Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 14:47
  #10405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Att vända på frågan är intressant som jag inte tänkt på men alltid kul med nya tankebanor!

Har vad jag vet inte blivit nekad thaimassage pga av att jag är "fel" kund.

Snygg är jag inte och har mage. Men är nyduschad och är artig och trevlig.
Och ofta räcker det väldigt långt. Och pengarna förstås.

Anledningen till att jag vände på frågan var att det finns de som tycker att thaimassage är som en köttmarknad.
"Hon var inte tillräckligt snygg, så jag vände i dörren" "Henne vill jag inte ha sex med, hon var inte tillräckligt attraktiv". Tjejerna är ute efter att tjäna pengar. De erbjuder inte extra för att de tycker kunden är attraktiv.

Frågan som sådan var inte riktad mot dig personligen, utan mer att försöka på igång en debatt.
Är mycket väl medveten om att tjejerna inte kan tacka nej, om de inte är uppbokade. Dom är rädda om sitt arbete.

Har hört en del hårresande historier om hur vissa män kan bete sig. I dessa fall önskar nog en del tjejer att de kan tacka nej till kund.
Citera
2018-07-08, 17:03
  #10406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Anledningen till att jag vände på frågan var att det finns de som tycker att thaimassage är som en köttmarknad.
"Hon var inte tillräckligt snygg, så jag vände i dörren" "Henne vill jag inte ha sex med, hon var inte tillräckligt attraktiv". Tjejerna är ute efter att tjäna pengar. De erbjuder inte extra för att de tycker kunden är attraktiv.

Frågan som sådan var inte riktad mot dig personligen, utan mer att försöka på igång en debatt.
Är mycket väl medveten om att tjejerna inte kan tacka nej, om de inte är uppbokade. Dom är rädda om sitt arbete.

Har hört en del hårresande historier om hur vissa män kan bete sig. I dessa fall önskar nog en del tjejer att de kan tacka nej till kund.

Tog inte åt mig personligen men bra att du var tydlig.
Känner att jag beter mig bra på salongerna och behandlar tjejerna bra.
Fast jag frågar ibland om extratjänster när magkänslan säger att de erbjuds.

Och nästan alltid har jag rätt känsla och tjejen glad över att få sälja mertjänster och få mer pengar.
Citera
2018-07-08, 22:52
  #10407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Anledningen till att jag vände på frågan var att det finns de som tycker att thaimassage är som en köttmarknad.
"Hon var inte tillräckligt snygg, så jag vände i dörren" "Henne vill jag inte ha sex med, hon var inte tillräckligt attraktiv". Tjejerna är ute efter att tjäna pengar. De erbjuder inte extra för att de tycker kunden är attraktiv.

Frågan som sådan var inte riktad mot dig personligen, utan mer att försöka på igång en debatt.
Är mycket väl medveten om att tjejerna inte kan tacka nej, om de inte är uppbokade. Dom är rädda om sitt arbete.

Har hört en del hårresande historier om hur vissa män kan bete sig. I dessa fall önskar nog en del tjejer att de kan tacka nej till kund.

Klart att de kan tacka nej. Och det gör dem.
De säger det oftast på ett annat sätt bara. Att det är fullbokat eller att de ska stänga exempelvis.
Vissa folkgrupper är tvärkörda innan de klivit över tröskeln till exempel.
Har du hamnat illa till med någon tjej av någon anledning ligger du pyrt till hos hennes kompisar och så långt skvallret räcker också. Är du stockdum och överbetalar, lånar ut pengar, skjutsar tjejer och annat går det ryktet också snabbt.
Släpp det ensidiga tänket själv. Du tror att män utnyttjar kvinnor i den här situationen, fast verkar ha svårt att vända på det resonemanget istället.
Citera
2018-07-08, 23:19
  #10408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Klart att de kan tacka nej. Och det gör dem.
De säger det oftast på ett annat sätt bara. Att det är fullbokat eller att de ska stänga exempelvis.
Vissa folkgrupper är tvärkörda innan de klivit över tröskeln till exempel.
Har du hamnat illa till med någon tjej av någon anledning ligger du pyrt till hos hennes kompisar och så långt skvallret räcker också. Är du stockdum och överbetalar, lånar ut pengar, skjutsar tjejer och annat går det ryktet också snabbt.
Släpp det ensidiga tänket själv. Du tror att män utnyttjar kvinnor i den här situationen, fast verkar ha svårt att vända på det resonemanget istället.

Det är som vid pokerbordet. Om du inte har listat ut vem fisken är efter tre rundor är det du.

En del européer fattar inte ens att de är med i ett spel i just det här fallet.
Citera
2018-07-09, 09:54
  #10409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Klart att de kan tacka nej. Och det gör dem.
De säger det oftast på ett annat sätt bara. Att det är fullbokat eller att de ska stänga exempelvis.
Vissa folkgrupper är tvärkörda innan de klivit över tröskeln till exempel.
Har du hamnat illa till med någon tjej av någon anledning ligger du pyrt till hos hennes kompisar och så långt skvallret räcker också. Är du stockdum och överbetalar, lånar ut pengar, skjutsar tjejer och annat går det ryktet också snabbt.
Släpp det ensidiga tänket själv. Du tror att män utnyttjar kvinnor i den här situationen, fast verkar ha svårt att vända på det resonemanget istället.



