2018-07-14, 20:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Hur vet du att SD inte har reseförbud?
Hans advokat sa väl så? Eller var det åklagaren?
Jag får googla men jag har hört/läst att han inte har reseförbud. Tror jag
Citera
2018-07-14, 20:16
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej han har inget reseförbud. Det är bekräftat av hans försvarare (tror jag det var). Är osäker på om dom ens yrkade på reseförbud.

Inget reseförbud enligt denne skribenten.
Citera
2018-07-14, 20:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Eller så handlar det om två mobiler.
Ja, då blir ju båda uppgifterna korrekta.
Citera
2018-07-14, 20:32
Medlem
Det verkar inte vara många av SDs kompisar som tror han är skyldig i alla fall. Han har enligt cache loggarna hängt med diverse folk.
Vet inte hur jag själv skulle reagera. Inbillar mig att jag skulle ha svårt för värsta grillfesten ihop med en misstänkt mördare.
Barn, svärföräldrar, HD umgås med honom.
Kanske förnekar för att det blir så stort att greppa att en närstående haft ihjäl någon.
Eller så har de rätt i att han omöjligt kunnat gjort detta
Tyvärr verkar detta snarare svetsa ihop HD och SD. Oavsett om han är GM eller inte,så borde hon hålla sig borta och hitta sig själv.
Citera
2018-07-14, 21:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Det verkar inte vara många av SDs kompisar som tror han är skyldig i alla fall. Han har enligt cache loggarna hängt med diverse folk.
Vet inte hur jag själv skulle reagera. Inbillar mig att jag skulle ha svårt för värsta grillfesten ihop med en misstänkt mördare.
Barn, svärföräldrar, HD umgås med honom.
Kanske förnekar för att det blir så stort att greppa att en närstående haft ihjäl någon.
Eller så har de rätt i att han omöjligt kunnat gjort detta
Tyvärr verkar detta snarare svetsa ihop HD och SD. Oavsett om han är GM eller inte,så borde hon hålla sig borta och hitta sig själv.

Enligt EnGodTanke skulle resan till USA svetsa ihop paret på nytt. Kanske han fick en uppgift till att radera LW först?
Citera
2018-07-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vilka är de som gärna "svartmålar" LW?

Det finns personer som har "svartmålat" LW och enligt en blogglänk som sägs vara UW:s, framkommer det att NW bott heltid hos pappan och UW uttrycker oro om LW:s föräldraskap.

I tråden nämns att det förekommit slagsmål och inlåsning av barn, orosanmälningar till soc och utredningar. Att UW:s andra fru MH försökte få upp ögonen på honom om hur hemsk LW var som förälder.

Att LW var besatt av geocaching och kunde lämna barnen själva mitt i natten, har vi fått bekräftat av hennes egna inlägg när hon cacheloggat med ett meddelande.
Att hon inte drog sig för att ingå i relation med en gift man, vet vi.

Skulle dessa saker göra att en eller två tonåringar dödar sin mamma? Det är svårt att tro. Mordet klingar mer åt det håll som vi fick indikationer om från början - d v s svartsjukedrama.

Vi kommer fortsätta spekulera, så länge det inte förtäljs konkreta detaljer som avskriver eller bekräftar vilka/vem GM är. Jag funderar på vilka som gärna svartmålar LW - vad är intentionerna?

---------

Vill avsluta detta inlägg med att ånyo berätta att jag den 26/5 såg att sonen NW hade laddat upp en låtvideolista på sin Youtube-kanal - en video tillagd 37 ggr i följd. Det togs sen bort eller gjordes osynlig efter att jag hade lyft fram det i denna tråd. Jag kommer inte glömma låten och lade den på minnet.
Lyssna/se den gärna: http://youtu.be/-Ajrz3JPig0

Varma tankar till sörjande

Så fint av sonen.
Citera
2018-07-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Du stirrar dej blind på "skäligen misstänkt". Jo, det finns misstanke att NW är GM. JAG misstänker det.
Åklagaren kan ju inte stärka sin svaga misstanke. Tror hon har mindre på SD än vad jag har på NW. Det enda hon har är en angivare (DU?) som vill ha fast Stefan. Eller hur?

Eh, nej, finns en del som pekar på SD om du följt tråden.
Citera
2018-07-14, 21:36
Medlem
Citat:
Jag tänker tre anledningar:
1. EGT trodde SD var oskyldig grundat på att hans lismande personlighet gjort att många tror han inte kan vara hemsk. Fick en annan bild här och bytte åsikt.

