2018-07-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
SD’s försvarsadvokat har ju i media uttalat sig om att de MGM och BO haft ett kärleksförhållande från och till. Vet du något om ungefärlig tid och när dessa kärleksförhållanden ska ha utspelat sig? Eller kan det vara så att han hittar på en del, kanske att de skulle haft det i närtid för att förklara ev. DNA.
Efter en del info här i tråden och en del luskande i sociala medier tyder det iaf på att de haft något på G under förra året och åren innan.
Har också haft funderingar på att detta dåd sammanfaller precis innan USA-resan, kan det ha varit planerat, om han i något sjukt sinnestillstånd tänkt att han lättare kan lappa ihop det med ex-frun om den förra älskarinnan är väck..

Nej jag vet inget om deras förehavanden, men SD kan mycket väl ha sagt att de nyligen träffats för att förklara DNA på LW eller i bostaden.
Jag finner det osannolikt, LW var inte korkad utan tvärtom. Hon tog nog sitt förnuft till fånga till slut och avbröt all kontakt med SD.

Ja det är ju faktiskt väldigt konstigt att HD ansökte om inresetillstånd i usa i bilen till Arlanda. Det låter ju inte direkt som att det var planerat.
Tanken jag har är att SD ville ha med LW men hon tvärvägrade, han åkte dit för att övertala henne...

Sedan ringer han HD och gråter, misstänkt och allt, kan hon inte följa med, de ska ju på geocache event? Hon faller till föga som så ofta förr, fast resan blir ju inte direkt som hon tänkt sig.
Undra vad HD vet egentligen.. hoppas utredarna har koll på det.
Citera
2018-07-16, 12:38
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, det har varit olika bud. SD verkar till sina bekanta sagt att de jobbade på relationen, vilket varit uppfattningen bland de som skrev i tråden, tillsammans med diverse rykten om LW (som jag också tror SD underblåst). Faktum är dock att HD köpt eget hus och lämnat in skilsmässoansökan undet de sista månaderna. Stora steg i en helt annan riktning. Kanske svärföräldrarna älskade sin svärson och inte sett ngn av de sidor som LW och sannolikt även HD har sett. Därför hoppades de kanske på försoning och skänkte dem en resa. Eller bara en god vänskap för barnbarnens skull. Frågan är dock hur sugen HD var på att följa med...
Har tänkt i liknande banor med tanke på att HD:s familj fortsatt att umgås med SD även efter upprepad otrohet och mordanklagelser..
Med såna föräldrar behöver man knappast ha några svärföräldrar..
Citera
2018-07-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej jag vet inget om deras förehavanden, men SD kan mycket väl ha sagt att de nyligen träffats för att förklara DNA på LW eller i bostaden.
Jag finner det osannolikt, LW var inte korkad utan tvärtom. Hon tog nog sitt förnuft till fånga till slut och avbröt all kontakt med SD.

Ja det är ju faktiskt väldigt konstigt att HD ansökte om inresetillstånd i usa i bilen till Arlanda. Det låter ju inte direkt som att det var planerat.
Tanken jag har är att SD ville ha med LW men hon tvärvägrade, han åkte dit för att övertala henne...

Sedan ringer han HD och gråter, misstänkt och allt, kan hon inte följa med, de ska ju på geocache event? Hon faller till föga som så ofta förr, fast resan blir ju inte direkt som hon tänkt sig.
Undra vad HD vet egentligen.. hoppas utredarna har koll på det.

Är det bekräftat?
Citera
2018-07-16, 12:45
Medlem
Honan6s avatar
En ts har tidigare uppmärksammat oss på denna WIG (se länk nedan) som LW ordnat.

I loggen kan ses att SysterHax loggade den 8 maj och skrev förunderliga rader.

JG tog en snabbrunda på kvällen 14 maj.

Tre "tjuriga" loggade på dagen hon hittades.

Några har loggat efteråt och har uttryckt sorg med vördnad.

