2018-07-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Varför är det konstigt? Varför skulle inte ledare för två stormakter kunna föra en konversation på egen hand? Varför behöver Trump någon som kan backa upp vad som sagts? De har ju tolk bägge två så onekligen finns det ju minst en person som kan backa upp Trump i vilket fall.

Oerhört märkligt inlägg från dig.

Det är ju egentligen inte konstigt om man tänker på det från Putins synpunkt. Att han vill tala om för Trump vad han ska göra och säga funkar ju väldigt bra om de är ensamma i rummet. Lillepuppettrump får dansa tillbaka från Finland till USA och har fått nya arbetsuppgifter.

Varför ska tolkar backa upp vad två presidenter säger? Det är ju inte deras jobb. Normala människor förstår att man ska ha back-up för vad som sägs när det gäller politiska möten. Och på den här nivån. Han är så jävla körd Trumpen.

Och Trump såg rädd ut också, så han har nog inte fattat hur jävla körd han är. Mueller flåsar honom i nacken också. Jag tror att Mueller redan vet vad Putin har på Trump för att kunna utpressa honom. Aj aj det kommer att bli väldigt sorgligt för Mr Trump när han avslöjas som fake.
2018-07-17, 20:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
hahahahahahha. Helt fantastiskt.

Okej. De där bevisen som kommer presenteras i framtiden, oklart när. Jag förstår.

Han lär släppa en liten delrapport då som inte kommer innehålla några som helst bevis för collusion mellan Trump och Putin i något syfte överhuvudtaget. Det hela är ju en uppenbar häxjakt för de flesta som är lite vettiga, vilket vi ser i hysterin hos Trumpofoberna. Ni verkar ha tappat greppet totalt. Jösses vilka tokdårar som har uttalat sig på CNN under dagen.

Nej, det är samma upprepan nu i över ett år.

Såklart bevisen ska presenteras när utredningen är klar.
Du förstår detta är inte sållet Trump som sköter utredningen.

Han lär är troligtvis inte klar med någon utredning i Oktober, och lämna en delrapport till den som man utreder.
Sicket jävla korkat förslag, kom du på den själv?
Kanske Gotti ville ha en delrapport på utredningen om han själv också
2018-07-17, 20:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det är ju egentligen inte konstigt om man tänker på det från Putins synpunkt. Att han vill tala om för Trump vad han ska göra och säga funkar ju väldigt bra om de är ensamma i rummet. Lillepuppettrump får dansa tillbaka från Finland till USA och har fått nya arbetsuppgifter.

Varför ska tolkar backa upp vad två presidenter säger? Det är ju inte deras jobb. Normala människor förstår att man ska ha back-up för vad som sägs när det gäller politiska möten. Och på den här nivån. Han är så jävla körd Trumpen.

Och Trump såg rädd ut också, så han har nog inte fattat hur jävla körd han är. Mueller flåsar honom i nacken också. Jag tror att Mueller redan vet vad Putin har på Trump för att kunna utpressa honom. Aj aj det kommer att bli väldigt sorgligt för Mr Trump när han avslöjas som fake.
En sak som jag tycker är intressant, och det är hur Trump tror denna pissvideo(som man antar är utpressningen, men är säkert annat och mer gravt än lite piss) skulle redan vara släppt nu om den existerar.
Nej, varför skulle den vara det för, den är givetvis inlåst i Mr. Putin´s kassaskåp tills det är nödvändigt och läcka den

Tycker hela detta möte är skumt från början till slut.
Men om nya direktiv kommer på hur Trump ska agera, så lär detta utkristalliserar sig inom nån vecka i så fall.
2018-07-17, 20:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, det är samma upprepan nu i över ett år.

Såklart bevisen ska presenteras när utredningen är klar.
Du förstår detta är inte sållet Trump som sköter utredningen.

Han lär är troligtvis inte klar med någon utredning i Oktober, och lämna en delrapport till den som man utreder.
Sicket jävla korkat förslag, kom du på den själv?
Kanske Gotti ville ha en delrapport på utredningen om han själv också
Till skillnad från dig, Klyban, håller jag mig uppdaterad kring vad som sker i amerikansk politik. Att du inte ens har grundläggande koll förvånar nog ingen i tråden.
Citat:
The special counsel is expected to reach a conclusion—and produce possible indictments—right around the midterm elections this fall.

https://www.vanityfair.com/news/2018/06/robert-mueller-donald-trump-midterms-2018

Citat:
Mueller will likely wrap up his investigation this summer.
https://www.politico.com/magazine/story/2018/05/21/3-predictions-for-what-mueller-will-do-next-218410

Jag vet att du är oerhört omtänksam om din filterbubbla så jag postade nu de mest libtardiska källor jag kunde tänka mig. Den första är för HBTQAI-pojkar och den andra är för AFA-anhängare.

