2018-07-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Frågor som vi alla har men orkar inte ens tänka tanken helt ut. Detaljer som beskrivs som ger en känsla av ilska och äckel.
Intressant inlägg från överläkare i psykatri som rätt på sak reflekterar kring PM.

Mycket intressant, men samtidigt fruktansvärt att läsa vad Fred Heggen här beskriver. Det är ungefär vad vi i tråden har begripit efter allt vi har fått veta av de kunnigaste i ämnet sexualsadistiska mord.

Mår jävligt illa när jag tänker på de otroliga plågor, denna djävulsk tortyr och smärta som PM har utsatt KW för.
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-17 kl. 18:20.
Citera
2018-07-17, 18:28
Medlem
Citat:
Det finns mycket intressanta inlägg på hans blogg, bl.a om stalkers.
Här är mer om Ubåtsfallet från 28.08.2017:

De experter av alla de slag som är insatta i problematiken och har jobbat i årtionden med mördare och psykopater blir själva förvånade och bestörta när de möter sån fruktansvärd ondska som hos exempelvis PM.

Som Heggen skriver: "De är inte många, men de finns".

Men de som finns är desto värre. PM är en av dem och han har lurat alla i sin omgivning, trots att ett par individer fortfarande tror att han är en trevlig snubbe. (Ändå. Han gillar ju katter....?). Antagligen lever de personerna i total förnekelse. Kanske i chock? Jag antar det och att dessa stackare kommer till sans nån dag och kan få hjälp med det trauma de förmodligen genomlider just nu.

Trots att jag inte alls gillar våld så kan jag i mina svagaste stunder ändå erkänna att jag önskar att PM tvingas lida i fängelset under minst 25-30 år. Gärna att stora starka kåta våldsmän, helst med enorma könsorgan på kåken tar sig an honom med jämna mellanrum.
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-17 kl. 18:33.
Citera
2018-07-17, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mycket intressant, men samtidigt fruktansvärt att läsa vad Fred Heggen här beskriver. Det är ungefär vad vi i tråden har begripit efter allt vi har fått veta av de kunnigaste i ämnet sexualsadistiska mord.

Mår jävligt illa när jag tänker på de otroliga plågor, denna djävulsk tortyr och smärta som PM har utsatt KW för.
Visst var det intressant och han sätter ord på det de flesta tänker och funderar kring. Rätt på sak.
Att han är erfaren psykiatriker gör inte saken sämre. Han är tydlig med att det är funderingar men han skräder inte med orden utifrån det PM är (RPU) och vad han gjort (mordet).

Ja, man äcklas. Man äcklas av att man vet att det kan vara långt värre än det man eg. vet. För de här sadistiska avarterna spelar i en egen division. Speciellt om det är grav psykopati med i det hela - han är fullständigt hänsynslös.

Han ska inte förskönas eller bortförklaras - han ska varnas för oavsett om det (tack o lov) är ovanligt så finns det faktiskt så ondskefulla personer som lever dubbelliv; en fasansfullt störd personlighet.
Verkar rar utåt men är egentligen ett hår utav hin.
Citera
2018-07-17, 20:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Där han upplevt enorm kränkning som psykopat tar hans krigsstrategier vid. Han verkar drivas av revenge; att han aldrig kommer över det han personligen uppfattar som början på ett dolt krig.
Det är dock rätt fascinerande att han förmår dölja bitterheten med tanke på hur störd han är.
Det enda som troligen hållit honom på mattan är drivkraften att bli först och störst, själva tävlingsinstinkten samt att han fått fortsatt tillräcklig uppmärksamhet.
Gällande CS tog det tre år, sen kollaps via att förlora kampen.
Skulle man söka mönster så är det nog rejält bitterhet runt tiden då raketklubben kastade ut honom. Han försökte domdera "medarbetarna" på identiskt samma sätt som i CS - grava samarbetsproblem, hittade på egna idéer samt åtsidosatte säkerhet (bröt mot regler). Han ville börja med flytande raketbränsle och lyckades 1995
Han uteslöts runt 1992 (PM 21 år, han påbörjar högskoleutb men hoppar av).

Jag tycker man( eh, jag, men jag orkar inte nu i värmen)borde kolla närmare på dessa "perioder" Madsen har varit pressad.

