Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jag är också rätt säker på atr SD är gärningsman. Nej jag tror inte LW hade någon hållhake på honom, HD visste redan om affären och misshandeln var ju nedlagd.
Troligen ville SD återuppta relationen med LW då han nu var ensam. LW ville dock inte ha med honom att göra. Att dådet sammanfaller med usa resan är ingen slump. Kanske åkte han dit för att övertala henne att följa med?
Benägen att lägga fram en delvis motsatt tes om att SD (förutsatt att han alls åkte dit )åkte till LW i en tilltagande förbittring över att hon inte låter honom ostörd söka ställa tillrätta förhållandet med sina barns mor. Man kan med visst fog hävda att resan var en överraskning som togs med bestörtning av LW som förargad och sårad var upprörd över att SD plötsligt skulle åka iväg med HD. Till detta ska inte bortses från att förskyllan över HDs och SDs havererade äktenskap också förelagts LW..
Insikt i LW,s drivna personlighet motiverar mig tro att LW var oresonlig mot SD och vägrade prompt att acceptera ett nej utan att ta strid. LW var polemisk lagd vilket även visade sig i dom urartade bråken med äldsta sonen. Glöm inte att gemensam nämnare för samtliga anmälningar både visavi NW och SD är LW.
"Hon ville mer"och jag förutsätter att SD under lång tid levt under hot om anmälan. Anmälan som togs tillbaka och bilanmälan ger här insikt i att" hon ville mer" och är med säkerhet bara toppen av ett isberg vilket historien lärt oss i fall som detta.
Förutsatt att SD är GM är mitt antagande att scenariot inte utan fog ger GM starkast möjliga motiv till exekusionen av LW.
Med visshet om att mitt inlägg upprör dom som förfäktar att hos en avliden ska ignoreras dom sidor man själv betraktar som icke tilltalande är min position att det är en vanvördig skymf att inte värdesätta var människas dignitet med hela dess väsen.
Tilläggas kan att raderna inte är avsedda att på något sätt missakta LW utan ska endast ses som ett oförtröttligt intresse att begripa vad som tilldragit sig och av GM motiverat ett så besinningslöst våld i fallet Wesström.