2018-07-15, 23:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men gud vad synd det är om Soros alla tentakelföreningar som då inte får lobba för bögeri, fri abort, legaliserat knark, mångkulturoch annan skit.

Buhu.

Det kommer givetvis att tillåtas andra åsikter, men inte ohemult med skitpropaganda.

Tror du på fullt allvar att Hitler tillät en fri debatt inför sina folkomröstningar? De som hade kunnat föra en fri debatt var redan mördade av nazisterna eller satt i koncentrationsläger.

Sedan tycker jag att du ska diskutera din teori att de som vill legalisera knark jobbar för Soros med TS.
Citera
2018-07-15, 23:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Det finns ingen ”junta”. Du ljuger och snackar skit som sagt. Sen blir det bara komiskt när du vältrar dig i demokratisk godhet utifrån dagens system som mest påminner om en kärringversion av DDR. Tyvärr har ju du och dina stamfränder lyckats sälja in den förljugna jakobinska demokratin. NMRs syn på demokrati överensstämmer mycket bättre med den ursprungliga i Grekland.

”I det fria och enade Norden kommer vi också skapa ett allnordiskt parlament. Parlamentsledamöterna, som kommer att komma från hela Norden, kommer att väljas av folket genom återkommande lokala personval. Något partiväsen kommer inte att behövas. Parlamentet kommer att vara den lagstiftande församlingen, driva politiska frågor och på så sätt vara folkets röst till senaten. Parlamentet ska dessutom ha makten att godkänna senatens val av ledare för Norden.

Ett system liknande den schweiziska direktdemokratin kommer dessutom att införas med beslutande folkomröstningar, detta för att ytterligare balansera senatens och ledarens maktutövning. Om medborgarna samlar ett tillräckligt antal underskrifter skall de kunna få till stånd en folkomröstning om såväl stora som små frågor. Ett misstroendevotum mot ledaren ska även kunna hållas genom folkomröstning.”

https://www.nordfront.se/var-vag-punkt-4.smr

Det finns visst en junta, den så kallade "senaten", som trots namnet inte är något folkvalt organ utan en självutnämnd junta.

Det "allnordiska parlamentet" är den demokratiska utsmyckningen jag talade om. Det skulle få precis lika stor makt som Sovjetunionens parlament hade, alltså ingen makt alls. Dess ena funktion var att bekräfta de beslut som juntan (politbyrån) redan tagit. Och politbyrån var precis som NMR:s junta inte folkvald.

Vad gäller möjligheten att avsätta "ledaren" genom folkomröstning, så föreslår jag att du läser det jag skrev om Hitlers folkomröstningar ovan. Folkomröstningarna i NMR:s nassestat skulle naturligvis inte bli fria, lika lite som Hitlers forlkomröstningar var det.
Senast redigerad av Regulus 2018-07-15 kl. 23:58.
Citera
2018-07-15, 23:55
Medlem
Sviis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är regeringen som bestämmer vem som är rasist.
Historiskt sett så har det varit upp till Svearna att avsätta/avrätta maktaktörer som inte varit helt på deras sida.
Citera
2018-07-16, 00:14
Medlem
Citat:
Jag behöver ju bara länka till ditt eget inlägg. Som jag därefter bemötte genom att hänvisa till juridikprofessor Joakim Nergelius och yttrandefrihetsexperten Nils Funcke. Seså, schas från tråden nu ditt troll.

”Vad är det för högt uppsatta jurister och erkända yttrandefrihetsexperter som slagit fast att grundlagarna vantolkas?

Nej, du har slagit fast saker, inte vi.
Att du anser det är dravel att jag känner till grundlagarna och hur de brukar tolkas gör ju inte direkt att du framstår som smart ifall du trodde det.”

-hex 27, självbefläckande troll

(FB) Regeringen vill förbjuda "rasistiska organisationer" (Sammanf/Mod)

Ditt långsökta och olsugt greppande efter halmstrån blir inte mindre patetiska för att du länkar till mina inlägg, där det tydligt framgår att du fantiserar.
Precis som jag skrev tidigare, så betyder att någon professor från Örebro varnar för vad som skulle kunna bli problematiskt ifall ett förbud, som ingen ännu vet hur det kommer utformas, möjligen införs, inget mer än just det.
Det betyder inte att inte jag känner till våra grundlagar och hur de tolkas f.n. och det betyder inte heller att de slår fast att några grundlagar vantolkas f.n.
Att du sen, som den förintelseförnekande pajas du är, sitter och bräker ur dig okvädningsord åt mitt håll är inte bara ofrivilligt självironiskt för din del. Det är dessutom ytterligare ett bevis för hur djupt insnöad du är i din brist på självinsikt.
Citera
2018-07-16, 00:34
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ja, du länkade ju själv till wikipedia som gav flera definitioner av ”rasism”. Och som jag visade kunde alla dessa definitioner appliceras på regimen. Ändå håller du fast vid att begreppet ”rasism” är relevant. Stockholmssyndromet som sagt.
Bryter diskussionen här, begriper inte vad du vill ha sagt. Verkar som du förväxlar mig med nån annan.
Citera
2018-07-16, 01:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är regeringen som bestämmer vem som är rasist.

