2018-07-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Innehållet ligger på gatan. Massor av blod med ljusa bitar i.

Är det killen som sköts igår på Rosengård i videon?
Citera
2018-07-17, 19:25
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det sägs att poliskonstaplarna gjorde HLR på offret. Verkar ju lite överkurs när hjärnan ligger på gatan, så att säga. Någon som kollat på videon och kan bekräfta innehållet.

Finns en video där de gör HLR, poliserna i denna lutar sig mest över offret och konstaterar att han är stendöd. (HLRn bör ha genomförts senare.)

Antigen så har väl en polis tagit dödsskjutningsoskulden och instinktivt agerat efter det han lärt sig eller så har poliserna valt att göra något bara för att lugna massorna.

Gällande innehållet, blodigt!
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-07-17 kl. 19:34.
Citera
2018-07-17, 19:26
Medlem
Vet inte om det framkommit men den döde har suttit anhållen för morden på Nydala 3 juli men han släpptes och avskrevs då det troligen skett en namnförväxling.
Senast redigerad av lionatthezoo 2018-07-17 kl. 19:29.
Citera
2018-07-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Finns en video där de gör HLR, poliserna i denna lutar sig mest över offret och konstaterar att han är stendöd. (HLRn bör ha genomförts senare.)

Antigen så har väl en polis tagit dödsskjutningsoskulden och instinktivt agerat efter det han lärt sig eller så har poliserna valt att göra något bara för att lugna massorna.

Kan du skicka videon till mig är du snäll? Tack!
Citera
2018-07-17, 19:29
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desdenova
Kan du skicka videon till mig är du snäll? Tack!

Finns några kommentarer bakåt. Klicka upp den jag citerade så finns den där.

Edit: För känsliga, så är detta filmat bara några få meter från dödsoffret och där är gott med blod och hjärnsubstans.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-07-17 kl. 19:32.
Citera
2018-07-17, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Tror inte ett skit på det du säger, om det hade varit ett uns sanning hade du inte haft en aning jävla sumprunkare!
Polisen pratar inte om sådant mer än i filmer idiot!

Enkel matematik. Hittills har drygt ett par dussin skjutningar skett i malmö hittills i år, och de lär hinna med ett par dussin till innan året är slut. Vilka som ligger risigt till är lätt att räkna ut.
Citera
2018-07-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Enligt mig kommer det alltid vara småsint om det handlar om 4 importer som åker moped för att döda en människa eller om det handlar om en Svensson som gör detta. Öga öga tand för tand handlar om mottot att bemöta fienden på samma nivå. Dvs en mot en. Sammantaget hade Siamak mer (mot bakgrund av vad som står i tråden som länkats om man bildar sig en egen uppfattning) stake än alla andra i den staden. Att man då ser en konkurrent som fientlig och vill ta kål på den. Historien talar för sig klart han blir en måltavla då. Han borde ha lämnat den staden redan när han visste att de var på jakt efter honom. Det är bara ynkryggar som skjuter ihjäl någon enstaka individ i grupp.

Du har ingen verklighetskontakt verkar det som, man mot man lol.

När det kommer till liv och död så handlar det om att vara smart och använda sina styrkor och resurser på bästa sätt(i sammanhanget).
Så om det krävs flera personer att likvidera någon och komma undan med det så är det så man gör det.

Ska dom duellera i gryningen ensamma på en äng eller vad har du för fantasier?
Citera
2018-07-17, 19:34
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desdenova
Är det killen som sköts igår på Rosengård i videon?

Han här sköts igår (Varning! Stark video därav spoiler).

Facebook: https://www.facebook.com/z*ki.ensam.9
*=a
Citera
2018-07-17, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Finns några kommentarer bakåt. Klicka upp den jag citerade så finns den där.

Edit: För känsliga, så är detta filmat bara några få meter från dödsoffret och där är gott med blod och hjärnsubstans.

Usch hur tänkte egentligen poliserna som utförde hlr. Lär ju knappt gjort någon nytta annat än att det ser ut som att polisen gör något.

Sen är det sjukt att folk filmar sånt och sprider det på internet.
Senast redigerad av Kalambolle 2018-07-17 kl. 19:38.
Citera
2018-07-17, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Någon från polisen har berättst för personal på sjukhuset...... För att de frågade?

Nej det är en som jobbar på sjukhuet som gett mig denna infon, dom har bra kontakt o brukar diskutera när det sker skottlossningar och då kom dom in på detta
Citera
2018-07-17, 19:39
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Usch hur tänkte egentligen poliserna som utförde hlr. Lär ju knappt gjort någon nytta annat än att det ser ut som att polisen gör något.

Som jag skrev i min andra kommentar så antagligen någon som inte varit med om detta tidigare och instinktivt agerat efter böckerna (kanske till och med någon som blivit placerad utifrån) eller för att bara agera på något sätt för att lugna massorna. Jag tippar på det sista, kan säkert bli hätskt stämning med alla som tog sig dit om polisen "inte gör något".
Citera
2018-07-17, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle

Sen är det sjukt att folk filmar sånt och sprider det på internet.
Exakt. Polisen filmar bara, de fattar oxå att han är borta med delar av hjärnan på gatan, men nu slipper de kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in