2018-07-16, 21:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns flera dörrar, men den viktigaste, som Alliansen lämnat på vid gavel, stängde regeringen Löfven. Borgarna fegade däremot ur och kritiserade regeringens beslut, som de inte själva vågade ställa sig bakom.

Faktum är att inga dörrar stängdes som du felaktigt påstod.

Citat:
Din konspirationsteori om att regeringen vill förbjuda SD saknar verklighetanknytning. Inte ens Arnstad tror på detta.

- Faktum är att statsminister Löfven flera gånger har påstått att SD är rasister
- Faktum är nu också att regeringen vill förbjuda rasistiska organisationer

Det kräver då ingen konspirationsteori att utifrån dessa två faktum dra slutsatsen att regeringen vill förbjuda SD.
Citera
2018-07-16, 21:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Påstår du att vi fortfarande har oreglerad invandring, som på den sorglösa Alliansens tid?

Citat:
- Faktum är att statsminister Löfven flera gånger har påstått att SD är rasister

Det kräver då ingen konspirationsteori att utifrån dessa två faktum dra slutsatsen att regeringen vill förbjuda SD.

S säger att de vill ha republik, men tror du därför att de tänker avskaffa kungahuset?

Man bör alltid skilja på politisk retorik och politisk handling.
Citera
2018-07-16, 22:00
Medlem
Citat:

Ja, dom är ju helt klart skiträdda för vad de närmaste 4 åren för med sig, kaos och åter kaos tror jag.
Sen nästa period har dom nog ännu värre problem än i år, HUR övertyga folk?
Ne, detta invällningskaos dom skapat blev politikernas död.
Citera
2018-07-16, 22:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Påstår du att vi fortfarande har oreglerad invandring, som på den sorglösa Alliansens tid?

Vad är det in denna text du har svårt att förstå: "Faktum är att inga dörrar stängdes som du felaktigt påstod."?

Citat:
S säger att de vill ha republik, men tror du därför att de tänker avskaffa kungahuset?

Man bör alltid skilja på politisk retorik och politisk handling.

Så din teori är att det bara är politisk retorik när Löfven och flera andra inom 7K-partiet är rasister, menar du att de är så ohederliga?

Och trots att du nu skiljer på politisk retorik och politisk handling så går du helt på den politiska retoriken om att dörrarna stängdes 2015 trots att invandringen fortsatte i stor skala. Du verkar ha stora svårigheter med att vara konsekvent i din retorik. Men det är kanske bara är "politisk retorik" från din sida?
Citera
2018-07-16, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Blir så glad när ni som är oinsatta men tydligen lättkränkta , ska kommentera

Då ni sverige-vänner inte är rasister så berörs ni inte av förslaget.
Eller hur ?
Nä klart att jag inte berörs, är både enot våld och extremism. Känner mig superlugn!

Jag är däremot inte 100 % lugn om lagändringar i yttrandefrihetslagar exempelvis kommer i tveksamma agendors händer en dag i framtiden.

Fråga dig själv hur du hade sett på detta om exempelvis SD hade kommit med ett förlag om stt ändra yttrandefrihetslagarna för att ”stoppa” islamister, eller vänsterextrema.

Många hade sett det som oroväckande och pratat om de är odemokratiska och vill begränsa yttrandefriheten.

Och Vänsterpartiet har väl många gånger varit skeptiska i andra sammhang i yttrandefrihetsfrågor och integritetsfrågor, när det passar. För mig passar det alltid, jag är även skeptisk till liknande lagändringar och håller med V när de har varit det.

Och lagar mot vänsterextremister/islamister drabbar väl inte dig om du inte är extremist så varför bry sig?

Man kan som sagt inte heller utgå ifrån att partier som man litar på just nu alltid kommer ha makten.

Men om du nu inte ser problem i något fall här så är du i alla fall konsekvent. Det är jag med. Men jag tror bara mer på andra insatser + att använda sig av den lagstiftning som redan finns.

Det kan även tilläggas att inga rapporter som jag har läst om extremism (BRÅ osv.) ens efterlyser några nya lagar, de föreslår istället många andra lösningar. Som inte en jävel verkar intresserad av att lyssna på :-)

Har faktiskt nästan aldrig sett några medier åt något håll belysa just kapitlen med förslag på konstruktiva lösningar när en ny rapport kommer. Mycket märkligt, om man nu vill bekämpa extremism.
Citera
2018-07-16, 22:15
Medlem
NorthernAngels avatar
Eftersom S trycker på att det är just rasistiska organisationer som skall förbjudas; inte anti-demokratiska, revolutionära eller våldsamma partier (Vilket skulle passa in på många anarkistiska, islamistiska och kommunistiska organisationer nära S, V och MP). Samtidigt som de anser att SD är ett rasistiskt parti så är det ju SD regeringen vill förbjuda. De skiter i NMR, det är SD som hotar deras makt.

Man är väldigt lättlurad för att inte förstå det. Men de som försvarar S nya lag vet ju det mycket väl; de vill förbjuda SD så de låtsas inte förstå.

T.o.m. M börjar bli skraja. Efter SD kan det vara M som är rasister och kan förbjudas med den nya lagen.
Citera
2018-07-16, 22:24
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Han som "ramlade" och fick en fralla insmord i ansiktet (enligt Nordfront).

Nazisterna är verkligen bra på att binda ris till sin egen rygg.

Vad hände med det du nyss kallade för misshandel?

Citat:
De skröt ju t.ex. på sin sajt om hur de misshandlade den stackars cyklisten i Klintehamn.
Citera
2018-07-16, 22:25
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Regeringen vill inte ha någon massinvandring. Glöm inte att det var regeringen Löfven som stängde dörren 2015. Delar av MP vill förvisso ha fortsatt oreglerad invandring, men S vill definitivt inte ha det.

Förslaget att förbjuda rasistiska organisationer handlar inte om invandringen, utan om att förhindra angrepp på de invandrare som redan kommit hit.

NMR verkar mest angripa AFA, HBTQ-aktivister, judar etc. Jag har sett dem diskutera mycket med invandrare, Muslimer håller med NMR om väldigt mycket. Regeringen skiter i både NMR och judar, de är ju anti-Israel och försvarar muslimskt hat mot judar. Nej det är SD som hotar S makt. SD kan bli det nya folkrörelsepartiet och ta ifrån dem LO också. S kan bli ett 8 % parti som i Nederländerna. Lagen är till för att förbjuda SD.
Citera
2018-07-16, 22:26
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Detta är ju NMR:s egen version, men om jag minns rätt skrev inte ens de att cyklisten spottade på dem, utan att han spottade i riktning mot dem. Knappast något som gav dem rätt att misshandla cyklisten.

Finns det någon annan version? Har jag isf missat.
Citera
2018-07-16, 22:27
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
NMR är ett nazistiskt, rasistikt, vidrig "sällskap" som givetvis skall förbjudas. Intelligenskvot noll liksom deras hårväxt.
Fattar inte hur en del av resonerar när ni vill att sådana galningar, som tillhör Hitlertiden, har ett existensberättigande. Oavsett om vi har yttrandefrihet och föreningsfrihet så skall sådana avarter som inte fattar de mest självklara fundamenett dvs en tro på att människors lika värde vid födseln är en självklarhet.

Fin rant. Vill du förbjuda några andra när du ändå håller på?
Citera
2018-07-16, 22:29
Medlem
Varför har regeringen från början lobbat för mångkultur i decennier, när det uppenbarligen konstant leder till destabilisering och polarisering?

Folk börjar ju bara hetsa och hata varandra åt alla håll.? Söndra och härska?
Citera
2018-07-16, 22:32
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
NMR är ett nazistiskt, rasistikt, vidrig "sällskap" som givetvis skall förbjudas. Intelligenskvot noll liksom deras hårväxt.
Fattar inte hur en del av resonerar när ni vill att sådana galningar, som tillhör Hitlertiden, har ett existensberättigande. Oavsett om vi har yttrandefrihet och föreningsfrihet så skall sådana avarter som inte fattar de mest självklara fundamenett dvs en tro på att människors lika värde vid födseln är en självklarhet.

Spelar ingen roll vad man tycker så går yttrandefrihet före allt oavsett vad dom har för vidriga åsikter.Jag tycker inte massa libtards och högerpopulister ska peta i nåt jävla åsiktsfilter överhuvudtaget. Den ena sidan kallar den andra rasister och omvänt så är det landsförrädare så ge fan i yttrandefriheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in