2018-07-17, 02:41
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Dessa 300 kan tredubblas inom dom närmsta åren och var står vi då? Jag vill inte ens tänka mig det eländet. Det enda kriminella personer förstår är om man sätter hårt mot hårt, det är de enda språket dom förstår tyvärr. Sen expressen jag kan lova dig att de finns många fler än 300 och hela denna mentaliteten "du är cool och du har makt om du har tabanja " och all glorifiering utav orten,skjutningar,vapen droger m.m i dessa områden och även på sociala medier gör att många i dessa områdena och runtomkring hamnar just i dessa kretsar och då är dom många fler än "300" min vän.

Du har en poäng att expressen är inget att lita på och statistiken är nog "mörkad" men det finns också en tippingpoint, Tex New York som på 80 talet tillhörde en av världens farligaste städer ,anses idag vara en av världens tryggaste stad. skit brukar ha förmågan att slå ut skit och new york är ett bevis på det.
och malmö kommer också gå igenom denna tippingpoint och just nu håller skit på att slå ut skit i malmö och med tiden kommer våldet sjunka.
Citera
2018-07-17, 02:50
Medlem
Beblanda aldrig albaner med araber. Jag känner ett par albaner och dem är en miljon gånger bättre än araber. Araber är inga européer först och främst. Sen att det finns nån enstaka alban som leker ”bror” med en arab kommer man inte ifrån.
Citera
2018-07-17, 03:02
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Är det inte den här herren? https://i.imgur.com/c8cIFrF.jpg

De va en dålig bild, finns de ingen bättre bild på denna gossen? Han är ju en av Malmös "tyngst" kriminella enligt aftonhoran och expressen och han har fått en jävla publicitet här på Flashback.
Citera
2018-07-17, 03:07
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
De va en dålig bild, finns de ingen bättre bild på denna gossen? Han är ju en av Malmös "tyngst" kriminella enligt aftonhoran och expressen och han har fått en jävla publicitet här på Flashback.

Om det tog mig fem sekunder att hitta den bilden utifrån tråden så lär du hitta fler om du bara bemödar dig att leta runt lite.
Citera
2018-07-17, 03:10
Medlem
Att de fortsätter röra sig ute när de vet om att de står på tur är ju korkat.

Men det måste väl sköta jobbet sitt.'

Var han helt ensam? Brukar dessa inte gå i grupper?

Han var ju modig i alla fall, att gå ute helt själv är ju inget dessa brukar göra
Citera
2018-07-17, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Att de fortsätter röra sig ute när de vet om att de står på tur är ju korkat.

Men det måste väl sköta jobbet sitt.'

Var han helt ensam? Brukar dessa inte gå i grupper?

Han var ju modig i alla fall, att gå ute helt själv är ju inget dessa brukar göra

Bo är ju rätt tung och hans grabbar med tror deras entourage är större än gms
Citera
2018-07-17, 03:30
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmirMekky
Frankie trycker F5 konstant i tråden och får stånd att hans namn nämns. Jävla pissluffare.

Har någon sparat klippet så vi kan lägga upp det på youtube och föreviga det?

Har sparat videon.
Citera
2018-07-17, 03:32
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alissaalissa
HAHAHHAHAHA för det första har han här inte bidragit till något de e bara Nicola Frankie som bidrar med fakta och för det andra han serber bara kopierar Nicolas inlägg o leker att han vet grejer . Och jag vet allt om allt o alla i Malmö jag e brud o tro mig många killar snackar i mina öron. Men såna som dig får inte veta sånt här vuxensnack .

Jag har analyserat inläggen och tycker merparten har varit givande initialt. Jag tycker inte direkt "Hoppas innerligt att du har fel om det är rätt zakarias jag tänker på" på sidan 3 är ett klockrent öppningsinlägg i kontrast till AmirMekky (användaren) inlägg. Användaren verkar dessutom inte ens säkert veta vem som har blivit skjuten. Inläggen innan detta var dessutom dom som ledde fram till namn på BO. Så nog har användaren AmirMekky bidragit till en stor del.