Eftersom det inte handlar om en utredning i ordets rätta bemärkelse och eftersom Mueller inte kommer ha hittat några bevis för samarbete/collusion, antar jag att häxjakten kommer fortgå fram till dess att det blir för pinsamt och för kostsamt att hålla igång den. Därför antar jag att det kommer presenteras en delrapport. Du kan tjafsa på hur mycket du vill kring detta, Klyban, men det är den logiska utvecklingen för en häxjakt.
Senast redigerad av Japhy 2018-07-17 kl. 20:25.
2018-07-17, 20:25
Medlem
Citat:

Hur vet du att det inte är det motsatta? Kanske var det Putin som insisterade på att de skulle prata på tu man hand? Kanske är det Trump som har en hållhake på Putin? Det är precis lika troligt som din hitte-på fantasi.

Nu lämnar jag den här tråden eftersom jag inte är intresserade av mentalt instabila personers fantasier. Jag kikar givetvis in här igen när utredningen är klar och Trump inte blir impeachad. Ha det så kul med ert Mueller-runkeri tills dess.
2018-07-17, 20:32
Medlem
Citat:
Hur vet du att det inte är det motsatta? Kanske var det Putin som insisterade på att de skulle prata på tu man hand? Kanske är det Trump som har en hållhake på Putin? Det är precis lika troligt som din hitte-på fantasi.

Nu lämnar jag den här tråden eftersom jag inte är intresserade av mentalt instabila personers fantasier. Jag kikar givetvis in här igen när utredningen är klar och Trump inte blir impeachad. Ha det så kul med ert Mueller-runkeri tills dess.

Det är väl väldigt otroligt om Trump skulle ha minsta lilla möjlighet att påverka och styra Putin som är en väldigt erfaren person då det gäller styra och få allt att fungera som han vill. Trump är ju som en liten pojke med kortbyxor i jämförelse.

Men för att svara på din fråga, det är väl troligt att det är just Putin som velat prata med Trump själv så att Trump kan avslöja sekretessbelagda beslut för Putin. Trump är just så jävla dum.

Men no no Trump har naturligtvis inget på Putin haha ha det var roligt dock!
2018-07-17, 20:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Till skillnad från dig, Klyban, håller jag mig uppdaterad kring vad som sker i amerikansk politik. Att du inte ens har grundläggande koll förvånar nog ingen i tråden.

https://www.vanityfair.com/news/2018/06/robert-mueller-donald-trump-midterms-2018

https://www.politico.com/magazine/story/2018/05/21/3-predictions-for-what-mueller-will-do-next-218410

Jag vet att du är oerhört omtänksam om din filterbubbla så jag postade nu de mest libtardiska källor jag kunde tänka mig. Den första är för HBTQAI-pojkar och den andra är för AFA-anhängare.

Eftersom det inte handlar om en utredning i ordets rätta bemärkelse och eftersom Mueller inte kommer ha hittat några bevis för samarbete/collusion, antar jag att häxjakten kommer fortgå fram till dess att det blir för pinsamt och för kostsamt att hålla igång den. Därför antar jag att det kommer presenteras en delrapport. Du kan tjafsa på hur mycket du vill kring detta, Klyban, men det är den logiska utvecklingen för en häxjakt.
Det är fortfarande korkad idé och lämna bevis till den man utreder, det är detta jag pratar om.

Jag pratar om erfarenhet och dessa utredningar, vad du pratar om vet jag inte.
Dock har vi hört redan samma dag utredningen starta att den snart skulle sluta.
Hur gick detta tycker du?

Vad jag vet så håller Mueller på att skicka ut arresteringsordrar tom, och innan har domare fått göra detta då de förstört bevis och försökt få vittnen att ändra sig.

Du får vänta tills utredningen är klar av Mueller för få mer definitiva bevis, idag har vi bara de åtal/förhandlingar som han gett som inte är relaterade.
Och dessa är mer än nog för inse nått är allvarligt fel i Vita huset, sen får vi se om det finns nån maskopi på Trump och Muller hitta.
2018-07-17, 20:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är väl väldigt otroligt om Trump skulle ha minsta lilla möjlighet att påverka och styra Putin som är en väldigt erfaren person då det gäller styra och få allt att fungera som han vill. Trump är ju som en liten pojke med kortbyxor i jämförelse.

Men för att svara på din fråga, det är väl troligt att det är just Putin som velat prata med Trump själv så att Trump kan avslöja sekretessbelagda beslut för Putin. Trump är just så jävla dum.

