2018-07-17, 11:00
Medlem
Honan6s avatar
Undrar om LW:s mördare njöt av sitt dåd? Om så är fallet, lever hen kanske livets glada dagar och spelar återkommande upp händelsen i sitt huvud för sin njutnings skull. Kanske hen tänker att det var fint att strypa (om strypmord skett) den söta halsen? Eller så lider hen helvetes kval och utåtagerar på en massa besynnerliga sätt.

Svaret har endast mördaren, än så länge...
Citera
2018-07-17, 11:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Gick inte att svara på Snor-Johan´s inlägg...
Det Snor-Johan menar är väl att om ni skall fortsätta att skriva att det finns teknisk bevisning mot SD, och vittnesuppgifter som kan anses vara besvärande för honom, så kanske ni också bör visa varifrån de här uppgifterna kommer (gärna genom att länka till era källor). På det sättet får vi andra en möjlighet att själva bedöma uppgifternas trovärdighet.
Citera
2018-07-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det Snor-Johan menar är väl att om ni skall fortsätta att skriva att det finns teknisk bevisning mot SD, och vittnesuppgifter som kan anses vara besvärande för honom, så kanske ni också bör visa varifrån de här uppgifterna kommer (gärna genom att länka till era källor). På det sättet får vi andra en möjlighet att själva bedöma uppgifternas trovärdighet.
Menar Du att det blir lättare att ta en diskussion om man det inte går att svara...
Vad jag skrev är att det verkar som SD och LW hade kontakt på mordkvällen... om det var öga mot öga är det ingen som vet... troligare ev sant via telefon...
Citera
2018-07-17, 11:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Menar Du att det blir lättare att ta en diskussion om man det inte går att svara...
Vad jag skrev är att det verkar som SD och LW hade kontakt på mordkvällen... om det var öga mot öga är det ingen som vet... troligare ev sant via telefon...
Så vad vet ni då, egentligen? Och varifrån kommer uppgifterna som ni menar pekar mot SD?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-17 kl. 11:28.
Citera
2018-07-17, 11:25
Medlem
Som jag har förstått har en del av den tekniska bevisningen från NFC inkommit, men fler analyser väntas. Detta lär ta en del tid har man sett från andra mordfall. Senast igår läste jag om ett annat fall som inträffade i dec-17 och där man först i förra veckan kunde binda en GM genom teknisk bevisning.
Vi får nog vänta helt enkelt och GM får njuta av den varma sommaren som en fri man
Citera
2018-07-17, 11:31
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Tystnaden från polis och åklagare måste nog tolkas som att man redan från början kom in på fel spår, och det skulle vara intressant att veta hur man går vidare nu. Fortsätter man att in absurdum leta efter något som talar för att SD skulle vara gärningsmannen, eller börjar man titta åt annat håll? I den senaste artikeln i NA talas lite kryptiskt om "nya grejer", och SD benämns nu som "huvudmisstänkt". Det skulle ju faktiskt kunna tolkas som att man nu har börjat undersöka även andra möjligheter.

När det gäller den här tråden verkar den dominerande uppfattningen (åtminstone om man ser till antalet inlägg) fortfarande vara att SD är gärningsmannen. Problemet med den teorin är väl att det verkar vara svårt att få till ett övertygande motiv för SD att döda LW. Otaliga varianter har krystats fram i försöken att göra åklagarens intresse för SD begripligt, alltifrån "den försmådde narcissisten" till "kaninen i grytan", men fortfarande saknas väl belägg för att SD och LW ens skall ha haft en närmare relation efter tjafset i bilen 2017.

På senare tid har det också föreslagits att det skulle finnas vittnesiakttagelser av SD på platsen, och att det skulle finnas teknisk bevisning som talar för att han är inblandad. Ännu så länge måste dock allt det här betraktas som trådsanningar.
tystnaden behöver inte betyda vare sig det ena eller det andra.
Du är dålig på att tolka, tolkar jag det som.
Citera
2018-07-17, 11:32
Medlem
Citat:
Så vad vet ni då, egentligen? Och varifrån kommer uppgifterna som ni menar pekar mot SD?
"Vilka ni"? Du kanske ska läsa tråden från början så kan Du få en ledtråd...!
Och att Snor-Johan skriver här som svar på ett inlägg från mig som hen hänvisat till vore det bra att kunna svara... trodde att FB gick ut på det...?!
Citera
2018-07-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Va? Varför skulle du ens försöka att besvara SnorJohans signaturlänkar? Börjar inte tråden nu att spåra ur, är det värmen?🤔

