2018-07-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mera citat från artikeln pethuglin började posta från.

Finns lite mer att citera men det här är väl det mesta och värsta ur artikeln.

Stor Tack! till Pethuglin och dig Reimer.
Citera
2018-07-12, 17:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Mera citat från artikeln pethuglin började posta från.

Finns lite mer att citera men det här är väl det mesta och värsta ur artikeln.
Tack. Den stora frågan (som diskuterats i tråden) är hur han kunde avblåsa allt när poliskvinnan faktiskt uppger att det inte känns rätt förutom omständigheter som rakt inte ter sig som ett vanligt drunkningstillbud.
- Känd med namnet Möller (kollegialt omhuldande) eller enbart värdelös på sin post?

Sen fortsätter samma nonchalans inne på stationen. Är det verkligen möjligt att ett helt led med varningsklockor kan ignoreras så till den milda grad?
Det känns som om de blivit bitna av Tsetse flugor hela högen och fått periodvis sömnsjuka...
Senast redigerad av develi 2018-07-12 kl. 17:15.
Citera
2018-07-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack. Den stora frågan (som diskuterats i tråden) är hur han kunde avblåsa allt när poliskvinnan faktiskt uppger att det inte känns rätt förutom omständigheter som rakt inte ter sig som ett vanligt drunkningstillbud.
- Känd med namnet Möller (kollegialt omhuldande) eller enbart värdelös på sin post?

Sen fortsätter samma nonchalans inne på stationen. Är det verkligen möjligt att ett helt led med varningsklockor kan ignoreras så till den milda grad?
Det känns som om de blivit bitna av Tsetse flugor hela högen och fått periodvis sömnsjuka...

Onekligen är det mycket skumt gällande Aki Paasilas död, frågor som borde besvaras men som hela tiden skickas vidare till andra. Som inte heller vill eller "inte kan" uttala sig och som skickar frågan vidare... En klar mörkning. Om inget konstigt har förkommit så borde de ju lägga korten på bordet, tycker jag.

JM hade väl ett förhållande med en polis en tid? Är han en av dessa som "inte vill eller inte kan" uttala sig? Minns ej namnet på polismannen. Kanske nån annan här gör det?

Sen kan jag heller inte släppa det akuta fosterbarnets död. Har kollat alla (?) kanaler men inte hittat nåt.

Plus den äldre mannen som mördades på en p-plats i E-tuna. Han hade ju vissa intressen i flyktingbranschen. Har man fortfarande inte hittat hans mördare?

Sen även connections med byggbranschen. Tomas Cernerud var chef för AP en tid...och han stod som delägare i JMs bolag.
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-12 kl. 18:02.
Citera
2018-07-12, 19:06
Medlem
Pethuglins avatar
Polisen Jonas Dunder är ungefär i samma ålder som JM.

Bild på honom
https://www.fagersta-posten.se/artikel/allmant/sa-ska-dodsfallen-i-fyllecellen-stoppas
Citera
2018-07-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Polisen Jonas Dunder är ungefär i samma ålder som JM.

Bild på honom
https://www.fagersta-posten.se/artikel/allmant/sa-ska-dodsfallen-i-fyllecellen-stoppas

Oj, oj. Han är väldigt lik Aki dessutom. Tänk om den där Dunder gjort flera Dundertabbar som att inleda ett sexförhållande med en "sörjande" iskall mörderska?
Citera
2018-07-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Oj, oj. Han är väldigt lik Aki dessutom. Tänk om den där Dunder gjort flera Dundertabbar som att inleda ett sexförhållande med en "sörjande" iskall mörderska?

Är just det som är frågan: var det DEN polisen JM hade ett kort förhållande med, eller var det en annan?
Citera
2018-07-14, 08:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Med facit i hand så blir hela situationen inta bara märklig utan väcker ju frågan som flera redan har ställt, fanns det relationer med polismän som gjorde att Johanna Möller gick under radarn för en normal utredning av fallet?

Vi kommer aldrig att få något svar på den frågan tyvärr men alltför mycket talar för det.

Illa är det, mycket illa.
Citera
2018-07-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är just det som är frågan: var det DEN polisen JM hade ett kort förhållande med, eller var det en annan?

Det var en annan, hennes polisex heter J*han N*gren.
Citera
2018-07-14, 16:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Med facit i hand så blir hela situationen inta bara märklig utan väcker ju frågan som flera redan har ställt, fanns det relationer med polismän som gjorde att Johanna Möller gick under radarn för en normal utredning av fallet?

Vi kommer aldrig att få något svar på den frågan tyvärr men alltför mycket talar för det.

