Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Nej, vi ska inte alltid ha sm-guld som mål.
Man ska ha realistiska målsättningar. Det är icke realistiskt att ha sm-guld som mål inför en sådan här säsong t.ex. Visst kan alla drömma om saker och ting, men som ett vettigt mål? Nej.
Utvecklingen sker ju på dom spelare vi har, sedan hur mycket bättre vi blir inför kommande säsong är ju omöjligt att säga idag, givetvis ska vi utvecklas vidare och det lär vi också göra. Vi har för tusan inte ens spelat en halv serie än.
Jörgen utvecklade ju inget alls, han förvaltade först arvet från Stahre och sedan gick det bara neråt, dessutom hade han en avsevärt bättre trupp än vad Poya har vilket inte får glömmas i en eventuell jämförelse.
Helt rätt att klubben inte skötts vettigt under många år, det är det som satt oss i det läge vi nu befinner oss i. Nu har vi börjat rensa och även om det är ett arbete som tar tid är det helt rätt väg att gå, vi har helt enkelt inget annat val.
Beträffande hur mycket pengar man har är det en annan sak, man måste också se på hur mycket minus dessa räknar med att gå. Vi har ju fortsatt problem med att få plusresultat.
Det spelar ju "ingen roll" om jag har hundra spänn mer än dig i plånboken om det jag måste köpa kostar 200 medan det du ska köpa kostar 100 då är vi lika ändå...
GP (Balkander) är ju uppenbarligen anti-blåvitt på alla sätt, han har t.o.m. lämnat matcher vi spelat under spelet för att gå till sin kammare några hundra meter längre bort och skriva sågande krönikor. Allt Häcken rör vid blir till guld dock enligt samme gubbe. Det där är nåt som går igen i GP generellt.
Oavsett vad du tycker eller inte så har IFK guld som mål, senast 2021 så ska vi ta SM-Guld. Bara att läsa klubbens mål och ambitioner. Så det spelar ingen roll om du tycker att SM-guld inte ens är relaistiskt att tänka på, att vi bara ska försöka utveckla och försöka stanna kvar i AS. Vi är IFK Göteborg - och klubben, INTE jag, har ambitionen att vinna SM-guld senast 2021. Bara att kolla upp, inte jag som säger det.
Därmed så blir dina åsikter ganska irrelevanta. Såklart vi ska utveckla vidare osv, ingen som förnekar det. Vi ska dock aldrig glömma bort att vi är IFK Göteborg och ska alltid ha guld i sikte, oavsett vad. Du verkar ha glömt bort vilken klubb vi är, tur att inte IFK har gjort det.