Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Nä jag har ingen som helst aning om hur många som är inblandade, och det låter mycket troligt att man kan skrämma iväg/tillbaka de minst motiverade/insyltade.
Ett större problem är då Trumps väljare, som jag förmodar också är NRAs kärntrupp. Vem ska dessa rösta på istället och kan de tänkas bli sura om "etablissemanget" avsätter deras kandidat? Återigen, ryssvänligheten i sig hos Trump & co har varit uppenbar sedan dag 1 och jag tror inte GOPs gräsrötter är beredda att ta fram högafflarna för att jaga ryssälskare lika mycket som de är motiverade att storma Washington. Dvs precis samma till synes udda sympatier som Trumpen själv åter visade i Helsingfors. Det finns inget värre för honom än det sk etablissemanget i Washington, och definitivt inte för hans väljare heller. De *älskar inte* Moskva, men de hatar Washington, vilket gör att de *gynnar* Moskva. Så pass mycket att Moskva säkerligen gjort allt för att underblåsa anti-etablissemangsstämningen.
Putin definitivt strategiskt geni om han spelar ett spel som går ut på att försvaga väst. Om hans mål är att göra Ryssland bättre/starkare/mer respekterat borde han avgått för sådär 8-10 år sedan och är en en enda stor katastrof.
Divide and conquer är rätt enkla saker, klarar de flesta.
Dock har ju Putin en ENORM erfarenhet på området.
Men det största misstaget man kan göra, är och inbilla sig Ryssland bryr sig om någon annan än sig själv.
Men du har rätt, det är ett helvete att reda ut denna röra.
Vilket även Mueller fått ta lärdom av kan jag tänka mig, dock verkar han som en som kryper fram men vet exakt vart han ska krypa får nå resultat.
Jag tror faktiskt att den Svenska Trumpnissarna här skulle hylla Trump om han skickar en atombomb och till Sverige och där de bor.
Så havererade är många av dessa, även om de har poänger med en del.
Dock detta blinda hyllningarna och osedda försvarningarna man har hos vissa, är så galet felaktigt och hur lite de tänker med sin egna hjärna eller ens alls.
Hade man sett någon kritik emot Trump, så hade jag haft mycket enklare att svälja de som är här och är Trump fans.
Det är därför de redan har bestämt sig att allt Mueller säger är fel, häxjakt och annat sånt tramsande.
Och detta oavsett vad för bevisning det handlar om.
Dock det vakuum vi nu sett här i ett dygn, detta sker ofta vid nederlag.
Tydligaste var väl med Roy Moore, där de var perplexa i flera dygn efteråt.
Så undrar hur de kommer reagera om utredningen visar på ett otvetydigt samarbete med Ryssland.
Jag tror det blir någon form av härdsmälta.
Citat:
Ursprungligen postat av
SurvivorOfJakku
Tyvärr blir det mer och mer uppenbart att Rod Rosenstein måste bort. Hans påhitt och hans lögner börjar bli allt för besvärande. Hade republikanerna haft en större majoritet hade han varit borta sedan länge, för nu börja det bli mer och mer likna landsförräderi (inte underligt för en jude)
https://www.politico.com/story/2018/07/13/house-republicans-rod-rosenstein-impeachment-719816
Det är så absurt att denna cirkus kan fortsätta trots att vi vet att Mueller och Rosensten bara hittar på och snart kommer att fly till Israel om de inte vill ställas inför en militärdomstol.
Vad skulle det vara för lögner Mueller har hittat på?
Du är medveten om att Mueller bara utreder väl?
Känner jag är tvungen och säga detta, då en del verkar inbilla sig han är hela rättsväsendet.
Men i trojkan Rosenstein, Mueller och Trump, så är den enda som ens nära militärdomstol just Trump och i så fall för förräderi och för sålt ut sig till Ryssarna.
Men i verkligheten är ingen av dom ens i närheten av någon militärdomstol, är du full är bara allmänt icke bildad?