2018-07-17, 00:29
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag undersöker argument samt väger för och emot, och jag har redogjort för de invändningar jag stött på hittills. Hade frågan varit enkel med ett för mig självklart svar hade jag naturligtvis tagit ställning och redovisat den.

Jag konstaterar dock att du bara redovisat argument FÖR ett förbud.
Citera
2018-07-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGanjaMan
Fast majoriteten av svenskar har ALDRIG velat ha mer invandring utan snarare färre!
Det har du helt rätt i. Tyvärr så har en majoritet dock röstat för partier som vill ha mer invandring.
Citera
2018-07-17, 00:35
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du kanske inte tycker att det är misshandel att smörja in en fralla i ansiktet på någon, men jag lova dig att en svensk domstol skulle ha en annan syn på den saken.

Cyklisten cyklade omkull när han försökte spotta på NMR-aktivisterna. De var snälla nog att ge honom en smörgås som tröst.
Citera
2018-07-17, 00:35
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Jag konstaterar dock att du bara redovisat argument FÖR ett förbud.
Problemen med förbud är ju uppenbara, det sluttande planet, åsiktsförtryck o.s.v.

Samt en korrumperad och maktfullkomlig statsapparat med dunkla motiv är ju ingen favorit det heller. Vilket jag tagit upp.
Citera
2018-07-17, 00:37
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Problemen med förbud är ju uppenbara, det sluttande planet, åsiktsförtryck o.s.v.

Samt en korrumperad och maktfullkomlig statsapparat med dunkla motiv är ju ingen favorit det heller. Vilket jag tagit upp.

Se där. Du kan ju. Fast jag har då inte sett att du luftat de argumenten tidigare i tråden.
Citera
2018-07-17, 01:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Fast jag har då inte sett att du luftat de argumenten tidigare i tråden.
Det för du sett mig genom ett filter hittills, du har trott dig veta var du har mig - vilket jag påtalat flera gånger. Man läser dåligt utifrån förutfattade meningar.

Dessutom är dessa argument rena självklarheter, så jag förstår ärligt talat inte varför du spiller bådas våran tid med att detta.
Citera
2018-07-17, 01:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Åsiktsförtryck är knappast ett sluttande plan om det är just rasistiska åsikter som förbjuds. då är det omedelbart just åsiktsförtryck.

Om vi dessutom ser på vad rasism från början stod för är det att det finns raser och att dessa har olika egenskaper, någon ras är smartare än en annan osv. Att politiskt bestämma att man inte får tro på detta är rätt problematiskt, detta är snarare en sak som forskning bör belägga eller avfärda men hur forskar man om detta om vissa åsikter är olagliga? I grunden är detta lika anti mot vetenskap som det tidigare var när man inte fick tro att jorden var rund.

Eller som att förbjuda folk från att tro att män som grupp har vissa egenskaper som är överlägsna kvinnor. Sådan tro ska förstås inte förbjudas i lag utan detta är snarare sådant som vetenskapen får belägga eller avfärda.

I det första fallet så är det väl dokumenterat att folk från olika delar av världen har markant olika hög IQ och ändå ska man inte få tro att vissa raser har egenskaper som är överlägsna andra raser. Men det finns inga raser hävdar någon och kanske är det så men detta är väl en sak för vetenskapen att svara på som sagt. Vetenskapen bygger i sin natur också på att den alltid ska kunna prövas och att ny information kan leda till nya vetenskapliga teorier, men hur går det till om det är politiskt eller religiöst bestämt vad man får tro eller inte tro?
Citera
2018-07-17, 01:25
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Regeringen vill nu med hänvisning till att Nordiska Motståndsrörelsen höll torgmöten och delade ut flygblad i Almedalen förbjuda "rasistiska organisationer". Vilka mer organisationer avser de förbjuda? Vad har de för möjligheter att driva igenom en sådan förbudslag och vad kan det få för följder? Själv ser jag syftet att kväsa politisk opposition som givet, men det kan ju också få vara en diskussionsfråga om så är fallet.

https://www.svd.se/regeringen-forbjud-rasistiska-organisationer

Följden blir att vi kommer närmare 1984.
Citera
2018-07-17, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Regeringen vill inte ha någon massinvandring. Glöm inte att det var regeringen Löfven som stängde dörren 2015. Delar av MP vill förvisso ha fortsatt oreglerad invandring, men S vill definitivt inte ha det.

Förslaget att förbjuda rasistiska organisationer handlar inte om invandringen, utan om att förhindra angrepp på de invandrare som redan kommit hit.

Ja så sött. Nej man ska titta på vad regeringen gör, inte vad den säger. Inga svenska soldater är ännu utkommenderade för att stoppa invandringen. Det är fortfarande fritt fram att bara kliva över gränsen, begära asyl (dessa borde motas bort) och så är de inne och det är på gång på nytt.

Vägen till helvetet går alltid via goda föresatser, heter det ju. Du är medlöpare till den svenska regimen och överslätar vad den gör. Den kan brinna i helvetet, anser jag.
Citera
2018-07-17, 07:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Följden blir att vi kommer närmare 1984.

Men det har vi varit redan ett tag, om du inte har märkt det.
Staten med flera styr det mesta redan, vad folket ska göra och tycka.
Citera
2018-07-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Vilket gör ditt inlägg jag citerade något motsägelsefullt.

Varför då? Det är ju precis den taktik man väljer att använda för att stänga ute SD, det spelar ju inget vad folket vill? Det är ju ett faktum. Sedan att SD väljer att ansluta sig till skaran hycklare är ju en helt annan sak, såklart - även om jag personligen tycker det är ganska mycket värre att få bort landets potentiellt största parti, bara för att man är sura barnrumpor, kontra att få bort en potentiell terrororganisation... men... allt är relativt!
Citera
2018-07-17, 09:10
Medlem
Eftersom regeringen kallar SD för rasister mest hela tiden - så är frågan om regeringen önskar förbjuda detta stora politiska oppositionsparti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in