Citat:
Ursprungligen postat av
krauthammer
Blir så glad när ni som är oinsatta men tydligen lättkränkta , ska kommentera
Då ni sverige-vänner inte är rasister så berörs ni inte av förslaget.
Eller hur ?
Nä klart att jag inte berörs, är både enot våld och extremism. Känner mig superlugn!
Jag är däremot inte 100 % lugn om lagändringar i yttrandefrihetslagar exempelvis kommer i tveksamma agendors händer en dag i framtiden.
Fråga dig själv hur du hade sett på detta om exempelvis SD hade kommit med ett förlag om stt ändra yttrandefrihetslagarna för att ”stoppa” islamister, eller vänsterextrema.
Många hade sett det som oroväckande och pratat om de är odemokratiska och vill begränsa yttrandefriheten.
Och Vänsterpartiet har väl många gånger varit skeptiska i andra sammhang i yttrandefrihetsfrågor och integritetsfrågor, när det passar. För mig passar det alltid, jag är även skeptisk till liknande lagändringar och håller med V när de har varit det.
Och lagar mot vänsterextremister/islamister drabbar väl inte dig om du inte är extremist så varför bry sig?
Man kan som sagt inte heller utgå ifrån att partier som man litar på just nu alltid kommer ha makten.
Men om du nu inte ser problem i något fall här så är du i alla fall konsekvent. Det är jag med. Men jag tror bara mer på andra insatser + att använda sig av den lagstiftning som redan finns.
Det kan även tilläggas att inga rapporter som jag har läst om extremism (BRÅ osv.) ens efterlyser några nya lagar, de föreslår istället många andra lösningar. Som inte en jävel verkar intresserad av att lyssna på :-)
Har faktiskt nästan aldrig sett några medier åt något håll belysa just kapitlen med förslag på konstruktiva lösningar när en ny rapport kommer. Mycket märkligt, om man nu vill bekämpa extremism.