2018-07-15, 09:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
https://www.instagram.com/p/BjbpDo4BHaw/?hl=sv&taken-by=noawesstrom

Den blicken ger mej kalla kårar. Behöver inte säga mer. Hu....

Den ger inte mig några kalla kårar. En typisk bild på en tonåring som vill se lite kaxig ut.
Vad har du för personligt emot honom eftersom du hela tiden letar efter något negativt att skriva om honom och när du inte hittar något så fantiserar du?
Citera
2018-07-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du bortser från att barnen var vana vid bråk och tjafs.

Resonemanget att endast om UW bråkat med LW och ingen annan så skulle barnen hållt sig vakna är befängd

SD och inte den lite mindre smarta UW skulle alltså vara så listig att han förstod att genom att få ut LW innan bråket inte skulle väcka barnen?
Jag tänker mer att LW vill prata med SD men inte hemma eftersom hon inte vill att barnen ska veta om deras ev relation (efter allt som tidigare hänt). Så jag tror inte att SD var i huset utan väntade utanför så dom kunde prata.
Tror inte att det bråkades i huset med någon för då skulle barnen vakna och vänta på att mamma skulle komma hem. Om barnen nu är vana vid bråk så gör det dom inte tryggare och att dom av den anledningen skulle kunna somna om tror jag inte ett ögonblick på.
Citera
2018-07-15, 09:23
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
]Den ger inte mig några kalla kårar[/b]. En typisk bild på en tonåring som vill se lite kaxig ut.
Vad har du för personligt emot honom eftersom du hela tiden letar efter något negativt att skriva om honom och när du inte hittar något så fantiserar du?

Alla har inte förmåga att läsa av andra människor. Du har det inte. JAG har det. Jag har aldrig haft fel när det gäller sånt. Ögonen är själens spegel. Tyck gärna vad du vill. Jag har haft stor nytta av detta många gånger genom livet.
Citera
2018-07-15, 09:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Alla har inte förmåga att läsa av andra människor. Du har det inte. JAG har det. Jag har aldrig haft fel när det gäller sånt. Ögonen är själens spegel. Tyck gärna vad du vill. Jag har haft stor nytta av detta många gånger genom livet.
Tycker det är en osäker metod för att hitta GM - dock var det tämligen många som raljerade och ondgjorde sej över hur känslokall och illasinnad SD såg ut på nån bild, så atteh...
Citera
2018-07-15, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det förekom en trådsanning att HD ansökte sent om ESTA, men som Carl Janne skriver borde de inte släppts på sista planet från Europa till USA då. Och andra uppgifter om att de fått resan i julklapp har också florerat. Det mest sannolika är att den var planerad för båda sedan rätt lång tid och att de hade ESTA.

Jag har hört från en nära bekant till paret att redan VAR planerad sedan länge och att de båda skulle med.
Citera
2018-07-15, 09:56
Medlem
Reimers avatar
Då har det gått två månader sedan LW försvann om jag inte missminner mig och vi är inte en tum närmare fallets lösning, det här ser inte ljust ut om man ska uttrycka sig försiktigt och diplomatiskt.

Fallet verkar helt ha gått i stå och hur de ska komma vidare vete endast gudarna, några stora svar från NFC är inte att förvänta, då skulle MGM redan ha suttit på sannolika, frågan är om de kan lyfta blicken och titta brett på fallet nu, känns som om det behövs ett rejält omtag och lyft för att komma vidare.