.. eller mitt ordval "kollegialt omhuldande". De facto pippade hon JN i flera år varav namnet Johanna Möller kanske var känt inom kåren. Om nån dör på tomten så lär väl husägaren meddelas, här vart det kolsvart hela vägen som om en rullgardin drogs ner.
Men det skulle inte förvåna mig om hon gått sängvägen med fler, hon var ju i farten på horfronten. Kan även tycka det låter helskumt med sprängmedel och pistolammunition i garaget - dvs nåt som Aki fann oroväckande och sa till sin kompis. Det lär vara polisen (tillika militär) som Aki pratade om:
Citat:
-Då Aki och Johanna bodde i huset så hade Aki en dag med sig en större mängd M32-sprängmedel. Det var 3.5 kilo. Han hade även med sig en större mängd ammunition, 9 mm:s. Aki sa att han hade för avsikt att länna detta till polisen, men ändrade sig sedan och sa att han tordes inte göra det. Aki var rädd för det här med sprängmedlet och ammunitionen som Johanna förvarade i garaget hemma hos sig. DS sa åt Aki att han inte kunde åka omkring med det här i sin bil... enligt Aki hade Johanna varit tillsammans med en militär tidigare och Aki trodde att det var eventuellt han som hade lämnat sprängmedlet och ammunitionen i garaget.
Citera
2018-07-14, 17:26
Medlem
Citat:

Mitt första inlägg här...
Har jobbat nära polisen i olika sammanhang dock inom vården..
Vi sk "blåljus" håller gärna varann om ryggen..o vem skulle ifrågasätta en socionom o tro hon skulle mörda??
Tror dom helt enkelt va naiva ...skulle va jävligt fel om jag tex skulle ifrågasätta en läkare..så tror inte polisen undahöll nå...var nog en stackars socinom som mist sin man...tyvärr upptäckte dom försent hur det stod till..
Herakin är väldigt stark..så att tro en socinom som låter trovärdig skulle va misstänkt är mer än va jag kan tänka...
Tror säkert denna poliskvinna kände att det va fel ..men vågade hon verligen säga det till befäl på plats?
Eller nått hon säger nu efteråt?
Glöm inte jm är väldigt manipulerande..o har ordets makt o säkert en jävla bra skådespelare..
Citera
2018-07-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixofixi
Vi sk "blåljus" håller gärna varann om ryggen..o vem skulle ifrågasätta en socionom o tro hon skulle mörda??
Tror dom helt enkelt va naiva ...skulle va jävligt fel om jag tex skulle ifrågasätta en läkare..så tror inte polisen undahöll nå...var nog en stackars socinom som mist sin man...tyvärr upptäckte dom försent hur det stod till..
Herakin är väldigt stark..så att tro en socinom som låter trovärdig skulle va misstänkt är mer än va jag kan tänka...
Tror säkert denna poliskvinna kände att det va fel ..men vågade hon verligen säga det till befäl på plats?
Glöm inte jm är väldigt manipulerande..o har ordets makt o säkert en jävla bra skådespelare..

Vill inte tro att ingen polis eller åklagare jobbar i skymundan med de brott vi redan känner till som JM har utfört (bl.a misshandeln av afghanerna), varit i utkanten av samt alla de märkligheter där hennes namn figurerar ständigt och jämt. Det MÅSTE undersökas kan jag tycka, samt de personer som var och är nära henne - och då menar jag inte bara släkten. Det finns förgreningar från allt från byggchefer, tatuerare och poliser till skumma dödsfall i hennes fd bransch och en väldig massa annat. Osv osv.

Den som tror att mordet på pappan och mordförsöket på mamman var det första och enda brottsliga JM har gjort - plötsligt nu i 40-årsåldern, kanske borde tänka om?
Senast redigerad av zilvereko 2018-07-14 kl. 23:34.
Citera
2018-07-15, 06:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixofixi
Varför skulle poliskvinnan ljuga? vad lever du i för skuggvärld?
Om hon sen inte får respons är en annan femma och snarare det som är det allvarliga.

"Vi sk "blåljus" håller gärna varann om ryggen"
"skulle va jävligt fel om jag tex skulle ifrågasätta en läkare"

Hur det är ställt med din arbetsmoral har jag ingen aning om men det bådar inte gott och min forna erfarenhet (BP eller skadeplats) stämmer föga med den bild du presenterar. Där smattrar avvikelserapporterna på för att kvalitetssäkra arbetet i relation till pantade beslut - oavsett profession. För övrigt levereras varningsklockor direkt som ringer kring personer eller händelser.
Därav stor förvåning snarare när det mörkas allvarliga saker eller förringas förmedlad information såsom verkar skett på Granliden.
Det låter som om du är den fegaste råtta som skådats inom yrkeslivet. Du får ursäkta men folk som tiger vid orätt är tamejfan det värsta jag vet.

I stort sett hela Sverige vet hur manipulativ hon är - hon visar nämligen hela paletten efter mordet.
Retroaktivt.
Senast redigerad av develi 2018-07-15 kl. 06:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in