Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja - speciellt när mentalerklæringen även är tillhanda. Det ger mordet ett obehagligt bakgrundsljus..
Kurt Kragh uttalar sig i Ubådssagen: Bag om Peter Madsen - episod 4. Ungefärligt översättning igen (c:a 34:25):
"Under de år jag arbetat med mordfall kan jag inte erinra mig att jag nånsin har sett en mentalerkläring som är så skarp i sin formulering att han är en patologisk lögnare, att han han har en hög grad av psykopati, att det är en hög risk att han på fri fot kan begå fortsatta brott. En hög risk, alltså.. det är rätt allvarligt."
Psykologen Pål Grøndahl hade besökt rättsalen enligt norsk podcast och han skrattar när han hör mentalerklæringen. Inte för att den är roande utanför att han blir paff - han har aldrig hört nåt liknande och säger att det endast saknas pedofili för full pott när alla bedrövliga personlighetsdag räknas upp.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.nrk.no%2Furix%2Frett slegeradet-mener-madsen-er-farlig-1.14018751
Mig veterligt är det enbart Ditte som stöder PM och hänger kvar via hans förljugna persona om hur rar han är och att han icke visat tecken på våld. Att han gillar söta små humlor och annat trams.
Har han lyckats framställa sig som en kvinnornas riddare men runkar åt att de får halsen avskuren så betvivlar jag hans omsorg om djur.
Inte ens hans bror backar upp honom. Han bryr sig mer om Kims familj och det lidande de nu genomgår pga av vad hans halvbror gjort.
Skulle vara mycket intressant att tankeläsa PM, särskilt då han klappade katter, när han hade sex och när han (inte ville) plocka tulpaner....och vad som rörde sig i hans huvud när han hade sin berömda autoerotik...bara av att SE PÅ bilder på tortyr och halvavskärningar på kvinnor. Tänk om hans damer hade vetat vad han tänkte på! Graden av falskspel är otrolig. Han lurade alla. Nästan...
...för i rättegången var han helt övertygad om att han skulle gå fri, att hans pladder skulle fria honom. Att det, som han var van vid, skulle gå hans väg men han underskattade rättsväsendet å det grövsta. Så han blev chockad, eller kanske blev han mest förvånad när han slutligen blev dömd för mord.
Hans självbild är helt skev och på den har han byggt upp ett mycket rangligt självförtroende som andra och även han själv trodde var starkt. Vid motgångar visade det sig med all tydlighet.
En narcissistist kan inte spegla sig själv och tål inte skämt såvida det inte gäller någon annan som typ har brutit benet eller råkat illa ut på annat sätt. Om någon skojar med narc/psykopaten börjar den underliggande kränktheten och det egentligen urusla självförtroendet lysa igenom och de blir ursinniga. För att dölja detta och återfå balansen måste de få utlopp för sin svarta vrede.
Därför är det intressant att kolla intervjuer med psykopater som har mördat och deras märkliga ansiktsmimik. Särskilt The Ice Man men även hos Peter Lundin.
----------
Är helt förståeligt att PMs bror Benny är svårt chockad. Undrar om han ens har varit och hälsat på PM i fängelset.