Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Ni som känner förhållandena, varför i helv. sticker inte den där Mekky bara ifrån Malmö, det är ju bara att flytta till Norrland där ingen följer honom. Vill han sälja knark går det väl lika bra i röda Norrbotten som i röda Malmö. Har dom här gangstrarna någon sorts konstig dödslängtan, jag begriper inte detta.
Här ligger nyckeln till Malmös tragedi, och det handlar inte bara om varför kriminella typer som Mekky inte flyttar från Malmö. Det handlar om varför så fruktansvärt många muslimska invandrare flyttar
till Malmö.
Jag har en bekant som genom sitt arbete kommer i kontakt med många nyanlända flyktingar som bosätter sig i Malmö. En familj, som enligt min bekant är snäll och hygglig, klagade på att de hade upplevt både skottlossningar och explosioner sedan de hade bosatt sig i Malmö. "Det är nästan som att vara kvar i Syrien!"
Jag frågade min bekant varför familjen då hade bosatt sig i just Malmö. Varför hade de inte sökt sig till t.ex. Lund? Nej, det går inte, svarade min bekant. De flesta flyktingar känner sig inte hemma i Lund. De har nästan inga landsmän där. De vill bo i Malmö.
Det är detta som är orsaken till Malmös tragedi. Extremt många mer eller mindre krigsskadade (muslimska) flyktingar har under snart tre decenniers tid valt att bosätta i Malmö. Här har det vuxit fram en otroligt stark kriminell kultur, helt dominerad av (muslimska) första- andra- och tredje generationens invandrare.
Och det är därför som så många främst muslimska unga män blir ihjälskjutna i Malmö.
Det är i Malmös kriminella kultur som extremt grovt kriminella personer som Mekky känner sig hemma. Mekky kan inte flytta till Lund, lika lite som de nyanlända syriska familjen i Malmö kunde bosätta sig i Lund.