1: perioden när han blev utkastad ur DARK.
2: " när hans pappa dog, och han tog med sin "murderkit" och drog vidare.
3 : " när han sänkte Freya.
4 : ???

edit: andra interessant saker: kinesen i kanalen, bomben mot IS, Emilie Meng, norjesresan etc.
Senast redigerad av kugutt 2018-07-17 kl. 21:07.
Citera
2018-07-17, 21:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tycker man borde kolla närmare på dessa "perioder" Madsen har varit pressad.

edit: andra interessant saker: kinesen i kanalen, bomben mot IS, Emilie Meng, norjesresan etc.
Japp. Han är en fena på att dölja tingen men utgår man från hans aggressioner relaterat till CS kan det finnas ett mönster.
Det är nåt som kränker honom och det är sen nåt som triggar honom i relation till denna händelse eller person. Där hans grandiosa person får sig en törn.
Det gick ett halvår efter utkastet från CS då han började svamla om sina kriminella fantasier och sen gick det tre år då han blev en loser.
Problemet är att det saknas historik från yngre år och DARK. Han lär ha känt sig lika kränkt.

Freya är intressant iom att han dess innan förlorade stora pengar gentemot den rättmätige ägaren.
Han reagerar med samma vrånghet som mot ubåtsföreningen.

Kom faktiskt att tänka på bomben iom att han hade lust att spränga Refshaleøen om han förlorade ubåten som kapten Nemo (sagt till ena tjejen han försökte få med ut i ubåten).
Senast redigerad av develi 2018-07-17 kl. 21:12.
Citera
2018-07-17, 21:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker man( eh, jag, men jag orkar inte nu i värmen)borde kolla närmare på dessa "perioder" Madsen har varit pressad.

När skrev han himmel och helvete? Där skriver han om aggressioner mot en chef. Alternativet är misshandla ett djur. Han rekommenderar att ge sig på de svagare.
Jag tror, på samma sätt som kriminella fantasier och analogin om ett mord, att vissa saker kan återfinnas i hans texter.
Han orkar liksom inte hålla käften (grandiositeten är hans akilleshäl...)
Citera
2018-07-17, 21:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Japp. Han är en fena på att dölja tingen men utgår man från hans aggressioner relaterat till CS kan det finnas ett mönster.
Det är nåt som kränker honom och det är sen nåt som triggar honom i relation till denna händelse eller person. Där hans grandiosa person får sig en törn.
Det gick ett halvår efter utkastet från CS då han började svamla om sina kriminella fantasier och sen gick det tre år då han blev en loser.
Problemet är att det saknas historik från yngre år och DARK. Han lär ha känt sig lika kränkt.

Freya är intressant iom att han dess innan förlorade stora pengar gentemot den rättmätige ägaren.
Han reagerar med samma vrånghet som mot ubåtsföreningen.

Kom faktiskt att tänka på bomben iom att han hade lust att spränga Refshaleøen om han förlorade ubåten som kapten Nemo (sagt till ena tjejen han försökte få med ut i ubåten).

Jag ska resa långt imorgon så jag måste legga mig nu , men jag måste bara säga en sak: tänk alla historier/anekdoter som finns om Madsen av folk som treffat honom. Det måste finnas material att fylla et helt bibliotek.
Citera
2018-07-17, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag ska resa långt imorgon så jag måste legga mig nu , men jag måste bara säga en sak: tänk alla historier/anekdoter som finns om Madsen av folk som treffat honom. Det måste finnas material att fylla et helt bibliotek.
Ja, med det beteendet och den svadan..
Det finns mer kring PM. Jag tror man enbart sett ytskiktet av den galningen.

Trevlig resa förresten! På med AC, det är för jäkla varmt.
Citera
2018-07-18, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
De experter av alla de slag som är insatta i problematiken och har jobbat i årtionden med mördare och psykopater blir själva förvånade och bestörta när de möter sån fruktansvärd ondska som hos exempelvis PM.

Som Heggen skriver: "De är inte många, men de finns". Men de som finns är desto värre.
Ja - speciellt när mentalerklæringen även är tillhanda. Det ger mordet ett obehagligt bakgrundsljus..
Kurt Kragh uttalar sig i Ubådssagen: Bag om Peter Madsen - episod 4. Ungefärligt översättning igen (c:a 34:25):

"Under de år jag arbetat med mordfall kan jag inte erinra mig att jag nånsin har sett en mentalerkläring som är så skarp i sin formulering att han är en patologisk lögnare, att han han har en hög grad av psykopati, att det är en hög risk att han på fri fot kan begå fortsatta brott. En hög risk, alltså.. det är rätt allvarligt."
Citat:
Den erfarne professor i psykologi Jørn Beckmann, der i mange år har beskæftiget sig med at finde frem til gerningsmænd for politiet, siger, at han aldrig har set en lignende karakteristik.