Jahadu, du vet allt om alla i Malmö du. Det är ingen som bryr sig. Käften går i vart och vartannat inlägg men du har samtidigt inte bidragit med en enda intressant sak till tråden. Om du nu vet så mycket så tycker jag gott du kan bidra på samma sätt som så många andra redan gjort i tråden. Tills dess är din vetskap, ur trådens synpunkt, fullständigt irrelevant. På samma sätt som att ditt kön. Bidra till trådämnet eller var tyst.
Senast redigerad av Slipsluder 2018-07-17 kl. 03:35.
Citera
2018-07-17, 03:54
Medlem
Åhaaa... jag är halv svensk har dejtat en alban och aldrig igen va de värsta misstaget jag gjort. Men men de så sjukt omoget att sitta och prata om raser. Om ni vill kasta skit på varandra gör det i ett sånt forum.
Just i detta forum pratar vi om en ung man som dött. Måste påpeka att det är sjukt omoget att sitta och slå vad om en annan människas liv. Finns folk som varit tyngre kriminellt belastande än amir och lyckats vända. Min man va väldigt tungt kriminell en gång i tiden, man gjorde vad man kunde för att tjäna snabba pengar för att sedan kasta bort dom på skit. Iaf åter till ämnet han gjorde en total omvändning började studera hitta en annan väg och numera är han drogfri fri från kriminalitet. Alla kan ändras.
Det är synd om unga män som Amir, ingen människa mår bra av att förlora så många nära och kära, han är en 21 grabb som haft oddsen emot honom. Han vet att de kan sluta på 3 olika sätt. Död kåken eller dra till ett annat land och göra nånting vettigt av hans liv. Men som sagt det är inte så lätt som att bara lägga ner, finns gol risk, ingen utbildning kriminellt belastad blir svårt med jobb, kommer från en familj med kriminell bakgrund, de allt han fått lära sig, lätta pengar blir svåra pengar. Dessa grabbar sörjer sina vänner, dom är tajta d9m har minnen o känslor. Vi kan bara hoppas att någon dag vaknar de och ser hur många familjer har gått under.
Citera
2018-07-17, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
”Detta är löst i morgon”.

Tycker det är intressant att man mer och mer skjuter från mopeder. Inte köra förbi med bilen och öppna automateld ala Amerika. Utan den mer sydeuropeiska stilen med två personer på en moped. Förare och skytt. Undrar om de också har ryggsäckar med telefonkataloger?

Intressant, har jag aldrig sett eller hört innan. är det som någon slags fattig mans skyddsväst mot skott bakifrån eller?
Svårt att få tag på dom tjocka telefonkatalogerna som vi hade innan dock. Måste bli jävligt tungt om man ska ha tillräckligt många för att stoppa en 9mm helmantlad tex.
Citera
2018-07-17, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Question21
Åhaaa... jag är halv svensk har dejtat en alban och aldrig igen va de värsta misstaget jag gjort. Men men de så sjukt omoget att sitta och prata om raser. Om ni vill kasta skit på varandra gör det i ett sånt forum.
Just i detta forum pratar vi om en ung man som dött. Måste påpeka att det är sjukt omoget att sitta och slå vad om en annan människas liv. Finns folk som varit tyngre kriminellt belastande än amir och lyckats vända. Min man va väldigt tungt kriminell en gång i tiden, man gjorde vad man kunde för att tjäna snabba pengar för att sedan kasta bort dom på skit. Iaf åter till ämnet han gjorde en total omvändning började studera hitta en annan väg och numera är han drogfri fri från kriminalitet. Alla kan ändras.
Det är synd om unga män som Amir, ingen människa mår bra av att förlora så många nära och kära, han är en 21 grabb som haft oddsen emot honom. Han vet att de kan sluta på 3 olika sätt. Död kåken eller dra till ett annat land och göra nånting vettigt av hans liv. Men som sagt det är inte så lätt som att bara lägga ner, finns gol risk, ingen utbildning kriminellt belastad blir svårt med jobb, kommer från en familj med kriminell bakgrund, de allt han fått lära sig, lätta pengar blir svåra pengar. Dessa grabbar sörjer sina vänner, dom är tajta d9m har minnen o känslor. Vi kan bara hoppas att någon dag vaknar de och ser hur många familjer har gått under.

Nej, det är inte synd om honom. Han gjorde ett val. Betala priset.
Citera
2018-07-17, 04:00
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Question21

Jätte bra skrivet. Ödmjuk och jordnära människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in