Går jag på ditt resonemang så är det kvinnans fel om hon blir våldtagen. Jag kan ha missuppfattat dig.

Diskussionen började med om att kunna välja tjej eller tvärtom.
#billy5# har ett bra utgångsläge när han skriver att han är nyduschad och artig och trevlig. Någon komplimang om tjejen brukar också uppskattas.

Visa ödmjukhet och förstå att tjejerna på salongerna också är människor, vilket inte alla män tycks förstå. Dom är inga lägre stående varelser.

Nu har jag aldrig blivit illa behandlad eller bemött av någon på salong.

Det finns garanterat män som tycker att de har blivit illa bemötta. Som ofta i fallet finns det två sidor av historien. Så länge inte bägge sidor kan komma till tals, så går det inte att döma.
Citera
2018-07-09, 12:08
  #10410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Går jag på ditt resonemang så är det kvinnans fel om hon blir våldtagen. Jag kan ha missuppfattat dig.

Diskussionen började med om att kunna välja tjej eller tvärtom.
#billy5# har ett bra utgångsläge när han skriver att han är nyduschad och artig och trevlig. Någon komplimang om tjejen brukar också uppskattas.

Visa ödmjukhet och förstå att tjejerna på salongerna också är människor, vilket inte alla män tycks förstå. Dom är inga lägre stående varelser.

Nu har jag aldrig blivit illa behandlad eller bemött av någon på salong.

Det finns garanterat män som tycker att de har blivit illa bemötta. Som ofta i fallet finns det två sidor av historien. Så länge inte bägge sidor kan komma till tals, så går det inte att döma.

Vem har snackat om våldtäkt!? Det handlar om affärer i salongen.

Det handlar om affärer utanför salongen också. Vilket en stor del av männen som hänger med thailändskor inte förstår, men kanske lär sig i längden.

Läs recensionerna i systertråden. Folk intalar sig själva att det är någon slags date och kör pojkvänsrutinen. Man betalar för sex. Massösen vill att du ska komma så fort som möjligt. Hon skiter i om du pussar henne i ljumskarna, biter i örsnibben och slickar fitta. Det är för köparens eget ego, inte för säljaren.

Upprepar igen; Tjejerna kan visst tacka nej. Och det gör dem. Ofta.
Visst är det mindre sannolikt om du är en nyduschad svensk, men fortfarande möjligt.

Upprepar igen; Lär dig thai eller ta med dig någon som kan det till en salong och lyssna på vad som sägs damerna emellan. De visar inte respekt och ödmjukhet. De ser ned på faranger, tycker att de är lättlurade och lägre stående varelser. Det är jargongen.

Ovan är givetvis hårdraget, men i grund och botten så. Den absoluta majoriteten i salongerna är härdade bartjejer som får sin karriär förlängd ett tag. Det är den miljön som danat dem, det är där de lärt sig hur man ska bete sig för att krama ut så mycket pengar man kan ur naiva torskar.
Citera
2018-07-14, 18:23
  #10411
Medlem
Nån som testat hembesök av thaimassös ?
Kolla runt på TMG och hitta en salong i storstan som erbjöd hembesök.
Låter det skumt eller är det mina tankar som är skumma hehe..
Citera
2018-07-15, 16:06
  #10412
Medlem
ProfessorAnuss avatar
En fråga gällande själva salongerna. Tror ni thaikvinnorna sover i salongen på natten eller åker de hem? Vad tror ni?
Citera
2018-07-15, 16:54
  #10413
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
En fråga gällande själva salongerna. Tror ni thaikvinnorna sover i salongen på natten eller åker de hem? Vad tror ni?
Många tjejer bor på salongen. Åtminstone i Stockholm.
Citera
2018-07-15, 17:24
  #10414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Många tjejer bor på salongen. Åtminstone i Stockholm.


Håller med att det är vanligt. På många salonger ser man rätt mycket privata saker som visar att de bor där.
Verkar även vara vanligt på mindre orter har jag märkt.
Citera
2018-07-15, 17:57
  #10415
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Håller med att det är vanligt. På många salonger ser man rätt mycket privata saker som visar att de bor där.
Verkar även vara vanligt på mindre orter har jag märkt.
Intressant. Trodde det mest var en Stockholmsföreteelse. Den gången jag övernattade på salong var det tre tjejer som bodde där.
Citera
2018-07-15, 18:10
  #10416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Intressant. Trodde det mest var en Stockholmsföreteelse. Den gången jag övernattade på salong var det tre tjejer som bodde där.

Är ju förstås vanligare i de tre stora städerna där det är svårt med lägenheter.

Var ju spännande att du övernattat på en salong! Vore något nytt och prova!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback