2018-06-18, 08:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Bra inlägg från tidigt i tråden
När man läser 10 första sidorna i denna tråd har knappt något nytt tillkommit 🙄
Mycket som tillkommit är väl närmast att betrakta som veckotidningsskvaller.
Citera
2018-06-18, 08:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Har sedan hon hittades där hon gjorde haft en tanke om att LW kan ha fått ett meddelande på ena eller andra sättet om att hon bör gå dit för att sonen är där - man kan ha lurat dit henne på så sätt t ex genom att säga ungefär: "Du borde nog komma hit genast, din son är stupfull." Vore inte konstigt om hon släppte allt hon höll på med i så fall och rusade ut.

Exakt. Vem/vilka släpper man i normala fall allt för (och ger sig ut i natten för att få fatt i om man måste)? En fd älskare för ”en snabbis” eller liknande? Nej. Barnen! Tack för ditt inlägg.
Citera
2018-06-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Om jag vore kriminalpolis och om jag fick bestämma så skulle jag för säkerhets skull vilja noga undersöka dem som bor närmast fyndplatsen. Främst Byalagsvägen 3/Rättarevägen 9 (OT så är det två hus på samma tomt där eller om det hus som står som Rättarevägen 9 är ett väldigt stort garage), de har visserligen ett staket åt plankhållet som hindrar transport till planket en del, samt även kolla de som bor på Rättarevägen 7.

Den förstnämnda bostaden har kanske inte fönster åt "rätt" håll men funderar ändå på om de som bor närmast borde ha hört de hemska skrik som eventuellt har hörts runt kl 23.30. Bullerplanket viker av precis ner mot deras håll och slutar ganska precis snett ner mot hörntomten där.

Hitta.se har bättre karta än Google maps tycker jag.

https://www.hitta.se/kartan!~59.28873,15.18606,19z/tr!i=lEPn1hZo/search!i=3002729731!q=Byalagsgatan!t=single!st=plc /tileLayer!l=1/geocode!l=59.28893:15.18559

Om de nämnda läser här och, vilket är rätt troligt, är helt oskyldiga så ber jag om ursäkt för jag drar in er i sammanhanget. Skulle gissa att de personer som bor så nära fyndplatsen är nogsamt förhörda, eller det är i alla fall vad jag hoppas. De närmast skulle lättast kunna flytta en kropp dit - om det är vad som hänt.

Jag kan inte heller släppa tanken på att fler människor borde ha hört de påstådda skriken den natten.
Citera
2018-06-18, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag kan inte heller släppa tanken på att fler människor borde ha hört de påstådda skriken den natten.

Enda anledningen jag kan se är att hon skrek nere vid motorvägen
Jag har skrivit min teori i detalj ca 2 dagar sedan
Citera
2018-06-18, 09:16
Medlem
Citat:
Vi vet inte om polisens dörrknackning har lett till nått?!
Sedan är det så med ljud, du kan stå 10m från en som skriker och inte höra, medan en annan står 100m bort och hör varje stavelse. Allt beroende på vind och ljudkulisser.
Citera
2018-06-18, 09:19
Medlem
Angående LW:s fysiska kondition efter olyckan under vintern:
Geocachelogg 2018-04-20
Ska för första gången vara med på Läckö-Kinnekulle event och får en synnerligen fin helg i Västergötland med kvalitetscaching bland grottor, klätterträd, strömmande vatten, krypningar och vitsippor i mycket gott sällskap, strålande sol och säsongspremiär för bara ben. Och benen, de bär! Efter en slalomkrasch med brutna ben och kryckor som resultat har det varit en kamp i vinter för att ens kunna gå. Denna helg, tre månader efter olyckan, kunde jag för första gången klättra igen. Vilken lycka! Och även springa lite i skogen för en FTF
Citera
2018-06-18, 09:20
Medlem
Citat:
Enda anledningen jag kan se är att hon skrek nere vid motorvägen
Jag har skrivit min teori i detalj ca 2 dagar sedan

