Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det var en genomförbar politik från ett seriöst parti jag efterlyser.

Din personliga åsikt att det inte är genomförbart. Kan de ta sig hit kan de skickas bort med. Med tanke på de astronomiska siffrorna som de kostar per år i rena förluster så kan du allt ge dig på att det finns budget till att avisa dem genom indrag av de kostnaderna.
Citera
2018-07-16, 14:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Logistik? Det vällde in en kvarts miljon bettlare bara 2015. Givetvis är det inte svårare att skicka tillbaka dem. Och vilka är alternativen på sikt tror du? Balkanisering och inbördeskrig? Ett dysfunktionellt U-land?
Lever du med den villfarelsen så blir det inte lätt att diskutera med dig. Jag föreslår att du tar fram miniräknaren så kanske du förstår hur orealistisk idén är.

Och jag har inte sagt att vi inte måste ta tag i detta. Jag vill bara ha en seriös och realistisk berättelse om hur vi ska göra det. Det har inte AfS och därför uppmanar jag människor att tänka lite innan man stöder dem.
Citera
2018-07-16, 14:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Din personliga åsikt att det inte är genomförbart. Kan de ta sig hit kan de skickas bort med. Med tanke på de astronomiska siffrorna som de kostar per år i rena förluster så kan du allt ge dig på att det finns budget till att avisa dem genom indrag av de kostnaderna.
Jag tror inte att det handlar så mycket om pengar. Gör du?
Citera
2018-07-16, 14:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det handlar så mycket om pengar. Gör du?

Självklart handlar det om finansiering. Från finansiering av incitament till att frivilligt återvända till att tvångsmässigt avvisa de som absolut inte har här att göra. ALLA som kommit under "flyktingvågen" kan skickas ut med eskort så snabbt som det bara är fysiskt möjligt. Syrien lär uppskatta att få hem sina arbetsföra unga män, även om det är patetiskt avskrap som sviker sitt land och folk när de som mest behövs. Att knyta nära vänskapsband med länder som Irak och Syrien och en stabilare regering i Libyen är av yttersta nödvändighet för oss. Det hjälper oss alla i längden för att säkerställa välstånd och säkerhet för varandras folk i våra olika länder.

Och om globalisterna ylar och gnäller så slår vi till dövörat.
Citera
2018-07-16, 14:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Det är USA med betydligt större resurser som i princip skickar hem folk till grannländerna. Ungefär som att skicka hem ett gäng norrmän.

Okej bra, du förstår alltså att man kan deportera norrmän. Eftersom du är en hedersman så kommer du här och nu redogöra för din detaljerade beskrivning för hur detta går till rent praktiskt. När du väl har gjort det, så ska jag förklara för dig de små kalibreringar i tillvägagångssättet som krävs för att deportera någon till t.ex. Marocko. Bra deal, va? Du kommer att bli helnöjd - och hitta ett parti att rösta på 9/9

Hittade den här förresten:
Obama Administration Deported Record 1.5 Million People
https://www.npr.org/sections/itsallpolitics/2012/12/24/167970002/obama-administration-deported-record-1-5-million-people

Och det vara bara hälften av vad han gjorde.
Citera
2018-07-16, 14:25
Medlem
Citat:
Väldigt enkelt: Frivillighet versus Tvång. Så AfS stoltserar med att man är för repatriering; supportrarna upprepar det mantrat; du säger att jag kommer med kuggfrågor när jag frågar efter hur det ska gå till politiskt. Om du vill att AfS ska uppfattas som en seriös spelare så får de faktiskt ta och lägga fram hur detta ska gå till. Det kallas för politisk hederlighet vilket ni påstår andra partier inte har. Till dess är sådana utspel bara svammel och snömos.

Du skrev: "Jag vill ha reda på hela logistiken i detalj". Det är en kuggfråga, som över huvud taget inte är seriös. Den visar också att du missförstått projektet. Massåtervandringen kommer att ske steg för steg, gradvis, kanske under ett par decennier (eller längre), utifrån vanlig trial and error. Den kommer inte sammanfattas i ett tusensidigt kompendium med påskriften "Massåtervandringsplanen" som sedan ska genomföras kolumn efter kolumn. Så fungerar ju heller inte politiska processer, annat än möjligen i kommunistiska diktaturer med femårsplaner.

Om du följer AfS i sociala medier och annan kommunikation så kan du ta del av skisser till hur återvandringspolitiken kommer att se ut. Det räcker på det här stadiet. Såvida man inte, vilket man kan misstänka med dig, efterfrågar en fullständig plan för att underminera själva politiken som sådan, ett sätt att säga "Det går inte" när man egentligen menar "Jag vill inte". På tal om politisk hederlighet alltså.
Senast redigerad av Amriswil 2018-07-16 kl. 14:32.
Citera
2018-07-16, 14:27
Medlem
Citat:
De flesta jag känner till (jag har jobbat flera år med klientelet) som kommit under de sista åren lyfter inte mer bidrag än svenskar. Det finns dock en stor grupp som lever på bidrag men det är ingen miljon. Kom ihåg att de också har folk omkring sig som jobbar och som skulle bli både arga och ledsna om deras anhöriga var tvugna att åka hem, Det måste man också hantera.

