Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nu är det tvärtom så att MP alltid har fått lägre siffror i val än i OU innan val så att de ska stiga är det väl måttlig risk för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Om det nu betraktas som en risk om vi baserar det på hur det brukar gå i val för MP så åker de ut om de bara får 5,5% i OU.
Förstå mig nu rätt, jag hoppas verkligen MP får lämna riksdagen. Det känns för min del nog som det viktigaste i valet om knappt 2 månader.
Men liksom Bradleyeffekten medfört att SD fått för låga siffror i o.u. jämfört med valresultat har MP fått för höga siffror. Detta p.g.a. att SD varit "fel" parti att ange och MP varit "rätt" parti att ange då o.i. ringt. Skillnaden idag är att p.g.a. de skandaler som uppkommit för MP så är de inte längre "rätt" (ivarjefall inte i lika stor omfattning som tidigare), varför det inte alls är säkert att de är överskattade längre.
Dessutom är det också möjligt att de kan få enstaka stödröster om de ligger illa till. Samt det faktum att även om många av deras tidigare sympatisörer bytt till S, V och C har även många bytt till "osäkra/ vet ej". Dessa vet vi förståss inte hur de kommer att rösta, men det är dessvärre fullt möjligt att många av dem kommer att rösta på MP i valet.
Men om igen, jag hoppas verkligen att du har rätt, men dessvärre är det inte alls så säkert att MP ryker i valet tyvärr.