK guld som mål, senast 2021 så ska vi ta SM-Guld. Bara att läsa klubbens mål och ambitioner. Så det spelar ingen roll om du tycker att SM-guld inte ens är relaistiskt att tänka på, att vi bara ska försöka utveckla och försöka stanna kvar i AS. Vi är IFK Göteborg - och klubben, INTE jag, har ambitionen att vinna SM-guld senast 2021. Bara att kolla upp, inte jag som säger det.

Därmed så blir dina åsikter ganska irrelevanta. Såklart vi ska utveckla vidare osv, ingen som förnekar det. Vi ska dock aldrig glömma bort att vi är IFK Göteborg och ska alltid ha guld i sikte, oavsett vad. Du verkar ha glömt bort vilken klubb vi är, tur att inte IFK har gjort det.
2018-07-17, 13:25
Medlem
VM-tipsets avatar
Har en liten fråga till er allsvensknördar.

Vilka unga spelare i allsvenskan ser ni som framtidens stjärnor? Eller som har potential att höja sig om ni förstår vad jag menar. Låt oss säg spelare födda 97 och senare.

Långa utläggningar är välkomna.
Senast redigerad av VM-tipset 2018-07-17 kl. 13:30.
2018-07-17, 19:00
Medlem
En fråga till er som har bättre koll på killen, är han dum i huvudet på riktigt eller försöker han bara fiska PK-poäng?

Citat:
AIK
► Kristoffer Olsson, 23, mittfältare
▪ Vilket lag har bäst fans (förutom ditt eget lag)?
– Dalkurd.

Från AB:s plusartikel "Allsvenska spelarna: ”Det laget vinner guld – och de åker ur”"
2018-07-17, 19:02
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
En fråga till er som har bättre koll på killen, är han dum i huvudet på riktigt eller försöker han bara fiska PK-poäng?

Från AB:s plusartikel "Allsvenska spelarna: ”Det laget vinner guld – och de åker ur”"
Han vill få pluspoäng av dom egna fansen.
Fatta om han säger Djurgården eller Bajen liksom.
2018-07-17, 19:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull

Tror han bara sa nåt på måfå och valde nåt icke rivaliserande lag. För inte fan kan han va seriös.
2018-07-17, 20:13
Medlem
anteri17s avatar
Bortaföljet för Dalkurd är väl visserligen helt okej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in