2018-07-17, 18:48
Medlem
Tyvärr blir det mer och mer uppenbart att Rod Rosenstein måste bort. Hans påhitt och hans lögner börjar bli allt för besvärande. Hade republikanerna haft en större majoritet hade han varit borta sedan länge, för nu börja det bli mer och mer likna landsförräderi (inte underligt för en jude)

https://www.politico.com/story/2018/07/13/house-republicans-rod-rosenstein-impeachment-719816

Det är så absurt att denna cirkus kan fortsätta trots att vi vet att Mueller och Rosensten bara hittar på och snart kommer att fly till Israel om de inte vill ställas inför en militärdomstol.
2018-07-17, 18:52
Medlem
Egentligen borde ingen bli förvånad över Trumps reaktion på Muellers undersökning. Han är en känd klimatförnekare, och har aldrig litat på FBI och andra myndigheter. Det spelar ingen roll hur mycket bevis de presenterar för Trump och andra förnekare. Det har stått i bibeln i nästan 2000 år:

Luk 16
31Men Abraham sade: ’Lyssnar han inte till Mueller and his spooks, då låter han inte övertyga sig ens om någon står upp från de döda.’”

Detta fenomen har alltså varit känt länge, men är ingen ursäkt.
2018-07-17, 19:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nä jag har ingen som helst aning om hur många som är inblandade, och det låter mycket troligt att man kan skrämma iväg/tillbaka de minst motiverade/insyltade.
Ett större problem är då Trumps väljare, som jag förmodar också är NRAs kärntrupp. Vem ska dessa rösta på istället och kan de tänkas bli sura om "etablissemanget" avsätter deras kandidat? Återigen, ryssvänligheten i sig hos Trump & co har varit uppenbar sedan dag 1 och jag tror inte GOPs gräsrötter är beredda att ta fram högafflarna för att jaga ryssälskare lika mycket som de är motiverade att storma Washington. Dvs precis samma till synes udda sympatier som Trumpen själv åter visade i Helsingfors. Det finns inget värre för honom än det sk etablissemanget i Washington, och definitivt inte för hans väljare heller. De *älskar inte* Moskva, men de hatar Washington, vilket gör att de *gynnar* Moskva. Så pass mycket att Moskva säkerligen gjort allt för att underblåsa anti-etablissemangsstämningen.

Putin definitivt strategiskt geni om han spelar ett spel som går ut på att försvaga väst. Om hans mål är att göra Ryssland bättre/starkare/mer respekterat borde han avgått för sådär 8-10 år sedan och är en en enda stor katastrof.
Divide and conquer är rätt enkla saker, klarar de flesta.
Dock har ju Putin en ENORM erfarenhet på området.

Men det största misstaget man kan göra, är och inbilla sig Ryssland bryr sig om någon annan än sig själv.

Men du har rätt, det är ett helvete att reda ut denna röra.
Vilket även Mueller fått ta lärdom av kan jag tänka mig, dock verkar han som en som kryper fram men vet exakt vart han ska krypa får nå resultat.

Jag tror faktiskt att den Svenska Trumpnissarna här skulle hylla Trump om han skickar en atombomb och till Sverige och där de bor.
Så havererade är många av dessa, även om de har poänger med en del.
Dock detta blinda hyllningarna och osedda försvarningarna man har hos vissa, är så galet felaktigt och hur lite de tänker med sin egna hjärna eller ens alls.
Hade man sett någon kritik emot Trump, så hade jag haft mycket enklare att svälja de som är här och är Trump fans.

Det är därför de redan har bestämt sig att allt Mueller säger är fel, häxjakt och annat sånt tramsande.
Och detta oavsett vad för bevisning det handlar om.

Dock det vakuum vi nu sett här i ett dygn, detta sker ofta vid nederlag.
Tydligaste var väl med Roy Moore, där de var perplexa i flera dygn efteråt.
Så undrar hur de kommer reagera om utredningen visar på ett otvetydigt samarbete med Ryssland.
Jag tror det blir någon form av härdsmälta.
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Tyvärr blir det mer och mer uppenbart att Rod Rosenstein måste bort. Hans påhitt och hans lögner börjar bli allt för besvärande. Hade republikanerna haft en större majoritet hade han varit borta sedan länge, för nu börja det bli mer och mer likna landsförräderi (inte underligt för en jude)

https://www.politico.com/story/2018/07/13/house-republicans-rod-rosenstein-impeachment-719816

Det är så absurt att denna cirkus kan fortsätta trots att vi vet att Mueller och Rosensten bara hittar på och snart kommer att fly till Israel om de inte vill ställas inför en militärdomstol.
Vad skulle det vara för lögner Mueller har hittat på?
Du är medveten om att Mueller bara utreder väl?
Känner jag är tvungen och säga detta, då en del verkar inbilla sig han är hela rättsväsendet.

