2018-07-16, 00:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Snälla...kan du beskriva hur han såg ut på den tiden.
Även utseende på hans son...

Vilket år var det nu som du träffade på den här berusade pratglada typen med en äldre följeslagare. Svarttaxigubben var som sagt kring 64-65 redan 1992. Visst var det väl även så att du ansåg att han (den yngre)hade lite högerextrema åsikter. Det kan ju kanske underlätta en identifikation. Den i det avseendet självklara kandidaten PK verkar det dock inte ha varit.
Citera
2018-07-16, 00:15
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Gubben AP var väl 80 när han avled 2010? Vad sonen heter är ju enkelt att ta reda på, om det nu finns någon anledning att göra det? AP och hans då 28-årige son är väl knappast skyldiga till HAs försvinnande men vem vet...

Vet du Xeitum vart AP bodde 1992?

Han var född 1927 har jag för mig. Jag var åtminstone av den uppfattningen att han redan då bodde på samma ställe i Braxboler som vid sin död (iaf i samma närområde). Nä "dreamis" får gärna utveckla varför hen hyser så starka misstankar mot denne gubbe +ev. medhjälpare.
Citera
2018-07-16, 00:19
Medlem
Citat:
Snälla...kan du beskriva hur han såg ut på den tiden.
Även utseende på hans son...

Ja du jäkligt bra fråga! Vad nu det har med saken att göra? Jag vet vilka hans barn är. Men hur de såg ut 92 det kan jag inte heller svara på. Om du undrar hur jag såg ut 92 så kommer jag inte ihåg det heller.

Hej hopp
Citera
2018-07-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Han var född 1927 har jag för mig. Jag var åtminstone av den uppfattningen att han redan då bodde på samma ställe i Braxboler som vid sin död (iaf i samma närområde). Nä "dreamis" får gärna utveckla varför hen hyser så starka misstankar mot denne gubbe +ev. medhjälpare.

För att jag vet att HA s DNA fanns i bilen. MEN jag säger inte att jag tror det var han som gjorde det. Men att han sedan hjälpte till att frakta bort henne det tror jag. Japp han bodde i Braxbolet där han senare brändes inne. Vem som gjorde det har ni väl också koll på ni som känner familjen så bra!

Hej hopp
Citera
2018-07-16, 00:30
Medlem
Den här AP, svarttaxisnubben.
Bodde han i madelyckan vid tidpunkten för Helenas försvinnande?
Körde han typ någon folkabuss senare? Svagt minne om att han hade en dekal med
örmarna speedway på bakrutan. Och var även mycket på Grevby.
En liten tunn gubbe. Oftast orakad och ovårdat hår. Smygkörde mycket och stirrade på allt och alla.
Den jag tänker var även bekant med Dansken runt 92 och framåt.
Tror det var någon typ av drogförsäljning på den adressen. Många utav stans pundare hängde där.
Någon som minns?
Citera
2018-07-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamies
Ja du jäkligt bra fråga! Vad nu det har med saken att göra? Jag vet vilka hans barn är. Men hur de såg ut 92 det kan jag inte heller svara på. Om du undrar hur jag såg ut 92 så kommer jag inte ihåg det heller.

Hej hopp

Ja du är inte ensam. Det är råder stor svårighet att beskriva utseende på de flesta. Tror det mest är ovilja som råder. Varför vet jag inte.
Det är självklart att du eller någon annan här som vet väl vilka som menas kan komma ihåg om vederbörande var ljus eller mörk, tjock eller smal, lockigt eller rakt hår, osv.....Det är konstigt värre här med de som känner till ............................................
Citera
2018-07-16, 00:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
För att jag vet att HA s DNA fanns i bilen. MEN jag säger inte att jag tror det var han som gjorde det. Men att han sedan hjälpte till att frakta bort henne det tror jag. Japp han bodde i Braxbolet där han senare brändes inne. Vem som gjorde det har ni väl också koll på ni som känner familjen så bra!

Hej hopp

Så branden var anlagd?

Vilken familj surrar du om?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-16 kl. 00:47.
Citera
2018-07-16, 07:04
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Kan du beskriva närmare kring DNA-fyndet i bilen?
Citera
2018-07-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Den här AP, svarttaxisnubben.
Bodde han i madelyckan vid tidpunkten för Helenas försvinnande?
Körde han typ någon folkabuss senare? Svagt minne om att han hade en dekal med
örmarna speedway på bakrutan. Och var även mycket på Grevby.
En liten tunn gubbe. Oftast orakad och ovårdat hår. Smygkörde mycket och stirrade på allt och alla.
Den jag tänker var även bekant med Dansken runt 92 och framåt.
Tror det var någon typ av drogförsäljning på den adressen. Många utav stans pundare hängde där.
Någon som minns?

Kan du beskriva ursprungliga hårfärgen på den tunna lilla gubben, rakt, lockigt hår?
Citera
2018-07-16, 10:35
Medlem
Citat:
Ok men förnamnet på H-sson har du väl?

Chr*st*r

Tror han flyttade till Gtbg
Citera
2018-07-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ja du är inte ensam. Det är råder stor svårighet att beskriva utseende på de flesta. Tror det mest är ovilja som råder. Varför vet jag inte.
Det är självklart att du eller någon annan här som vet väl vilka som menas kan komma ihåg om vederbörande var ljus eller mörk, tjock eller smal, lockigt eller rakt hår, osv.....Det är konstigt värre här med de som känner till ............................................

Så kan det säkert vara. Problemet är att 92 kände jag inte "taxigubben" därför svårt att veta hur han såg ut.

Citat:
Så branden var anlagd?

Vilken familj surrar du om?

Japp. Men som sagt det vet ni väl? Vilken familj jag "surrar" om? Vad är det som är oklart?

Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
Kan du beskriva närmare kring DNA-fyndet i bilen?

På vilket sätt närmar menar du? Jag vet att de hittade HA s DNA i bilen. MEN jag vet inte om de hittade någons mer. Tänker OM de hittade far/son av "grannens" DNA så är ju de bekanta och då svårt att säga att deras DNA kom dit vid detta tillfälle.

Hej hopp
Citera
2018-07-16, 11:05
Medlem
Ni finns som kan beskriva hårfärg och dyl. på taxisnubben med son, varför gör ni inte det, är ni rädda eller?
Dessa två var kända bland de som brukade vara ute i svängen den tiden om jag förstått rätt?
Var de ute och snurrade med bilen den natten så är det troligt att de har uppfattat något....
Men mindre troligt att de skulle delge polis tex..?
De kanske var de som skulle ställa upp för någon i knipa utanför lagens arm?
Berätta!! Det kan hjälpa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in