Citat:
Ursprungligen postat av
Gabbe4311
Enligt mig kommer det alltid vara småsint om det handlar om 4 importer som åker moped för att döda en människa eller om det handlar om en Svensson som gör detta. Öga öga tand för tand handlar om mottot att bemöta fienden på samma nivå. Dvs en mot en. Sammantaget hade Siamak mer (mot bakgrund av vad som står i tråden som länkats om man bildar sig en egen uppfattning) stake än alla andra i den staden. Att man då ser en konkurrent som fientlig och vill ta kål på den. Historien talar för sig klart han blir en måltavla då. Han borde ha lämnat den staden redan när han visste att de var på jakt efter honom. Det är bara ynkryggar som skjuter ihjäl någon enstaka individ i grupp.
Alltså, det gick bra för Sigge och hans kompanjon Al*. Varför börja bete sig som ett jävla psyk då för?😳 måste ju fatta att folk lackar till slut.
Och killen var betydligt mkt äldre, större och mer respektingivande än dom små 18-20 åringar som han robbade och botade. Jävligt fegt. Som att Mekky skulle gå till en lågstadieskola och börja bota småkillarna o robba dom.
Fan affärerna flöt på i stan, han och Al* på ena sidan och en annan grupp på andra sidan. Allt var top-notch tills han spårade ur😔
Hade inte spelat någon roll om han dragit från stan, han hade redan klivit på rätt rejäla tår då. Han levde på lånad tid helt enkelt!
Det är där jag oxå drar paralleller till Mekky. Historien upprepar sig, bara annan stad och annan kille. Men beteendet är detsamma!
Och det jag menar är att Mekkys dagar är ju tvärsäkert räknade, han lever oxå på lånad tid. Spelar ingen roll vem han är, hur han är eller vad han är kapabel till. Det finns ALLTID, uteslutande alltid, någon/några som är värre, sitter på mer våldskapital, bredare och tyngre kontakter samt betydligt mer stålar och är bra mkt mer psyk, som till slut tröttnar. Och då är han som sagt rökt. Du kan springa, men du kan inte gömma dig för alltid....
*=i