Men i trojkan Rosenstein, Mueller och Trump, så är den enda som ens nära militärdomstol just Trump och i så fall för förräderi och för sålt ut sig till Ryssarna.
Men i verkligheten är ingen av dom ens i närheten av någon militärdomstol, är du full är bara allmänt icke bildad?
2018-07-17, 19:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Egentligen borde ingen bli förvånad över Trumps reaktion på Muellers undersökning. Han är en känd klimatförnekare, och har aldrig litat på FBI och andra myndigheter. Det spelar ingen roll hur mycket bevis de presenterar för Trump och andra förnekare. Det har stått i bibeln i nästan 2000 år:

Luk 16
31Men Abraham sade: ’Lyssnar han inte till Mueller and his spooks, då låter han inte övertyga sig ens om någon står upp från de döda.’”

Detta fenomen har alltså varit känt länge, men är ingen ursäkt.
Vilka bevis för collusion mellan Putin och Trump i syfte att manipulera valet upplever du har presenterats?
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är därför de redan har bestämt sig att allt Mueller säger är fel, häxjakt och annat sånt tramsande.
Vilka bevis för collusion mellan Putin och Trump i syfte att manipulera valet upplever du har presenterats?
2018-07-17, 19:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Samma svar som de andra 500ggr du frågat detta, varför tror du det ändrar sig nu?
Och jag pratar om såna som dig och hur beter dig, och med alltid det kategoriska igelkott försvaret som ni alltid visar upp om nått negativt sägas om Trump.

Mueller kommer med åtal/förhandlingar när han hittar kriminella, men annars får du vänta tills han är klar.
Se där nu har jag upprepat samma sak 501 ggr
Och jag är den ointelligenta, rofl tokigt det kan bli.

Dock den senaste arresteringen i söndags, gör så det börjar osa än mer katt och det som du säger aldrig har hänt(i och för sig har aldrig något någonsin hänt, om nu det inte är nåt bra, men då är det alltid tack vare Trump.), dock ser det bara ut och stärka teorin att vi har ett otillåtet samarbete.
2018-07-17, 19:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Samma svar som de andra 500ggr du frågat detta, varför tror du det ändrar sig nu?
Och jag pratar om såna som dig och hur beter dig, och med alltid det kategoriska igelkott försvaret som ni alltid visar upp om nått negativt sägas om Trump.

Mueller kommer med åtal/förhandlingar när han hittar kriminella, men annars får du vänta tills han är klar.
Se där nu har jag upprepat samma sak 501 ggr
Och jag är den ointelligenta, rofl tokigt det kan bli.

Dock den senaste arresteringen i söndags, gör så det börjar osa än mer katt och det som du säger aldrig har hänt(i och för sig har aldrig något någonsin hänt, om nu det inte är nåt bra, men då är det alltid tack vare Trump.), dock ser det bara ut och stärka teorin att vi har ett otillåtet samarbete.
Okej Klyban.
Citat:
Men vilken bevisning är det du pratar om här?

Citat:
Jag förstår verkligen inte vilken bevisning det är du pratar om. Utredningen är ju inte ens klar. Den blir färdig i Oktober, om du undrar.
2018-07-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Alltihop hänger på om det faktiskt finns någon samverkan mellan Trump (och hans kampanj) och ryssarna. Gör det inte det, vilket det inte ser ut att göra, så är det hela bara skuggboxning.

Inrikespolitisk avgrundssplittring och misstänkliggöranden i amerikansk politik är något Putin ler i mjugg åt. Kim Jong-Un också.

Samverkan mellan Trumps kampanj och ryssarna har alltid synts, men det är ju frågan om att kunna fastställa vilka brott som begåtts och de har ju varit en del. Och självklart ler Kim 3 och Putin åt detta. Detta är väl ett av de gemensamma mål de har. De spelar Trump som en fela och han fattar ingenting. Han tror att han äger halva Ryssland nu och ska bygga hotell i miljontals.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja så är det. Han ger sig inte förrän han hittar något, det vore förödande för hans egen karriär och de många personer som satt sin tillit åt att han ska hitta något graverande på Trump. Nu verkar det inte gå så lätt och resultatet blir att han utvidgar "undersökningen" allt mer och mer in i alla tänkbara och otänkbara ställen. I slutändan kanske han sätter dit någon low-level aide till Trump för någon bullshit charge o alla Anti-Trumps kan skatta sig lyckliga till att de äntligen "bevisat" Trumps långsiktiga samarbete med skurken Putin. Att det skulle leda till impeachment som är deras riktiga mål tror jag icke dock.

Konstigt att Trump pratar med Putin i två timmar utan att han har någon som kan backa upp honom vad som sagts?

Det sas ju redan från början att alla olagligheter som hittas ska tas tas om hand om. Så brukar det ju vara i undersökningar, man låter inte andra olagligheter vara för att man hade ett annat utgångsläge.
2018-07-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Den här gemutredningen blir bara mer och mer patetisk. Finns inte en chans att man hittar något vid det här laget. Hade det funnits något substantiellt hade det kommit fram tidigare. Ni som går och hoppas och har Mueller som idol är totalt bortgjorda. Trump behöver inte sparka någon för ju mer tiden går desto mer tragisk och pinsam blir Mueller.