Det är du som är så jävla dum att du tror på fake news och tokerier som skrivs av galna Trumpofober på flashback. Trump mötte Putin tillsammans med Rex Tillerson. Putin hade med sig Sergie Lavrov, precis som när han mötte Obama. Då hade Obama med sig John Kerry. Både Kerry och Tillerson är secretary of state.
Citat:
The meeting, which was held in Hamburg, Germany, on the sidelines of the G20 summit, was scheduled to last 35 minutes, but went on for more than two hours. Rex Tillerson, the U.S. secretary of state who attended the meeting along with his Russian counterpart, Sergey Lavrov, said Melania Trump, the first lady, entered the room after an hour to try break the meeting up, but the conversation continues. It’s what was discussed, however, that remains an open question. Only four men—Trump, Tillerson, Putin, and Lavrov—and their translators were in the room, and the accounts after the meeting on the nature of the most contentious issue between the two nations at the moment—Russian interference in the 2016 election—were divergent.
https://www.theatlantic.com/news/archive/2017/07/trump-putin/532899/

Citat:
Although the summit concluded without a deal, the two leaders discussed ongoing efforts to reach an agreement and noted the progress made in the talks between Secretary of State John Kerry and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov.

Kerry and Lavrov sat in on the meeting and are making plans to meet again in coming days under instructions to reach an agreement, according to the official.
https://abcnews.go.com/US/obama-putin-meet-20-summit-agree-working-syria/story?id=41869013

Hur inbillar du dig att dylika möten går till?
2018-07-17, 20:48
Medlem
Citat:

Trump har ju, förutom att vara en otroligt lyckad affärsman och entreprenör på många, många områden, även lyckats bli USA's president med hela Deep-State emot honom. Det är en avsevärd bedrift och visar hur kompetent han är.

Nej det är precis lika troligt att Trump har någonting på Putin som att Putin har någonting på Trump. Sanningen är givetvis att de inte har någonting på varandra och att båda ledarna bara försöker föra en sådant politik som gynnar dem och deras land/befolkning så mycket som möjligt. Allt annat är bara oseriösa rökridåer.

Citat:
Det är du som är så jävla dum att du tror på fake news och tokerier som skrivs av galna Trumpofober på flashback. Trump mötte Putin tillsammans med Rex Tillerson. Putin hade med sig Sergie Lavrov, precis som när han mötte Obama. Då hade Obama med sig John Kerry. Både Kerry och Tillerson är secretary of state.

https://www.theatlantic.com/news/archive/2017/07/trump-putin/532899/

https://abcnews.go.com/US/obama-putin-meet-20-summit-agree-working-syria/story?id=41869013

Hur inbillar du dig att dylika möten går till?

Jag kanske missförstår dig, men det där är ju ett gammalt möte. Inte det som skedde för några dagar sedan, och där tror jag att Putin o Trump möttes ensamma (+ översättare).
Senast redigerad av TheStriptease 2018-07-17 kl. 20:52.
2018-07-17, 20:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Om man inte har en tydlig agenda som ska ge ett entydigt mötesresultat kan det vara läge att skippa medhjälpare på mötet.
2018-07-17, 20:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Sanningen är givetvis att de inte har någonting på varandra och att båda ledarna bara försöker föra en sådant politik som gynnar dem och deras land/befolkning så mycket som möjligt. Allt annat är bara oseriösa rökridåer.
Givetvis är det så.
2018-07-17, 21:07
Medlem
Citat:
Trump har ju, förutom att vara en otroligt lyckad affärsman och entreprenör på många, många områden, även lyckats bli USA's president med hela Deep-State emot honom. Det är en avsevärd bedrift och visar hur kompetent han är.

Nej det är precis lika troligt att Trump har någonting på Putin som att Putin har någonting på Trump. Sanningen är givetvis att de inte har någonting på varandra och att båda ledarna bara försöker föra en sådant politik som gynnar dem och deras land/befolkning så mycket som möjligt. Allt annat är bara oseriösa rökridåer.

Trump har ju lyckats att förlora en massa pengar av sitt arv. Om han gett fan i att ha företagande som sysselsättning utan placerat dem och bara låtit dagarna gå så hade han haft mer pengar.

Det är väl självklart så att det är Putin som har något på Trump då det är Trump som i en herrans massa år varit i Ryssland.

De båda ledarna försöker föra en sån politik som ska gynna Ryssland. Trump skiter fullständigt i USA.

Men Mueller kommer inte att låta minsta lilla av allt det han har på Trump läcka ut till media. Så Trump inbillar sig eftersom han är narcissistisk så är Trump övertygad om att Mueller inte kan veta så mycket. Men lite oroar sig för annars så skulle han ju inte hela tiden prata om Mueller.

Trump är också så okunnig att han inte vet vilka brott han begått heller så han kommer att bli så överraskad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in