Länk till Lyssna Till Livet
http://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_geotourswe2-lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5
Citera
2018-07-16, 12:54
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
SD’s försvarsadvokat har ju i media uttalat sig om att de MGM och BO haft ett kärleksförhållande från och till. Vet du något om ungefärlig tid och när dessa kärleksförhållanden ska ha utspelat sig? Eller kan det vara så att han hittar på en del, kanske att de skulle haft det i närtid för att förklara ev. DNA.
Efter en del info här i tråden och en del luskande i sociala medier tyder det iaf på att de haft något på G under förra året och åren innan.
Har också haft funderingar på att detta dåd sammanfaller precis innan USA-resan, kan det ha varit planerat, om han i något sjukt sinnestillstånd tänkt att han lättare kan lappa ihop det med ex-frun om den förra älskarinnan är väck..
Det konstiga är ju att det faktiskt verkar ha fungerat... Det har ju iaf inte fått motsatt effekt som det nog skulle fått i de flesta andra fall. Fick tidigt vibbar från Sturebymordet och inget har kommit fram som slagit undan dem..
Senast redigerad av Linxieloo 2018-07-16 kl. 13:02.
Citera
2018-07-16, 13:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Det här ser även jag som ett rimligt motiv. Om det är SD som har mördat Lena så ser jag främst två motivbilder:

1. LW måste försvinna för att inte störa återföreningen mellan SD och hans fru (blivande exfru).
2. SD blir nobbad av LW och det ska hon inte komma undan med ostraffat.

Jag tycker att USA-resan ligger för lägligt till för att vara en slump. Något i närtid måste ha utlöst gärningsmannens vrede. Exakt vad hoppas jag att utredningen har koll på.
En försmådd SD utan total kontroll på sina kvinnor tror jag kan vara en mycket farlig man. Antingen är man med honom eller emot honom.
Citera
2018-07-16, 13:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här ser även jag som ett rimligt motiv. Om det är SD som har mördat Lena så ser jag främst två motivbilder:

1. LW måste försvinna för att inte störa återföreningen mellan SD och hans fru (blivande exfru).

Jag tycker att USA-resan ligger för lägligt till för att vara en slump. Något i närtid måste ha utlöst gärningsmannens vrede. Exakt vad hoppas jag att utredningen har koll på.
En försmådd SD utan total kontroll på sina kvinnor tror jag kan vara en mycket farlig man. Antingen är man med honom eller emot honom.

Kan vara så att SD varit otrogen mot exfrun med LW och deras bråk den där kvällen/natten berodde på att LW hotat med att berätta detta för exfrun.
Citera
2018-07-16, 13:47
Medlem
Citat:

Om mördaren är psykopat så fröjdas han av denna tråd och känner sig märkvärdig det är synd
Det finns inget att spekulera kring om inte nya uppgifter kommer ut
Har ingen aning vem som gjort det Hoppas polisen har det
Jag tänker inte nämna ett enda namn innan nya uppgifter
Citera
2018-07-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
En ts har tidigare uppmärksammat oss på denna WIG (se länk nedan) som LW ordnat.

I loggen kan ses att SysterHax loggade den 8 maj och skrev förunderliga rader.

JG tog en snabbrunda på kvällen 14 maj.

Tre "tjuriga" loggade på dagen hon hittades.

Några har loggat efteråt och har uttryckt sorg med vördnad.

Länk till Lyssna Till Livet
http://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_geotourswe2-lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5

Tack för facit Jag hade inte alla rätt 😉
Citera
2018-07-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Det konstiga är ju att det faktiskt verkar ha fungerat... Det har ju iaf inte fått motsatt effekt som det nog skulle fått i de flesta andra fall. Fick tidigt vibbar från Sturebymordet och inget har kommit fram som slagit undan dem..
Ja, det är något som sticker i ögonen. De tycks ju av det man ser i geocacheloggarna inte vara på väg att skiljas. Och HD måste ju vara medveten om att SD saknar hållbart alibi för mordnatten, annars skulle ju SD aldrig ha blivit anhållen från första början
Citera
2018-07-16, 13:57
Medlem
Citat:

Det är väl någonstans där jag också hamnar när jag tänker på den MGM och motivet
Citera
2018-07-16, 13:59
Medlem
gloriouslifes avatar
På SDs geocaching logg
så har han inte lagt ut några bilder
mellan 5/10/2018 och 6/16/2018.
Det är ett väldigt långt uppehåll för att vara SD.
Vid båda dessa tillfällen är han tillsammans med sin
"mugglarvän".

Några bilder från loggen:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c4627b1d-1a34-4cae-80e0-ee06c8aba411_l.jpg
Bildtext: Runkar...

Ingen "närhetdonator" som kan bistå honom?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/41d702fe-56e9-4f4b-bae0-faae765cff33_l.jpg
Bildtext: Jag går var jag vill

Motorväg?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f0298650-2a55-4ed9-96f4-b0bc40e0d882_l.jpg
Bild på tummetotten.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-16 kl. 14:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in