Visst den skäligt misstänkte är högaktuell men har de inte hittat något på honom än så lär de aldrig hitta något, osvuret är ju bäst men tiden som förflutit talar inte till hans nackdel om man nu säger som så.
Citera
2018-07-15, 10:20
Medlem
Citat:
Men se där! Med dina förmågor behövs ju varken utredare, åklagare eller domstol. DU kan alltså genom att titta på ett foto uttala dig om att denna person är skyldig till mord. Tillåt mig skratta
Killen ser ut som en helt vanlig grabb i den åldern, lite lagomt kaxig och tycker mig se sorg i dom ögonen
Citera
2018-07-15, 10:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om polis ankommer till hem där det förekommer våld med minderåriga inblandade, blir sådana rapporter offentliga eller sekretessbelagda?
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hur vet du detta? Hur väl kände du LW? Tror du att sonen kan vara inblandad?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Dessvärre en del illavarslande inlägg om "bucket list" och "våra sorger är få" på ig, efter att BO hittats

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

2 bilder på Linus Carlen:
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&oq=linus+carlen+&aqs=chrome. .69i57j0l3.12122j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=uPDLN8NGzIN9AM:
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&oq=linus+carlen+&aqs=chrome. .69i57j0l3.12122j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=UnpaA3tcBV13eM:

En del av dom inlägg som berört äldsta sonen
Citat:
Citat: 2018-05-25, 21:51 #3074
Pierina
En N** Wesström har FB. Under hans profilbild står det, "jag gillar cola". (Rätt NW?) Eget tillägg.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok gift och sambo på heltid är de uppenbarligen inte eftersom hon inte är skriven där. Men hon verkar ju sova där ibland med tanke på att hon så gjorde den natten.

I annat fall finns det ingen flickvän till UW som bodde hos honom och sonen sov ensam hos pappan, om vi ska tro dina källor.
I så fall har det fabricerats alibi till polisen.

Föreställ er att dessa uppgifter om handgemäng med sin mor LW, gillar cola, signatur på ig: narco det traffic, kraftig muskeltillväxt etc gällt hatobjektet N:1 SD ?

Intressant läsning speciellt för Fleudhesten som lovar oss att hon bygger sina önskningar om SD som GM på rationella skäl. Ty det var det vilket föranledde min att visa några rationella skäl på en alternativ GM
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-15 kl. 10:47.
Citera
2018-07-15, 10:33
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bild på Linus Carlen:
https://www.google.se/search?q=linus+carlen&oq=linus+carlen+&aqs=chrome. .69i57j0l3.12122j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=qddZkTDTHJLdBM:

En del av dom inlägg som berört äldsta sonen

Föreställ er att dessa uppgifter om handgemäng med sin mor LW, gillar cola, signatur på ig: narco det traffic, kraftig muskeltillväxt etc gällt hatobjektet N:1 SD ?
Lite nyfiken på varför du använder href på dina signaturer :/
För övrigt skriver du bra
Citera
2018-07-15, 10:45
Medlem
Intressant läsning speciellt för Fleudhesten som lovar oss att hon bygger sina önskningar om SD som GM på rationella skäl. Ty det var det vilket föranledde min att visa några rationella skäl på en alternativ GM [/quote]
Helt ärligt finner jag inget intressant med denna läsning.
Det är inte mina önskningar som gör SD skäligen misstänkt utan det är något som utredningen har kommit fram till, än så länge.
Citera
2018-07-15, 10:48
Medlem
Handlrs avatar
Nej personangrepp är ju inte rumsrent..
Citera
2018-07-15, 10:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Intressant läsning speciellt för Fleudhesten som lovar oss att hon bygger sina önskningar om SD som GM på rationella skäl. Ty det var det vilket föranledde min att visa några rationella skäl på en alternativ GM

Citat:
Helt ärligt finner jag inget intressant med denna läsning.
Det är inte mina önskningar som gör SD skäligen misstänkt utan det är något som utredningen har kommit fram till, än så länge.

Låt höra dina rationella skäl för att utesluta diskussioner om alternativa GM?

Förmodar du med rationella skäl menar att SD är misstänkt eftersom han är funnen misstänkt, alltmedan han de fakto är skäligen misstänkt så är han ju absolut misstänkt, så misstänkt att han tom, är bortom allt rimligt tvivel misstänkt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-15 kl. 11:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in