I september så ansåg du att utredningen bara blir mer och mer patetisk. Hur du tänker att man inte har hittat något innan man börjar leta så hittar man inget heller när man har letat i drygt ett halvår. För nu finns det då lite grann att gå på rent i klarhet. Men mer ska komma fram allt eftersom.
2018-07-17, 20:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej Klyban.

Men vilken bevisning är det du pratar om här?

Jag förstår verkligen inte vilken bevisning det är du pratar om. Utredningen är ju inte ens klar. Den blir färdig i Oktober, om du undrar.
Jag pratar om de bevis som kommer finnas när utredningen är klar av Mueller, sa aldrig nått om vad det var.
Du vet redan detta, varför en sväng till?
Trodde vi hade glömt efter alla dessa upprepningar?

Du är medveten om att det heter bevis oavsett om det är till fördel för Trump eller nackdel?(bara undrar då ditt svar tydde på annat)
Och visar det sig samarbete inte ens existerat, så har ju Mueller bevis på detta.

Tveksamt om Muller är klar i Oktober, men vi kan alltid hoppas.
2018-07-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Samverkan mellan Trumps kampanj och ryssarna har alltid synts, men det är ju frågan om att kunna fastställa vilka brott som begåtts och de har ju varit en del. Och självklart ler Kim 3 och Putin åt detta. Detta är väl ett av de gemensamma mål de har. De spelar Trump som en fela och han fattar ingenting. Han tror att han äger halva Ryssland nu och ska bygga hotell i miljontals.

Konstigt att Trump pratar med Putin i två timmar utan att han har någon som kan backa upp honom vad som sagts?

Det sas ju redan från början att alla olagligheter som hittas ska tas tas om hand om. Så brukar det ju vara i undersökningar, man låter inte andra olagligheter vara för att man hade ett annat utgångsläge.

Varför är det konstigt? Varför skulle inte ledare för två stormakter kunna föra en konversation på egen hand? Varför behöver Trump någon som kan backa upp vad som sagts? De har ju tolk bägge två så onekligen finns det ju minst en person som kan backa upp Trump i vilket fall.

Oerhört märkligt inlägg från dig.
2018-07-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
De "bevis" ni tar fram i tråden är inte mycket till sådana.
Att de har haft möten håller knappast i domstol. Mest snömos faktiskt.

De måste ha vittnen eller på band tror jag. Press på underhuggare och överenskommelser med dem kan leda till vittnen, men hur trovärdiga blir dem.
Det är en typisk amerikansk grej som inte skulle fungera i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Dumheter och fake news. Vad annars? Klart man lyckas krysta ut en liten skitkotte när man tagit i stort i snart ett år. Vilket sammanträffande att det kom just nu. Alla kommer bli besvikna och efter man "levererat" är det dags att lägga ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Frågan är om man är beredd att ta konsekvenserna. Vad är målet? Att avsätta Trump?

Jag tror att kongressen kan ha problem med en sådan situation oavsett om Trump är skyldig eller ej.
Av många olika skäl. Dels för USA men också att man sätter prejudikat, man vet inte följderna helt enkelt.
Trump har en arme av advokater, det hela kan bli mycket smärtsamt för många.
Demokraterna kommer dras in tror jag, Obama var President då.

Var har arméerna av advokaterna tagit vägen då?

Sen tror jag inte att alla blir besvikna men sannolikt blir några det. Det är långt ifrån färdigt än. Det hela ska nystas fram och alla sak få sin chans att vittna och få sin chans att förklara vad de själva gjort och få sin chans att bestämma sig för att berätta vad man vet om andra för strafflindring.

Tid tid tid. Allt ska undersökas noggrant och minutiöst. inget får lämnas åt slumpen när man ska föra en så här stor undersökning mot dess slut. Så fort någon ändrat sitt vittnesmål eller ett annat vittnesmål ska allt kolla igen. Så nu får vi vänta och se vilka de är som blir de besvikna.
2018-07-17, 20:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag pratar om de bevis som kommer finnas när utredningen är klar av Mueller, sa aldrig nått om vad det var.
Du vet redan detta, varför en sväng till?
Trodde vi hade glömt efter alla dessa upprepningar?
hahahahahahha. Helt fantastiskt.
Citat:
Du är medveten om att det heter bevis oavsett om det är till fördel för Trump eller nackdel?(bara undrar då ditt svar tydde på annat)
Och visar det sig samarbete inte ens existerat, så har ju Mueller bevis på detta.
Okej. De där bevisen som kommer presenteras i framtiden, oklart när. Jag förstår.

Citat:
Tveksamt om Muller är klar i Oktober, men vi kan alltid hoppas.
Han lär släppa en liten delrapport då som inte kommer innehålla några som helst bevis för collusion mellan Trump och Putin i något syfte överhuvudtaget. Det hela är ju en uppenbar häxjakt för de flesta som är lite vettiga, vilket vi ser i hysterin hos Trumpofoberna. Ni verkar ha tappat greppet totalt. Jösses vilka tokdårar som har uttalat sig på CNN under dagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in