Nej. Vet inte vad du menar att jag skall svara på.😐

"Din tur" väcker inga minnen?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-17, 11:45
Medlem
Citat:
Utan att vara rasist så tycker jag tanken även måste gå till ev samband med LW:s jobb, inget ska uteslutas. Det känns inte lika obekvämt som spekulationer om närstående även om inte det heller kan uteslutas... likväl som MGM...
Snälla rättsstaten... lös detta!
Hörde på P1 igår ang hur lång tid det tar med DNA-resultat, underlättar inte! Intressant jobb hoppas många söker den utbildningen för det lär behövas mycket arbetskraft där de kommande åren.

Det kan ju ha varit en blond blåögd arier som inte tyckte Lena såg nog svensk ut. 🤔
Citera
2018-07-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
"Din tur" väcker inga minnen?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ja när du dammar av det så.
Men tycker inte att jag direkt är skyldig något svar; någon skrev att hen misstänker att GM är en vuxen, du svarade att du också hade 'några sådana på lager' utan att utveckla vilka, jag frågade då dig vilka MGM:s du hade i åtanke och du uppgav några namn. Och responderade med ett "Din tur".
Men jag har inga namn att komma med, och har ej aldrig påstått det.
Valde då att avstå från att skriva ett inlägg som ej ger tråden nåt. Som detta.😐
Citera
2018-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Det kan ju ha varit en blond blåögd arier som inte tyckte Lena såg nog svensk ut. 🤔
Snarare verkar det som att flera "blond blåögd arier" verkar tycka att hon var av intresse oavsett...
Citera
2018-07-17, 12:05
Medlem
Nattvioliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tycker att ditt resonemang runt linor, rep, bandage, talk mm är väldigt vettigt och trovärdigt.

Jag är böjd åt, men inte helt övertygad om, din teori om motiv och GM.

”Det där andra” som jag inte kan släppa och som i förlängningen kan innebära avstängning:

Jag började läsa denna tråd nån av de första dagarna efter att LW försvann.

Sen har jag följt den.

Vissa saker som dök upp fångade mitt intresse så mycket att jag, utan att ha någon annan info än vad som kom i inlägg i denna tråd, började kolla runt även i andra trådar.

Det tar tid att läsa 1000 sidor, men har man semester så har man.

Jag är fortfarande intresserad av flera fall än ett.

De som tycker att det är bs, det är helt ok.

Den som förlöjligar och tycker att man tjatar, ok.

Den som frågar och frågar och inte förstår - därför att man inte har orkat läsa två sidor tillbaka, lite mindre ok. (Detta gällde särskilt när jag började delta aktivt, runt midsommar.)

Spekulera om motiv och GM får man - men man får inte spekulera om användares identitet.

Och det är liksom där det skär sej, så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Oavsett om de kände varandra eller inte 2004
så kan LW ändå ha fått reda på något
under den tid hon och SD hade ett förhållande.

Han kan ha berättat något och hon kan ha tänkt
att hon hade tystnadsplikt som pastor och därför
inte anmält honom.

Och ha intalat sig själv att han inte utgjorde någon
fara för henne eller någon annan i dagsläget.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var ungefär det här jag tänkte skriva i mitt senaste inlägg, men jag formulerade det inte så här väl!

(Edit
Och DFT kanske kan friseras lite... med årtal osv. Att relationer startas senare än man uppgett, för att förvirra lite. (Nu blev det konspirationsteori mot konspirationsteorin, men i brist på relevant info så fortsätter spekulerandet. Har man inte bröd får man ta limpa, lite så. ))

Eftersom DFT fortfarande skaver både hos mig och i tråden försöker jag vidga tänket lite (vill verkligen kunna avfärda de, måhända helt slumpartade, sammanträffanden och beröringspunkter som dyker upp vid korsläsning av aktuella trådar). Är det någon som vet när MH (UWs hustru nr. 2) tog körkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in