I första hand riksdagen som är lagstiftare framröstade av folket om det nu ska vara rätt.
Det är lagar som ändrats under tid också vilket kan vara bra att komma ihåg. Håller man inte med kan det bero på att man alltså inte tillhör majoriteten av inröstad riksdag. Så egentligen avgör folket vem dom röstar på som sedan lagstiftar. Enkelt eller hur.
Citera
2018-07-16, 02:03
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns visst en junta, den så kallade "senaten", som trots namnet inte är något folkvalt organ utan en självutnämnd junta.

Det "allnordiska parlamentet" är den demokratiska utsmyckningen jag talade om. Det skulle få precis lika stor makt som Sovjetunionens parlament hade, alltså ingen makt alls. Dess ena funktion var att bekräfta de beslut som juntan (politbyrån) redan tagit. Och politbyrån var precis som NMR:s junta inte folkvald.

Vad gäller möjligheten att avsätta "ledaren" genom folkomröstning, så föreslår jag att du läser det jag skrev om Hitlers folkomröstningar ovan. Folkomröstningarna i NMR:s nassestat skulle naturligvis inte bli fria, lika lite som Hitlers forlkomröstningar var det.

Av texten jag saxade ut så framgår det att du ljuger. Det är det allnordiska folkvalda parlamentet som stiftar lagarna och den ledare som senaten utser måste godkännas av parlamentet. Vidare kan ledaren avsättas genom folkomröstning. Wikipedia kan du stoppa upp i valfri kroppsöppning förövrigt. Så fort Hitler är inblandad så vet man att judegnomerna varit framme och ljugit sig blåa.

Ska man jämföra NMRs system med något så är det i så fall det ursprungliga i USA. En stark konstitution i botten och maktdelningsprincip. En väsentlig skillnad förstås mot den jakobinska avarten med styre genom en dompterad pöbel.
Citera
2018-07-16, 02:07
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Bryter diskussionen här, begriper inte vad du vill ha sagt. Verkar som du förväxlar mig med nån annan.

Gör så du. För du verkar både förvirrad och sakna förmågan att begripa något överhuvudtaget. Förhoppningsvis ser andra komiken i att du biter dig fast vid att ”rasism” är ett relevant begrepp och gastar om förbud. Samtidigt då som du medger att regimen är ”rasistisk” mot svenskar.
Citera
2018-07-16, 02:08
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Gör så du. För du verkar både förvirrad och sakna förmågan att begripa något överhuvudtaget. Förhoppningsvis ser andra komiken i att du biter dig fast vid att ”rasism” är ett relevant begrepp och gastar om förbud. Samtidigt då som du medger att regimen är ”rasistisk” mot svenskar.
Din satans idiot, exakt var har jag gastat om förbud?
Citera
2018-07-16, 02:12
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jag har som sagt aldrig argumenterat för förslaget, däremot är jag intresserad av att diskutera saken för att möjligtvis komma fram till något och kanske bli lite klokare.

Så kommer en plattnacke och börjar dilla om stockholmssyndrom, jesus.

Vet du överhuvudtaget vad "meningsutbyte" betyder? Prova att diskutera nån gång, det är rätt givande faktiskt.
Citera
2018-07-16, 02:14
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Din satans idiot, exakt var har jag gastat om förbud?

Skäm inte ut dig mer nu för Guds skull.

”Att förbjuda rasistiska, våldsbejakande och odemokratiska organisationer har diskuterats seriöst under lång tid och är inte det minsta anmärkningsvärt. Däremot har t.ex. NMR:s agressiva provokationer ställt saken i ett annat och mer akut läge.”/Psilosopher

Citera
2018-07-16, 02:21
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Skäm inte ut dig mer nu för Guds skull.

”Att förbjuda rasistiska, våldsbejakande och odemokratiska organisationer har diskuterats seriöst under lång tid och är inte det minsta anmärkningsvärt. Däremot har t.ex. NMR:s agressiva provokationer ställt saken i ett annat och mer akut läge.”/Psilosopher

Det är endast kontaterande av fakta, och inte en argumentation. Jag säger ingenting om vad jag tycker om det ena eller det andra. Om något så ställer jag mig tveksam till lagförslaget, dock försöker jag lära mig något via hypotetiska resonemang, väga för och emot du vet.

Men det går helt över huvudet på enkelspåriga stridisar, det står helt klart. Vem av oss som skämmer ut sig lämnar vi åt utomstående att bedöma tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in