Varför jobbar du med "klientelet som inte lyfter bidrag" Varför behöver du jobba med dom. Vad har du tillgång till för statistik och varför har just u den?!
Citera
2018-07-16, 14:32
Medlem
Citat:
De flesta jag känner till (jag har jobbat flera år med klientelet) som kommit under de sista åren lyfter inte mer bidrag än svenskar. Det finns dock en stor grupp som lever på bidrag men det är ingen miljon. Kom ihåg att de också har folk omkring sig som jobbar och som skulle bli både arga och ledsna om deras anhöriga var tvugna att åka hem, Det måste man också hantera.

Om du nu är så noga med detaljerade planer och siffror och fakta, in till minsta decimal, så kanske du borde föregå med gott exempel själv och presentera annat än anekdotisk bevisföring kring arbetskamrater?

Nationalekonomen Joakim Ruist har forskat kring detta och kommit fram till att en genomsnittlig "flykting" kostar det offentliga i genomsnitt 74 000 kr per år.

Ny ESO-rapport: Flyktinginvandring en kostnad för Sverige

Citat:
Under torsdagen presenteras en rapport från Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi, ESO, som studerat sysselsättningsnivån hos flyktingar mellan 1983 och 2015. Studien visar bland annat att integrationen av flyktingar gradvis försämrats under perioden, och att en genomsnittlig flykting utgör en kostnad på 74 000 kronor per år för de offentliga finanserna.

Rapporten är skriven av Joakim Ruist vid ESO, en självständig kommitté under Finansdepartementet med uppdrag att ge underlag för samhällsekonomiska och finanspolitiska beslut.

Förmodligen är beräkningarna i underkant, den verkliga kostnaden lär vara betydligt högre.

Ingen är intresserad av dina arbetskamrater.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Non sequitur.

Och när en miljon säger åt dig att fara åt helvete då?

Vår stat har en väldigt stor våldsapparat till sitt förfogande, kallas rättsväsendet. Genom att göra det illegalt för personerna att uppehålla sig på vår mark samt ha viljan att upprätthålla lagarna så kommer det bli väldigt obekvämt för de oönskade att stanna kvar. Man har historiskt landsförvisat många folk från olika länder - bland annat zigenare och judar - utan att bry sig så mycket om vart de tar vägen, så bevisligen går det om man vill.
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Det tycker du. Jag tror att det är fler som anser det vara relevanta frågeställningar i synnerhet i en tråd här. Och flera tycker nog att det vore hederligt av AfS att presentera ett detaljerat förslag hur man ska genomföra sina politiska idéer innan man ens fundera på att rösta på dem.
Personerna som utvecklat partiets politik når du lättast genom att mejla info@alternativforsverige.se. Jag lovar att det är större chans att du får svar på dina frågor på det sättet än att upprepa samma hjärndöda frågor om och om i den här tråden.

Det är inte ens säkert att AfS är medvetna om frågorna du ställer här. Så mejla dina frågor till info@alternativforsverige.se.
Citera
2018-07-16, 14:33
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Lever du med den villfarelsen så blir det inte lätt att diskutera med dig. Jag föreslår att du tar fram miniräknaren så kanske du förstår hur orealistisk idén är.

Och jag har inte sagt att vi inte måste ta tag i detta. Jag vill bara ha en seriös och realistisk berättelse om hur vi ska göra det. Det har inte AfS och därför uppmanar jag människor att tänka lite innan man stöder dem.

Det ENDA realistiska är repatriering. Nej, jag finner ditt resonemang helt obegripligt. Absolut ingenting säger att det skulle vara svårare att skicka tillbaka dem än vad det var för dem att komma hit. Jag gissar att dina bevekelsegrunder är av annat slag.
Citera
2018-07-16, 14:35
Medlem
Citat:

Räkna på antalet centrum, systembolag, stationer, gatukorsningar så kommer man nog fram till 100 000 tiggare. Ett annat sätt är att ta en promenad räkna antalet svenskar, invandrare, negrer, tiggare, etc. Invandrare kan se svenska ut med det får gå det blir ändå illavarslande.

5% tiggare
25% muslimer, tydliga tecken krävs.
20% negrer kan även vara muslimer
30% osvenskt utseende, d.v.s. blattar i någon senare generation
20% som ser etniskt svenska ut.

Afs behövs verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem