Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Total tystnad är det som skrämmer honom mest, ingen som tar notis om den skeve fan är den medicin som biter på sådana där dårar, uppmärksamhetstörstande som de små barn de egentligen är.
Tror att advokaten får det svårt att argumentera för ett tidsbestämt, livstid sitter nog bäst, hur det än blir så kommer han att få den förnedring han så väl behöver, utredas om han är lämplig att släppas ut eller inte.
Tror jag med samt bitterhet att andra vinner framgång där han misslyckas. Nu sitter han med en ubåt som snart är i partiklar och får bittert erfara att CS fortsätter förverkliga HANS pojkdröm. Kims minne lever vidare, andra journalister tar vid på det sätt hon arbetade på.
Tristess och misslyckande och tystnad. Förbisedd.
När det är över hoppas jag att han inte kommer på löpsedlarna mer. Eller jo - om det är nåt om att han tvingats bli isolerad.
Ju mer bitter han blir, ju sämre förutsättningar vid riskbedömning.
Det kan väl bli tidsbestämt men då kommer förvaring som en svans - intet nytt under solen.
Vore dock väldigt bra om han kunde få livstid med tanke på att det är mycket försvårande omständigheter. Skit det samma om det är ett eller två brott. Offrets utsatthet och lidande - såsom Kim genomlidit - är makabert och bör tas i beaktning i mitt tycke.