2. Om det stämmer som en del här tror, att EGT försöker skydda SD genom att sprida ljus åt andra håll, kanske x upptäckte att den nog skulle bli trovärdigare om SD stod överst på listan iom att det gör han hos de flesta av oss.
EGT har blivit hårt åtgången i tråden, så även lättare att säga SD är mest misstänkt.

3. EGT har inte haft någon agenda alls och svänger fram och tillbaka, som jag själv gjort, utifrån info.

Jag tror på punkt 2. Nu tror jag att hen insett att det inte gick vägen på det sätt som hen önskades: att vi tråden skulle hjälpa till att skapa bra alternativa förklaringsmodeller till SMS kontakter med offret, att SD sågs ute och gå runt 23 samma kväll och fynd av offrets blod hos SD. Upprepar vad som tidigare sagts, tänk på att mördaren läser tråden, sannolikt inte lika påläst som vissa av er, så ge inga tips utifrån andra brottsfall.
Citera
2018-07-14, 21:45
Medlem
Citat:
En del säger att mobilen inte är hittad.
Antingen har gärningsman förstört den, eller så kom den bort i röran av att mörda stackaren. Tänker att mördaren verkligen borde se till att ta mobilen om möjligt oavsett innehåll.

Annars är den väl hittad då.
Tänker bara att om SD är GM, borde han inte slänga den åt Vivalla-hållet för att kasta skuld på UW som en del sagt. De är ju i princip grannar.

Han hade nog bråttom hem, ville inte ta massa omvägar, möjligen slängde han sina blodiga kläder i skogen (?) jag tror inte att mordet var planerat.
Citera
2018-07-14, 21:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det har framgått i tråden när han släpptes.

Då får du länka till det. Jag har nu kollat igenom hela tråden och inte funnit något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hans advokat sa väl så? Eller var det åklagaren?
Jag får googla men jag har hört/läst att han inte har reseförbud. Tror jag

Har googlat i en halvtimme nu utan att finna någon sådan uppgift. Kanske jag är dålig på att googla. Men det kan vara så att det ligger bakom betalvägg hos NA.

Citat:

Inget reseförbud enligt denne skribenten.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej han har inget reseförbud. Det är bekräftat av hans försvarare (tror jag det var). Är osäker på om dom ens yrkade på reseförbud.

Browndawg verkar ha utgått från vad skribenten Rosamund skrivit i tråden. Tyvärr så är Rosamund en väldigt faktaosäker skribent, vilket ni lätt kan märka ifall ni läser alla hennes inlägg i tråden. Hon har varit fruktansvärt påfrestande och förpestat tråden med att påstå saker som inte stämt, både om vad åklagare sagt och vad som skrivits i media. När Rosamund blivit ombedd att ge oss källa på sådant har hon vägrat och blivit upprörd.

Leta gärna ni också lite på internet, om ni är intresserade av vad som är sant. Ni kanske lyckas bättre än mig med källa på att försvarare eller någon annan svarat nej på fråga om SD numer belagts med reseförbud.
Citera
2018-07-14, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Då får du länka till det. Jag har nu kollat igenom hela tråden och inte funnit något sådant.

Har googlat i en halvtimme nu utan att finna någon sådan uppgift. Kanske jag är dålig på att googla. Men det kan vara så att det ligger bakom betalvägg hos NA.

Browndawg verkar ha utgått från vad skribenten Rosamund skrivit i tråden. Tyvärr så är Rosamund en väldigt faktaosäker skribent, vilket ni lätt kan märka ifall ni läser alla hennes inlägg i tråden. Hon har varit fruktansvärt påfrestande och förpestat tråden med att påstå saker som inte stämt, både om vad åklagare sagt och vad som skrivits i media. När Rosamund blivit ombedd att ge oss källa på sådant har hon vägrat och blivit upprörd.

Leta gärna ni också lite på internet, om ni är intresserade av vad som är sant. Ni kanske lyckas bättre än mig med källa på att försvarare eller någon annan svarat nej på fråga om SD numer belagts med reseförbud.
Jag ska inte ta gift på det, har kollat det jag hittar bakom betalväggen på NA (bl. a. TV-intervjun med försvarare och åklagare) men inget jag hittat hittills har berört reseförbud. Dock har jag för mig att jag sett nåt från andra källor än de du nämner. Jag får forska vidare.
Citera
2018-07-14, 22:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag ska inte ta gift på det, har kollat det jag hittar bakom betalväggen på NA (bl. a. TV-intervjun med försvarare och åklagare) men inget jag hittat hittills har berört reseförbud. Dock har jag för mig att jag sett nåt från andra källor än de du nämner. Jag får forska vidare.

Jag är också nästan säker på att advokaten uttalat att SD inte har reseförbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in