2018-07-16, 23:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Finns det någon annan version? Har jag isf missat.

Caféägaren beklagade att han inte kunde förhindra misshandeln av cyklisten.
Citera
2018-07-16, 23:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Varför tjata om en påstådd misshandel i denna tråd, misshandel är redan olagligt så det är inget som motiverar denna lag.
Citera
2018-07-16, 23:10
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hur skall de då göra när de redovisar valresultat? Godkänna och officiellt lista röster på Kalle Anka och Janne Andersson men ogiltigförklara röster på NMR, för att det är en kriminell organisation?
Citera
2018-07-16, 23:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför tjata om en påstådd misshandel i denna tråd, misshandel är redan olagligt så det är inget som motiverar denna lag.

Poängen var att nazisterna skröt om det hela på sin sajt. Det är den typen av agerande som provocerat fram regeringens förslag.
Citera
2018-07-16, 23:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Vad hände med det du nyss kallade för misshandel?

Du kanske inte tycker att det är misshandel att smörja in en fralla i ansiktet på någon, men jag lova dig att en svensk domstol skulle ha en annan syn på den saken.
Citera
2018-07-16, 23:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Poängen var att nazisterna skröt om det hela på sin sajt. Det är den typen av agerande som provocerat fram regeringens förslag.

Fortfarande saknar det relevans för tråden och denna lag. Om de har begått sådana brott så finns det redan en lagstiftning mot sådana aktiviteter, det är inget argument för en lag mot fel åsikter.
Citera
2018-07-16, 23:29
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du har uttryckt dig lite mer försiktigt i dina två senaste inlägg ja. Men jag ställde ju frågan till dig innan dess. Kan du verkligen hävda att du argumenterat mot ett förbud?
Jag undersöker argument samt väger för och emot, och jag har redogjort för de invändningar jag stött på hittills. Hade frågan varit enkel med ett för mig självklart svar hade jag naturligtvis tagit ställning och redovisat den.
Citera
2018-07-16, 23:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du kanske inte tycker att det är misshandel att smörja in en fralla i ansiktet på någon, men jag lova dig att en svensk domstol skulle ha en annan syn på den saken.

Det ska du nog inte ha en övertro på men du är kanske lite naiv.
Citera
2018-07-16, 23:31
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Här kommer dina rätta takter fram, du gillar inte att folk får uttrycka sina åsikter så det är inte förvånande att du gillar förslag som det här, även om du inte riktigt vågar erkänna det.

Lite lustigt också att du säger att jag inte vet något om dig trots allt det du sagt och i nästa andetag anklagar mig för att vara nazist. Du verkar ha grava personliga störningar och obefintlig självinsikt.
Som sagt helt humorlös och ingen läsförståelse. Eller tryckte du inte på spoilerknappen? Jag speglade din debatteknik.
Citera
2018-07-16, 23:31
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Var har han sagt det? Film, blogg eller via email? Den lokala dagstidningen är ingen verifierbar källa. Har du lust att länka en bra källa?
Citera
2018-07-16, 23:32
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Det märkliga är väl hur man enbart tittar på EN organisation?
Gör man? Låter besynnerligt.
Citera
2018-07-16, 23:34
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Nej, det skulle de inte ha. Det vet du också. Det skulle på sin höjd bli ofredande.

Märkligt hur du är pigg på att prata hårklyverier och praragrafer i andra trådar, medans du här skiter fullständigt i det. Du pratar gärna om lagtexter och tolkningar i flertalet andra trådar.

Här är du bara jude. Föga förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in