Jag hittade det du skrivit om detta och läste det igen. Ja, LW kan ha skrikit (av smärtor och för att påkalla uppmärksamhet) nere vid motorvägen efter att t.ex ha kastat sig ut från GM fordon. Hon behöver inte ha skrikit exakt vid FP.
Citera
2018-06-18, 09:22
Medlem
Citat:
Jag hittade det du skrivit om detta och läste det igen. Ja, LW kan ha skrikit (av smärtor och för att påkalla uppmärksamhet) nere vid motorvägen efter att t.ex ha kastat sig ut från GM fordon. Hon behöver inte ha skrikit exakt vid FP.

Det är svårt att veta vad som hände eftersom polisen inte avslöjat mordplatsen om de vet var den är ?
Citera
2018-06-18, 09:23
Medlem
Citat:
Det är svårt att veta vad som hände eftersom polisen inte avslöjat mordplatsen om de vet var den är ?

Annars har jag också tänkt på husen närmast planket Hörde de inget ? Är de förhörda ?
Citera
2018-06-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vi vet inte om polisens dörrknackning har lett till nått?!
Sedan är det så med ljud, du kan stå 10m från en som skriker och inte höra, medan en annan står 100m bort och hör varje stavelse. Allt beroende på vind och ljudkulisser.

Det kan ju finnas fler skrikvittnen som vi inte vet om ännu. Ja, ljudet valde väl sina egna vägar beroende på olika förutsättningar just där och då kanske.
Citera
2018-06-18, 09:32
Medlem
Citat:

Just så. Här står vi och stampar för att vi inte vet om FP är MP tex. Hoppas att utredarna vet vid det här laget...
Citera
2018-06-18, 09:50
Medlem
Samma logg som ovan (2018-04-20)

Listan inför denna helg var blygsam: Några lösta mystar, ett sedan länge önskat finprojekt, nån UE, lite klättring och gott om utrymme för eventen och de nya cacherna vi hoppades skulle vara roliga och så blev det. Åkte tillsammans med m.g.l. på fredagen och burkade lite i Mariestad och avslutade med en skymningsräd på Kinnekulle. Lördag förmiddag uppiggande morgonklättring innan sammanstrålning med vännerna längs E18: mattias.nassen, lhasa_runner, GP-Esset, BeholderX och lingonet.

Den infon jag fått från två oberoende är att LW och ML var i en relation vid detta tillfälle, men höll på bryta. Ni ser vem hon krokade ihop med på lördagen, BeholderX, som tydligen var hennes senaste relation.
Nu är jag osäker om båda källorna, eller bara ena nämnde att ML (m.g.l) vart arg/irriterad/besviken på LW, att hon gått vidare medJH (BeholderX).

Ordet relation kan inbegripa mycket och tolkas olika.
Denna information (två oberoende källor) är från en annan som står inblandande lite närmare. Så risken för hörsägen och feltolkningar ökar givetvis, men känns som det stämmer i loggar och övrig information som droppats.

Som ni ser på datumet är det inte ens en månad innan hon mördas ML och LW reste ensamma iväg på event.
När ML:s (m.g.l) namn nämns i trådet sp skriver någon typ: "Glöm honom, han var i USA".
Lite senare kommer en annan på att han kom hem den helgen (12-13:e maj, hon mördas den 14:e)

OM det är ett relations/svartsjukemord, känns SD:s relation för 1,5 år sedan väldigt långt borta för SD NU ska bli nattsvart. Det fanns ju egentligen inget LW skulle kunna avslöja om SD för HD (hon har ju ny pojkvän enligt dom som står henne nära). Allt med SD som mördare känns ologiskt med det vi vet idag (anmälan och även otroheten är graverade, men ligger långt bak i tiden att man tycker att man borde besannat sig om man vart "tokig").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in