Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Håller med om känslan att det känns som om det är många som tänker rösta på Sverigedemokraterna. Framförallt när man rör sig utanför städerna på mindre orter blir det väldigt påtagligt. Som du skriver är det även många kristna invandrare och europeér som tänker rösta på Sverigedemokraterna i än högre grad än tidigare.
Dock så är det fortfarande så i storstäderna att majoriteten är extremt politiskt korrekta och massinvandringsvurmande, trots att man själva köper sig fria från massinvandringen och dess hemska konsekvenser i form av en enorm kriminalitet och en rad andra problem. Även i Norrland så är det fortfarande väldigt rött. Kunde man ändra på det skulle både S och M:s siffror falla markant om man förlorade sitt stöd i storstäder och i sossarnas fall i Norrland. Sverigedemokraterna ökar kraftigt även i storstäder och i Norrland, men från lägre nivåer än där man även tidigare har legat högt i opinionsmätningar och valresultat.
Hoppas du får rätt om 36%, jag skulle inte våga gissa på mer än 26% och tycker nog att även det är en väldigt vågad gissning. Jag säger 23%+ och vill gärna bli positivt överraskad. Just nu tror jag Sverigedemokraterna ligger omkring 25% och slåss stenhårt om förstaplatsen i svensk politik.
Vi får se om 2 månader

Håller helt klart med dig om att vi slåss om förstaplatsen!
Måste bara klargöra: det här gäller inte en liten små-ort, utan en utav dom större invandrarorterna utanför södra Stockholm.
Tror att norrlänningarna också fått nog. Känner en familj som flyttade upp till Norrland. Riktiga vänster-radikaler hela familjen. -Underbara på alla sätt, bara det att dom fått information om samhället om bakfoten, och det inser dom nu!
6 utav 7(!) familjemedlemmar ska rösta SD.
Dom har alltså gått från V till SD.
Jag tror på jordskredsseger likt Trump och Brexit. Den tysta majoriteten är större än ni tror, och många Sossar som INTE vågar rösta på SD, kommer inte ens rösta. För dom står inte ut med varken Löfven eller MP. Folk är besvikna, dom har tappat förtroendet helt till politiker i sjuklövern och MSM.
To.m kvinnorna börjar få nog av allt stirrande.
Fler och fler kvinnor har börjat lyssna på politik på fester och instämmer om att det måste bli SD.
Stigmat försvinner, andra kvinnor himlar med ögonen som om att det är en outtalad självklarhet att rösta på SD efter att jag frågat dom.