»Den mentalerklæring er det skrappeste, jeg nogensinde har set. Og jeg har set mere end 100 mentalerklæringer. Specielt konklusionerne omkring hans psykopati og hans manglende empati viser, at vi her har at gøre med en meget afvigende personlighed,« siger Jørn Beckmann til BT.
https://www.bt.dk/krimi/professor-i-psykologi-om-peter-madsens-sind-det-er-det-skrappeste-jeg-har-set
Psykologen Pål Grøndahl hade besökt rättsalen enligt norsk podcast och han skrattar när han hör mentalerklæringen. Inte för att den är roande utanför att han blir paff - han har aldrig hört nåt liknande och säger att det endast saknas pedofili för full pott när alla bedrövliga personlighetsdag räknas upp.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.nrk.no%2Furix%2Frett slegeradet-mener-madsen-er-farlig-1.14018751
Citat:
PM är en av dem och han har lurat alla i sin omgivning, trots att ett par individer fortfarande tror att han är en trevlig snubbe. (Ändå. Han gillar ju katter....?). Antagligen lever de personerna i total förnekelse. Kanske i chock? Jag antar det och att dessa stackare kommer till sans nån dag och kan få hjälp med det trauma de förmodligen genomlider just nu.
Mig veterligt är det enbart Ditte som stöder PM och hänger kvar via hans förljugna persona om hur rar han är och att han icke visat tecken på våld. Att han gillar söta små humlor och annat trams.
Har han lyckats framställa sig som en kvinnornas riddare men runkar åt att de får halsen avskuren så betvivlar jag hans omsorg om djur.
Inte ens hans bror backar upp honom. Han bryr sig mer om Kims familj och det lidande de nu genomgår pga av vad hans halvbror gjort.
Citat:
Benny Egesø fortæller, at han er meget påvirket af sagen, og at han nu primært tænker på Kim Walls familie og deres forfærdelige situation.

»De gennemgår et mareridt lige nu. Det er vigtigt for mig og min familie, at Kim Walls familie får fred til at bearbejde den store sorg, det er at miste en datter på den måde,«

"Jeg troede på min bror, og som jeg har nævnt før, så har jeg slet ikke kunne se ham som en potentiel morder og løgner,« siger Benny Egesø."
https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-bror-om-ubaadsmysteriet-og-de-nye-oplysninger-det-er-som-en-ond-droem
Citat:
Egesø sier videre at det er Walls familie som trenger støtte, ikke broren hans.

– Hadde det vært min datter som en mann hadde dumpet i sjøen, så vet jeg godt hva jeg ville gjort med vedkommende. Derfor er jeg nødt til å tenke på foreldrene som har mistet sin datter, og ikke på min bror, fortsetter Egesø, som selv har en datter på 23 år.
https://www.vg.no/nyheter/i/EGagP/rakett-madsens-halvbror-jeg-tror-aldri-jeg-kan-tilgi-ham
Citera
2018-07-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ja - speciellt när mentalerklæringen även är tillhanda. Det ger mordet ett obehagligt bakgrundsljus..
Kurt Kragh uttalar sig i Ubådssagen: Bag om Peter Madsen - episod 4. Ungefärligt översättning igen (c:a 34:25):

"Under de år jag arbetat med mordfall kan jag inte erinra mig att jag nånsin har sett en mentalerkläring som är så skarp i sin formulering att han är en patologisk lögnare, att han han har en hög grad av psykopati, att det är en hög risk att han på fri fot kan begå fortsatta brott. En hög risk, alltså.. det är rätt allvarligt."

Psykologen Pål Grøndahl hade besökt rättsalen enligt norsk podcast och han skrattar när han hör mentalerklæringen. Inte för att den är roande utanför att han blir paff - han har aldrig hört nåt liknande och säger att det endast saknas pedofili för full pott när alla bedrövliga personlighetsdag räknas upp.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.nrk.no%2Furix%2Frett slegeradet-mener-madsen-er-farlig-1.14018751

Mig veterligt är det enbart Ditte som stöder PM och hänger kvar via hans förljugna persona om hur rar han är och att han icke visat tecken på våld. Att han gillar söta små humlor och annat trams.
Har han lyckats framställa sig som en kvinnornas riddare men runkar åt att de får halsen avskuren så betvivlar jag hans omsorg om djur.
Inte ens hans bror backar upp honom. Han bryr sig mer om Kims familj och det lidande de nu genomgår pga av vad hans halvbror gjort.

Skulle vara mycket intressant att tankeläsa PM, särskilt då han klappade katter, när han hade sex och när han (inte ville) plocka tulpaner....och vad som rörde sig i hans huvud när han hade sin berömda autoerotik...bara av att SE PÅ bilder på tortyr och halvavskärningar på kvinnor. Tänk om hans damer hade vetat vad han tänkte på! Graden av falskspel är otrolig. Han lurade alla. Nästan...

...för i rättegången var han helt övertygad om att han skulle gå fri, att hans pladder skulle fria honom. Att det, som han var van vid, skulle gå hans väg men han underskattade rättsväsendet å det grövsta. Så han blev chockad, eller kanske blev han mest förvånad när han slutligen blev dömd för mord.

Hans självbild är helt skev och på den har han byggt upp ett mycket rangligt självförtroende som andra och även han själv trodde var starkt. Vid motgångar visade det sig med all tydlighet.

En narcissistist kan inte spegla sig själv och tål inte skämt såvida det inte gäller någon annan som typ har brutit benet eller råkat illa ut på annat sätt. Om någon skojar med narc/psykopaten börjar den underliggande kränktheten och det egentligen urusla självförtroendet lysa igenom och de blir ursinniga. För att dölja detta och återfå balansen måste de få utlopp för sin svarta vrede.

Därför är det intressant att kolla intervjuer med psykopater som har mördat och deras märkliga ansiktsmimik. Särskilt The Ice Man men även hos Peter Lundin.
----------
Är helt förståeligt att PMs bror Benny är svårt chockad. Undrar om han ens har varit och hälsat på PM i fängelset.
Citera
2018-07-18, 14:32
Medlem
develis avatar
Citat:
...för i rättegången var han helt övertygad om att han skulle gå fri, att hans pladder skulle fria honom. Att det, som han var van vid, skulle gå hans väg men han underskattade rättsväsendet å det grövsta. Så han blev chockad, eller kanske blev han mest förvånad när han slutligen blev dömd för mord.

Hans självbild är helt skev och på den har han byggt upp ett mycket rangligt självförtroende som andra och även han själv trodde var starkt. Vid motgångar visade det sig med all tydlighet.
Visst är det så. Han överskattar sig själv. Hans störda personlighet diskuterades en del i förhållande till hur han kunde planera med slughet och ändå te sig så korkad.
Han ter sig paradoxal under gärningsförlopp men det härrör till hans personlighet. Han är primärt driftstyrd, jagar sina thrills och han har med andra ord inte ett normalt konsekvenstänk. Eller som jag nämnt innan:
Citat:
Med tanke på hans grava personlighetsstörning så kan det bli mer begripligt:
# Han har grav hybris (grandiositet) - han underskattar både sökinsatser och polisiärt arbete och överskattar sig själv. Han skryter över hur smart han är redan i skolan och han har de facto manipulerat folk i hela sitt liv. Detta har väl gett vind i de grandiosa seglen..

# En psykopat är mycket kortsiktlig i sitt tänk i stundens begivelse även om han högst troligt fantiserat länge och planerat iscensatta mord (det han släpat med sig). Han är orädd och han bryr sig inte på samma sätt som en normal person, han kan mycket väl tro att han kan pladdra sig ut en situation i värsta fall och hänvisa sökningen bortåt land. Han har som sagt manipulerat folk i hela sitt liv.
Citat:
Psykopatens achilleshæl er grandiositeten. De føler seg uovervinnelige og usårbare (de gjør det derfor dårlig i ordinære krigshandlinger), og de tror de er så smarte at de aldri vil bli tatt. Men det blir de, heldigvis.
http://fredheggen.blogg.no/1500883463_nr_psykopaten_brer_maske.html
Citat:
Peter Madsen trodde han fikk sin anledning idet Kim Walls steg om bord i ubåten hans. Joda, han fikk sitt etterlengtede drap. Men han slapp ikke unna med det. Han ble felt av sin grandisositet - psykopatens achilleshæl."
https://www.nettavisen.no/meninger/fredheggen/det-planlagte-drapet-pa-kim-wall/3423445982.html
Citera
2018-07-18, 15:43
Medlem
Citat:
Visst är det så. Han överskattar sig själv. Hans störda personlighet diskuterades en del i förhållande till hur han kunde planera med slughet och ändå te sig så korkad.
Han ter sig paradoxal under gärningsförlopp men det härrör till hans personlighet. Han är primärt driftstyrd, jagar sina thrills och han har med andra ord inte ett normalt konsekvenstänk. Eller som jag nämnt innan:

Och så här Säger Heggen i artikeln, vilket är skrämmande men samtidigt är det självklart att det ligger till så. Själv skyller jag en hel del av kvinnoföraktet på den gränslösa porren:

"...Jeg måtte den gangen ta inn over meg at det faktisk vandrer en del personer rundt i samfunnet, som bare venter på at det skal dukke opp den riktige anledningen til å drepe et menneske. Og som i mellomtiden må nøye seg med å drepe katter..."

De som överlevt attacker av sexualsadistiska psykopater kan själva berätta hur de såg ett charmerande ansikte i ena stunden och i nästa sekund föll masken och de skådade ondskan rakt in i ögonen. Det var troligen exakt det som KW såg och garanterat förstod hon själv i just det ögonblicket att hon var förlorad.
---
"...Han ble felt av sin grandisositet - psykopatens achilleshæl..."
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-18 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in